niedziela, 3 lipca 2022

Lubię.

 Dzień taki piękny i ceremoniał a tymczasem Peter Brook nie żyje:"

- Nigdy nie wierzyłem w to, że jest tylko jedna prawda, teoria czy dogmat, które mogą wyjaśnić złożoność świata będącego mozaiką zbudowaną z wielu sprzecznych elementów – mówił mi. - Kiedy fragment nazywamy całością – dokonujemy manipulacji. Religijność staje się fanatyzmem, patriotyzm – nacjonalizmem. Sufijski mistyk Tierno Bokar zróżnicowanie świata i ludzkości porównywał do tęczy. Masakry zazwyczaj zaczynają się od sporów w rodzaju, czy ważniejszy jest kolor żółty czy zielony.

Tylko wzajemny szacunek może nas uratować. Jeśli się nie porozumiemy, to znaczy, że wygrała głupota. Czy to nie dziwne, że dwie cywilizacje, które odwołują się do tego samego przykazania: "Nie zabijaj", żyją w stanie wojny?".

Jak w amerykańskich filmach : bramka z parą młodą, krzesełka i goście na krzesełkach i pani z UC i grajek na żywo i panie w kapeluszach, ach.

 

teraz bym zjadła buraka czy innego szpinaka ale wczoraj ...już nie miałam miejsca.





z cyklu MONIDŁO, czyli wylizany portret weselny ))))

i Naczelnikowi zrobiłam w klimatycznych wnętrzach pałacu

 





bardzo dobre prace wiszą w pałacu, obrazy olejne i grafiki, ktoś ma gust. Szacun.

Lubię czytać blogi osobiste w stylu dziennika, pamiętnika, zawsze lubiłam i żałowałam, że po cenionych przeze mnie wielkich tego świata, takowych nie ma...w stylu Witkacego -  wydany zbór jego listów do żony(Na początku było mi trochę głupio, bo wchodzimy z butami w jego największą prywatność i nawet rozmawiałam o tym z Anną Micińską, na długo przed wydaniem listów). Poznałam zarówno Micińską jak i profesora Deglera w kontekście witkacowskich sympozjów naukowych, wykładów, prelekcji a też i teatralnym. Ostatnio ze spektaklem Kurdypiełki, jakoś tak 10 lat temu?? oboże boże. czas zapierdala. Piszę to wszystko, bo mieliśmy piękne ludzkie spotkanie na weselu, które było weselem mojej aktorki...z ludźmi, którzy robią rzeczy !!! WAŻNE i są artystami. Znam artystów aktorów, reżyserów, malarzy, fotografików... którzy swoją sztuką albo inną działalnością dotykają tematów o wielkiej wadze, bolesnych, trudnych... a takich ostatnio nam nie brakuje. Przypłacają to własnym życiem i  zdrowiem. Wiadomo. Wrażliwość, Nadwrażliwość. Ważność. Misja. Człowiek. Wolność. Czułość.

[Znam też takich, którzy tylko jeden aspekt bycia znanym artystą akceptują: sława i pieniądze. No i jeszcze hołdy na każdym kroku].

Resume: weselne sympozjony za nami(jedzenie mnie zachwyciło, zwłaszcza Woki na tarasie robione przez kucharza w pięć minut na zamówienie: krewetki, ryby, wołowina, kaczka, makaron ryżowy, warzywa, mango, mięta, bambus, limonka, zioła)  a teraz idziemy do punktu B czyli pakowania się w góry, ogarniania spraw domowych. układania ciuchów i prania. Bo za chwilkę już wyruszamy ...

I jeszcze Lubię. bukiety z polnych kwiatów. jak mnie cieszy, że aktualnie w pałacach, folwarkach te właśnie królują w szklanych butelkach, beczkach, na biesiadnych stołach z desek jak i zarówno  na wypasionych stylowych meblach. 

a dziś srana to tak sote dla odmiany  ))




ps

ubrałam sandały czarne zryrane, wiekowe na akceptowalnym obcasie w chuj wygodne a drewniane elementy obłupane pomalowałam farbą akrylową i że wyglądały, jak nówki nieśmigane. i dobrze, bo dokoła pałacu głównie żwir...a my to na spacer, to na torta pod drzewko, to na wspólne zdjęcie pod pałac od frontu...także ten.

