piątek, 18 stycznia 2019

Nie liczę na przemiany serc i umysłów...NIE MA CISZY!!! a za to jest wstyd.

Piękny, słoneczny dzień... może będę mniej zdołowana, choć muzyka mnie rozpieprza.
 Muzyka w Trójce, w przekazach telewizji TVN, bo przecież nie "publicznej" jest tym elementem
budzącym największe emocje. I niech ona działa odpowiednio.

Proponuję czytanie ze zrozumieniem tego tekstu:

W blasku ulicznej lampy
Postawiłem kołnierz, aby schronić się przed zimnem i wilgocią
Kiedy moje oczy przeszył błysk neonowego światła
Które rozdarło noc
i dotknęło dźwięku ciszy

W tym nagim świetle ujrzałem
Dziesięć tysięcy ludzi, może więcej
Ludzi, którzy rozmawiali nie mówiąc
Ludzi, którzy słyszeli nie słuchając
Ludzi piszących pieśni, którymi nigdy nie podzielą się ze światem
I nikt nie ośmielił się
Zakłócić dźwięku ciszy.

"Głupcy", rzekłem, "Nic nie rozumiecie
Cisza rozrasta się jak nowotwór
Usłyszcie moje słowa, abym mógł was nauczać
Chwyćcie moje ręce, abym mógł was dosięgnąć''

Lecz moje słowa, jak ciche krople deszczu, opadały
I rozbrzmiewały echem
W studniach ciszy.

A ludzie kłaniali i modlili się
Do neonowego bożka, którego sami stworzyli,

A znak rozbłysnął swym ostrzeżeniem
W słowach, z których się składał
Głosił, że słowa proroków są zapisane na ścianach metra
I klatkach kamienic

I szepcą w dźwiękach ciszy.

>>>
 Tak więc NIE
Nie nie będę ciszej nad tą trumną.
Nie, nie będę tylko stała i ryczała.
i przyjmowała bez słowa tego endeckiego cytatu.
To jest wtedy oczywiste przyzwolenie.
Tekst tego utworu stoi w wyraźnej OPOZYCJI do cytatu "Ciszej nad tą trumną..."
>>>
Szaleńcy mają różne motywacje i szaleńcami nazywa się morderców prezydentów.
Ale ci szaleńcy mają poglądy, czytają prasę, oglądają telewizję,  ktoś ich nakręca.
Zabijają z nienawiści.
Zabijają w wyniku hejtu.
>>
Jest mi WSTYD jeśli popełniam błędy ortograficzne.
Jest mi WSTYD jeśli popełniam błędy merytoryczne.
Jest mi WSTYD jeśli czegoś nie wiem.
Jest mi WSTYD, gdy mnie ktoś przyłapie na kłamstwie.
Jest mi WSTYD, gdy mi ktoś wytknie, że nie umiem czytać ze zrozumieniem.
I jest mi wstyd, gdy usiłuję manipulować uważając adwersarza za idiotę....
I pracuję nad tym.

Uważam, że Wstyd nas opuścił.


ps
TERAZ Jedynie w prawie nadzieją, prawo musi się zmienić, trzeba ścigać internetowych  hejterów.
I trzeba mówić głośno o mowie nienawiści i uczulać nasze dzieci.





4 komentarze:

  1. Też zamieściłam na swoim blogu tekst piosenki. Pięknie podkreśliłaś to, co w nim najważniejsze, a co jest ciągle niedopowiedziane głośno. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ... to the neon god they made...
    Tworzymy potwora spagetti i nie widzimy Człowieka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze gdyby tylko policja przy takich zgłoszeniach zachowywała się jak policja...

    OdpowiedzUsuń
  4. Niech każdy w swoim czasie przemyśli to, co się stało. Jedni muszą pomilczeć, inni - pokrzyczeć. Jedni płaczą, inni wychodzą na ulice. I dobrze. Tak ma być. Niech każdy po swojemu.
    Nie będziemy nagle tacy sami. I całe szczęście. Jeśli każdy zmieni się odrobinkę, już będzie lepiej. Jeśli każdy przesunie się o centymetr, zrobimy miejsce dla tysięcy. Jeśli każdy przesunie się w swoich poglądach o milimetr, będzie to odczuwalne.
    Tylko, że już pojawiają się głosy, że powinni zmienić się "oni". To "oni" są źli, "ja" jestem dobry. I takie myślenie martwi mnie najbardziej. Bo dla "nich" zły jestem "ja". Impas. Hamulec. Cała wstecz.

    OdpowiedzUsuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....