niedziela, 12 września 2021

Nadmiar.

 


 Wpadki, wypadki, kosmiczne zawieszenie, iluzja, rocznice  i wszystko mija. minął tydzień bez Naczelnika, i dałyśmy radę ale co będzie zimą? gdy piesa będzie musiała wytrzymać siedem godzin, raz na jakiś czas. Życie pokazuje schematy, bezustannie te same, aż nudno. i straszno i aż wierzyć się nie chce: cały tydzień był ukrop a w łikend pada. moje plany plażowe legły w gruzach. a wyprane duże formaty zdaje się zgniją... pod wiatą. gęsto od wilgoci choć nadal ciepło. niektórzy się cieszą, bo ponoć sucho susza a rośliny potrzebują wody. Także taka to powtarzająca się w kółko beznadziejna historia.

Wycieli tysiące drzew wzdłuż drogi ustka-słupsk, bo będą ją poszerzać o chodniki i ścieżkę rowerową. Dziękuję wam rowerzyści, dbający o ekologię, przeciwnicy śladu węglowego, te drzewa były piękne, stare, starsze od was i dziesiątki a nawet setki lat filtrowały nam powietrze, bo ustecka się korkuje latem, tyle samochodów.  Zapewne teraz filtrować powietrze będą wasze dupy na rowerach/ bez urazy. W każdym szanującym przyrodę kraju, zrobiono by wszystko, żeby uniknąć takiej rzezi, poprowadzono by tę ścieżkę za drzewami, podobnie jak chodnik... no ale przecież nie w kraju tutejszym. tu wszystko jak najmniej skomplikowanie, bez szacunku, na skróty i taniej. Kogo obchodzą tysiące powalonych zdrowych drzew. Niech was szlag. I potem huragany, rak, wichury, powodzie, ale wy betonujcie dalej i zdychajcie pieśnią narodową na ustach.

Apropo,s zdjęć, które prezentuję poniżej, na fejsie napisałam, że czasami ten róg obfitości może zatkać odpływ...

CYDR
ARONIÓWKA


MALINÓWKA


ślimak...na komarnicy
plony skrzyniowe, tygodniowe i dlatego pomimo zarazy jeszcze skrzyń nie zaorywuje


pierwsze jabłczane spady


no i taka refleksja na koniec, że nasza aronia, to nie strzyma do pierwszych mrozów, ptaszęta wpierdalają ino raz.

11 komentarzy:

  1. Kraj tamtejszy jest juz tak bardzo rozkradziony, ze zostaly chyba juz tylko drzewa, ktore mozna sprzedac i uzyskac niewielki wplyw do kasy, oby zalatac deficyty do wyborow, choc wczesniej moga rozwalic system strajki niewdziecznej budzetowki. Moze jednak uda sie poroznic strajkujacych, jak kiedys nauczycieli, wziac ich na przetrzymanie, postraszyc, moze jeszcze raz sie uda. Patole musza dostac swoje zasilki, radiomaryjne baby swoje 13-tki, nie bedzie latwo, ale moze jeszcze raz wypali.
    A o drzewa tylko sie kierowcy rozbijali...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś przeczytałam, że kto to widział sadzić drzewa wzdłuż drogi. Tylko, że facet jakby nie widział, że te drzewa miały około 100 lat, a to była wiejska piaszczysta droga, którą potem wylali asfaltem. Zapytałam, jaki durny kierowca rżnie stówą na wąskiej drodze z drzewami na poboczu.Zamiast nogę z gazu, to wyciąć drzewa. Taka k...ska mentalność młodych bysi w audicach i BMWu

      Usuń
    2. Wytnijmy drzewa bo sie kierowcy rozbijaja, bo ścieżki rowerowe, bo drogi, bo domy...bo widok zasłaniają a potem tornada, huragany, kwaśne deszcze...iskad to panie, no dawniej tego nie bylo??kurwa debile

      Usuń
    3. 30 lat temu posadziłam wysokie drzewa, a potem lasek z sosnami, leszczynami, na końcu którego rosną bardzo wysokie brzozy. Wszystko to kompletnie zasłoniło mi widok na czeskie i polskie Beskidy. Widok naprawdę piękny.Panorama całych pasm jak na dłoni. By to zobaczyć teraz wychodzę na sąsiednie pagórki.A miałam bez chodzenia. Posadziłam drzewa, bo straszliwie wiało, ale głownie dlatego, ze przed domem była pustynia- pola, pola, pola. A ja bez drzew nie potrafię, muszę mieć wokół siebie drzewa.

      Usuń
    4. I ja bez drzew nie umiem.

      Usuń
  2. Tutaj też wycinają drzewa pod ścieżki rowerowe a mnie rozpacz bierze. Faktycznie za drzewami idą pola i tam mogły by te ścieżki, po drugiej stronie rowu (i drzew) być. Ale nie.... bo to trzeba by było odkupić od ludzi te kawałki ziemi, a przecież to i forsa i urzędowy wysiłek. Drzewo się nie obroni.
    Zaraz mnie cholera trzaśnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ręce mi opadły i wszystko...ludzie piszą oburzeni, bo nikt się nie spodziewał czegoś takiego. Skurwiale to wszystko.

      Usuń
  3. Nic mnie nie zdziwi po tym, jak widziałam koszony woliński park bo droga. Niech koszą idioci. Będą wozili tlen w plastikowych woreczkach na wycieczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda slow.. debile pełną gębą i tyle, niedługo nie będzie czego zbierać

      Usuń
  4. Czy ślimak podpisał zgodę na umieszczanie wizerunku? ;-)
    Piękna ceramika :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślimak to niech się cieszy że trafił na porządną kobietę co to go nie przerobila razem z malinami na soczek... A w kwestii ceramiki to dziękuję. Bardzo, zawsze wiedziałam, ze masz dobry gust 😂

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....