wtorek, 16 kwietnia 2019

a tymczasem Katedry płoną...


Co za świat ?!


Co za czasy, że patrzę, jak płonie katedra, jak płoną skarby kultury.
 jestem wstrząśnięta.

** (rozmowy z nauczycielami)

- czy Wy nie klasyfikujecie maturzystów? pytam ja

- taki mamy zamiar, nie klasyfikujemy...nie oczekuję już niczego po tym strajku, zapewne nocą ciemną zagłosują nad jakąś ustawą, ukazem, rozkazem i  wszystkich maturzystów jarek klasyfikuje...potem ukazem wszyscy zdadzą tę maturkę,
Teraz to ja strajkuje, bo jestem WKURWIONY !!!
Rozmawiamy dalej i wychodzi nam, że owszem platforma była gówniana, kluzikowa traktowała nas jak opiekunów społecznych ale platforma w takiej sytuacji nie łamałaby prawa. 
Przynajmniej taka mamy nadzieję. (hmmm)

Normalnie mi się czasy komunizmu w Rosji przedstawiają . a nawet carskie ukazy.
Sojusz robotniczo-chłopski antyinteligencki, narodowościowy, przykościelny.
Ludzie/władza mnie w kraju tutejszym rozczarowują/je na każdym kroku.

JUŻ nie mam złudzeń i też jestem wkurwiona. 

15 komentarzy:

  1. Jesli nauczyciele nie wytrzymaja naciskow, albo im sie znudzi, albo beda chcieli swietowac sobie w domach, albo ugna sie przed waznoscia matur - to po co w ogole zaczynali? Trzymac do konca albo od razu ogon pod siebie i do domow.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lepiej nie mówić, że im się nudzi...dość ciężko, to znoszą psychicznie, nawet bardzo ciężko. martwią się też konsekwencjami we własnej szkole, u przełożonych, a ci reagują różnie...sami podlegając naciskom. prawdę mówiąc to podziwiam i jednych i drugich.
      większość strajkuje i będzie strajkować do tak zwanego końca...ci ze średniej też się trzymają...ja jestem optymistką i już uważam nas za wygranych, takiego pospolitego ruszenia nigdy nie było.

      Usuń
  2. Coraz trudniej komentować. U mnie na blogu jest piosenka-wiersz Asnyka. To jest moja dedykacja dla nauczycieli-zamieściłam też na Facebooku. Tutejsza szkoła odstępuje od strajku. Dowiedziałam się, ze: "Po co teraz strajkować, jak są wolne dni. Szkoda ich tracić przed świętami". Pracowałam przez 15 lat ze szmatami i tyle. Wiedziałam o tym już 12 lat temu, ale jeszcze miałam nadzieję, że się mylę. Niestety, nadzieja zdechła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i coraz trudniej pisać...strajkować...żyć w ogóle(o matko jak to zabrzmiało))
      my strajkujemy i w czwartek i wpiątek i we wtorek czyli w wolne...nie wiem co ze świętami ...i z zasadzie mi to zwisa znaczy te święta...

      Usuń
    2. Większość tak strajkuje. Tylko nauczyciele bez szacunku dla samych siebie zrezygnowali.Biorę jeszcze poprawkę na tutejsza cieszyńską mentalność. Tu nie ma ducha walki. Tu nie było zaboru, tu były dosyć spore luzy, bo Franc Jozef musiał pilnować, by mu się ludy nie zbuntowały. I to jest taki ludek funkcjonujący na zasadzie:"Jakim mnie Panie Boże stworzyłeś,takim mnie mosz". Mieszkam na cieszyńskim, z przerwami niewielkimi, prawie 40 lat, ale nie potrafię do takiej postawy przywyknąć.

      Usuń
    3. noooo kochana w pięknym miejscu mieszkasz a "Cieszyńska" Nohwicy i Andrusa. to moja ukochana jest piosenka. Poza tym masz zapewne racje z tymi zaborami )))))
      a idąc tym tropem, to my mamy powstania, bunty, nauczanie z narażeniem życia pod zaborami z mlekiem matki wyssane! my to umiemy więc liczę na ten rytuał odwieczny ;-))))

      Usuń
  3. U mnie jedno technikum odstąpiło od strajku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie wszyscy strajkuja, niekasyfikują, a 2 szkoły nie wpisały w ogóle ocen. mam wrażenie, że sie dobrze trzymają a my z nimi.

      Usuń
  4. u nas jest dziwnie, nauczyciele-łamistrajki judzą rodziców (chodzę ze słuchawkami w uszach ale i tak wszystko słyszę, nauczyciel wyśmiał ucznia który przyszedł na egzamin z wykrzyknikiem przypiętym do krawata, świetlica funkcjonuje, zajęcia dodatkowe hulają, ja tłumaczę komu mogę że to nie jest wina nauczycieli tylko rządu
    trzymajcie się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas nic nie hula cisza grobowa. a my coraz bardziej wkurwieni jesteśmy. łamistrajki hmmm zobaczymy za godzinę kto wróci na strajk po egzaminach.
      Wiesz Klarko, można tych którzy tak się zachowują nazwać ćwokami, którzy popierją ten burdel i tą antyreformę. wygodnie im?? z przeładowanymi programami? poza tym to nie oni będą od września mieli dramat w szkołach średnich. oraz GŁUPICH, beznadziejnych prymitywnych nauczycieli nie brakuje!!! oraz rzygam już dobrem dziecka. dobrem dziecka tłumaczą swoją amoralna postawę.

      Usuń
  5. Też już raczej nie mam złudzeń - lepiej to za tej władzy nie będzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wrócimy do protestu we wrześniu...
      jest kilka zwrotów akcji a każdy zły.

      Usuń
  6. Przykre to, ale po różnych podwyżkach dla rządu, posłów, administracji publicznej, dla więziennictwa i MSWiA, nie mam złudzeń, że nauczyciele, osoby niepełnosprawne, to dla PiSu nie jest elektorat.

    OdpowiedzUsuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....