czwartek, 11 sierpnia 2022

Pod norweską granicą. Fjallbacka i fiordy.

Wczoraj dotarliśmy do fiordów. Perfekcyjnie położony camping z widokiem na wyspy szkieretowe i nocleg nieco wyżej na górze z której je dobrze widać Kilka zdjęć z wczoraj i z teraz

[tak, ja wiem, że przesadą można tez zniechęcić, ale nie mogę się  opanować]

Jestem szczęśliwa w chuj.

choć nie udało się zakotwiczyć na tym campingu, niestety wszystkie miejsca były zajęte...

Naczelnik był przygotowany na taką ewentualność, podjechaliśmy nieco wyżej i widok mnie zmiótł. widok z wieczora, z rana z okna sypialni w kamperze... pobiegliśmy na skały i było jeszcze lepiej:  Miejsce okazało się dobre na medytacje a widok jeszcze bardziej powalający. Dzwoniliśmy do wszystkich znajomych i pokazywaliśmy na żywo.

A dziś ciąg dalszy wzdłuż fiordów. I takie miejsca

Lysekil, kurort nadmorski.

Takich miejsc tu wiele oddzielonych szkierami.

I wreszcie słynna Fjallbacka. Urocze maleństwo znane na cały świat dzięki kryminałom.

Oraz światowej sławy aktorce Ingrid Bergman, która ma tu swój pomnik, bo lubiła Fjallbacke.

Jesteśmy padnięci i za chwilę padnie mi internet, bo wykorzystałam 80 proc należnego.

1. Rany... niesamowite piękno. Musiałam sobie mapę otworzyć, by popatrzeć, gdzie zawędrowaliście.
    To by mi się podobało- fiordy, zatoczki, skały, morze, widoki. Ech...

1. O tak i mnie zachwyca. Taka doskonałość. Wszystko się zgadza. Dziś zachód słońca nad najwiekszym szwedzkim jeziorem. Pomarańczowa pełnia

2. Bardzo mi się podoba to, co widzę😊 Kryminały z Fjallbacki czytałam, na jeden raz jak najbardziej. Zawsze Norwegia będzie dla mnie miejscem z Krystyny, z Husaby i Trondheim. I nadal tam żyje i śpiewa mój ukochany od lat Morten z grupy a- ha😄

1. A ja nie czytałam choć jestem fanką szwedzkich kryminałów. Muszę nadrobić aktualnie skonczylam Tu Podpalacza Chmielarza i czytam kryminał szwedzki Mankella )))

2. Lackberg to nie są kryminały bardzo wysokich lotów. Gwoli rozrywki przeczytałam, bo za darmoche miałam, i szybko zapomniałam.

3. Dla mnie po Knoxe i Miloszewskim wszystko jest dużo poniżej poziomu)))

3. Chetnie pomedytowalabym obok Ciebie na tej gorce, bo grzechem byloby tam rozmawiac. Tam trzeba chlonac, napawac sie, tankowac energie. Jest pieknie, bo nie ma za duzo ludzi i jak sobie pomysle, ze niektorzy na wlasne zyczenie spedzaja urlop we Wladyslawowie, to trudno mi ch zrozumiec.

1. Ludzi mało w dodatku spokojni i cisi z szacunkiem do Drugiego człowieka. Nawet zagraniczni turyści na kamperowisku. Dużo Niemców, teraz na campingu same kampery niemieckie. I My)))) A tu pod granicą norweską w pip Norwegów. stąd bliżej do Oslo niż Sztokholmu. Tak nie rozumiem zbiegowiska i turystyki hotelowej w turcji ...

4. Piękne miejsce, miłych wakacji.

1. A dziękujemy. Jestem fanką szwedzkich kryminałów i powiem Ci Margo, że można trasę zrobić po Szwecji tym tropem.

5. Pięknie! Bałtyk cudowny z każdej strony,wypoczywaj do wypeku😊

1. Akurat Morze Północne ale też piękne. Dziękuję do wypeku

6. Kurde, jaka piękna Kobieta!!! I facet też niczego sobie:).

1. Ach buk zapłać ))))w imieniu tej kobiety ale to takie ładne zdjęcia mi ten Przystojniak niczego sobie zrobil ;)

7. Mankella uwielbiam. Kocham jeszcze Nesbo.

1. Mam Tego Mankella całe tony, dostałam i wciąga
      Dopiero pierwszego lykam Mordercę bez twarzy. A mówisz że jeszcze Nesbo a dziękuję, spróbuję.

2. Nesbo jest zajebisty. Mogę być jednak nieobiektywna, bo od 1 tomu kochamu w Harrym Hole :).

nie musisz Czytaczu ale możesz ....