poniedziałek, 20 maja 2019

niedzielny.

W tym roku będziemy jeść czereśnie, nasze czereśnie z nabożną czcią.
Będziemy się czuli jak bogacze, bo nie każdego stać na kilogram czereśni za prawie 70 złotych...
Rozpleniły nam się też, zupełnie samowolnie truskawki. Młode i zuchwałe zapewne dadzą piękne owoce. Spodziewamy się obfitych plonów nieoczekiwanie. Od wczoraj ciepło i deszczowo więc roślinność buchnęła jak oszalała, wylazła mięta, melisa, którą zaraz będę ścinać do ususzenia.
Pokazały się pąki na jaśminowcu, irysach a za chwilę rozkwitną piwonie. Ach jak Pachnie bez.
Pachnie letni deszcz. Tylko dwa prześcieradła smętnie gniją na sznurach od wczoraj. ..
Zgnilizna wisi w powietrzu. 
Zieleń jest najsoczystsza  i najpiękniejsza w całym roku. Tak, to ten moment.
Rano zrobiłam makaron ze świeżymi pomidorami i bazylią. Tak mnie naszło z gotowaniem,
po filmie "To skomplikowane" z Meryl Streep.
I Zachwycił mnie jej warzywniak.
.
.
.
a poza tym to ciężko.



10 komentarzy:

  1. i nie trzeba psychotropów ani alkoholu, nam trzeba czereśni, truskawek i słońca
    kurde, ja do tych pierwszych mam łatwiejszy dostęp :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie trzeba wszystkiego a i tak nie wiem czy dojadę do lipca...do konca roku szkolnego...wakacji o zdrowych zmysłach.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. owszem nie moge sie pozbierac i nie wiem czy to cos w powietrzu, czy moja chemia wysiada...

      Usuń
  3. Ta zieleń, to najlepsza terapia. Reszta dno i trzy metry mułu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam czeresnie pod oknem kuchennym, juz widac, jak bardzo obsypana jest owocami.
    Ale bede mogla sobie na nia popatrzec, tez z nabozna czcia, jak kto woli. Bo nie mam odpowiednio dlugiej drabiny, wiec jak co roku bede patrzyla i zgrzytala zebami, ile dobra sie marnuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. załatw drabone koniecznie, ja bym nie wytrzymała

      Usuń
    2. załatw taką sznurkową albo metalowa do zaczepienia na grubej gałęzi, jak na statkach ;-)

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....