 


17 komentarzy:

  1. Ile Ty masz włosów! 😀 Wesele rozumiem, że udane? JA od 92 roku, po wielkim blamazu na weselu przyjaciółki ze studenckich lat, kiedy po spożyciu m.in. wyznałam w tańcu Panu Mlodemu, że jego żona ma urodę, która dupy nie urywa, ale dobra z niej kobieta- obiecalam sobie, że nigdy podczas takich uroczystości nie pije nawet kropli. Słowa dotrzymuje i, o dziwo, nikt mnie specjalnie nie namawia.
    A propos słow myśliciela- zgadzam się. Nie jesteśmy jedyni, nie jesteśmy najmądrzejsi, ani nawet najpiekniejsi. Żyjmy i dajmy zyc innym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Achacha i ja sie oszczedzam odkad na weselu mojej kuzynki jakies 15 lat temu pilam z wujem wodke i wpadlam pod stol... Ku zgorszeniu calej rodziny. Brook to guru dla wielu rezyseow.. To numer jeden. Byl...

      Usuń
  2. Czy nabralas szacunku dla innych, bo tylko to moze cie uratowac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do pisdzielców i moherów never ever ))))))))))))))))))))))))))))))))))) oraz uratować przed czym?? gniewem bożym OBUCHACHA

      Usuń
    2. Jeżeli szacunek ma ratować, to marny los ludzkości.
      Pałac klimatyczny, wystrój klimatyczny a mnie brakuje dyskusji z ludźmi na artystycznym i naukowym poziomie. Jakoś się to porozłaziło, zestarzało, niektórzy utracili mój szacunek- oj, chyba zginę marnie, nie ocaleję, według wieszcza-anonima:)
      Sandały na ślub w lato jak najbardziej- tym bardziej, że on plenerowy- głupio w szpilach chodzić po trawniku i żwirku.

      Usuń
    3. Anonim jest tym ograniczonym klapami na oczach fanatykiem i nacjinalistą. Brook ma racje i co z tego? Skoro w kraju tutejszym fanatycy i nacjonalisci sila narzucaja swoja wolę i skamlaja o szacunek z mojej strony. Skoro idiotki przykoscelne sie oburzaja ze Poznan ogranicza religijnych fanatykow w przestrzeni publicznej. Wiara jest prywatna sprawa.

      Usuń
    4. Najwyzszy czas zeby siedziala w kosciolach. Gdzie jej miejsce.

      Usuń
  3. Zostaliśmy zaproszeni na wesele i jedziemy wkrótce. Planuję obuć się w zamszowe mokasynki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zacne okolicznosci slubu i wesela, wybitnie romantycznie. A Ty z Naczelnikiem robicie konkurencje parze mlodej, sliczni. :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Zostały po Nim słowa mądre i potrzebne i rzeczy, które zrobił i ludzie, na których wpłynął i Seweryn grający Lorettę, bo ‚taką piękną rolę trzeba było zagrać’.
    Co do wesel, nie przepadam, chociaż na kilku fajnych byłam, tylko ci chuchający gorzałą spoceni wujkowie mnie nie przekonali do końca😀
    My w tym roku na początek do Polski, ale myślimy też o górach jesienią, a najbliżej mamy Ardeny, trochę niskie, ale na początek mogą być😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tym weselu jakos wujkow napitych nie widzialam))) spelnienia planow kochana.

      Usuń
  6. Jakie niebezpieczne schody bez poręczy! I to w lokacji weselnej.
    Co zrobiłaś z ulubionymi blogami po prawej stronie? Jak mam teraz wleźć do Kaliny albo Dreamu? Jesteś egoistką. :-DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurza twarz a Ty slepotą :D te dwa sa na dole kilkanascie z lewego boku.

      Usuń
    2. Ślepotą - a pewnie! Dzięki za podpowiedź.

      Usuń
    3. A schody na strych. Nie dla gosci. Ale fakrycznie niebezpieczne...

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....