niedziela, 17 marca 2024

krófka

APDEJT egen

na filmie z reklama Cafe Mistral w pierwszych ujęciach mamy poławiaczy bursztynu ze sprzętem zwanym kaszorem a w drugim widać dokładnie statek refulator. Tak wygląda Naczelnik gdy poławia.

 Skończyłam chustę pt. Morze Północne i się wściekłam, tak dawno nie dziergałam chust, że zapomniałam, no zapomniałam o rzeczy istotnej mianowicie o efekcie:Dogórynogami. że zaczynam od góry chusty a nie od dołu, więc wszystkie koraliki musiały pójść precz...kurde a dziura na gliniany guzik jest na dole zamiast na górze. nic to, jakoś ogarnę. 

kurfamacochamac

Wełna okazała sie nader wydajna, zostało kilka małych kokonków, także chyba zaczynam kolejną rzecz: letni cieniutki sweterek nierozpinany. w pasy z wplotami, jak w chuście. A wracając do wełny, to teraz wybór, połączenia, nawet z nitką sojową, wełny z bambusa, rafii, trzciny cukrowej...no sztos. i kolory boskie. tylko się za portmonetkę trzymać. zamówiłam.

Dziś po raz pierwszy od kilku tygodni pojechaliśmy nad morze na długi spacer. było zimno. bardzo wiało i leciutko śnieżyło. Ciri się wyszalała. morze spienione i zbałwanione. szliśmy górą. plaża zalana. Potem ogrzaliśmy się w przyjemnej Cafe Mistral z ustecką krófką

zdjęcia ze strony cukierni


i zjedliśmy zajebiste torty bezowe, no pychota Frau Be, PYCHOTA :-) lepszych nie jadłam

i wypiliśmy kawę. trochę mnie rozgrzało. 

A tu poniżej fajna reklama Ustki i Cafe, między innymi. Zaczyna się od poławiaczy bursztynu, dokładnie tak wygląda Naczelnik :-) z kaszorem a na horyzoncie w drugim ujęciu znajduje się statek refulator, i pragnę zaznaczyć, że rura na transmisje piasku nie jest stałym elementem plaży w Ustce.


(tych dwoje głównych bohaterów oczywiście znam...)

I na koniec mam postulat:

zimno wypierdalaj, no dwa stopnie only :-(


38 komentarzy:

  1. U nas troche lepiej, rano bylo wprawdzie 0°C, ale przynajmniej w dzien sie troche nagrzalo, bo slonce swiecilo jak na konkurs swiecenia, a my z Toyka korzystalysmy.
    Zastanawia mnie ta chusta do gory nogami, czy to takie wazne? Przeciez nie ma tam zadnego konkretnego obrazu, ze niebo w gorze, a trawka w dole, jest abstrakt i wmawiaj sobie i innym, ze tak wlasnie mialo byc od poczatku. Na pewno jest piekna, wiec prosze o fotografie, z bliska i z daleka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, no niby nic sie nie stało ale kolory mam odwrotnie i koraliki musiałam usunąc i wresxcie miał być guzik na górze i dziura na niego, żeby ja można było zapinać ...
      nie jest piękna ale może być:-)
      patrzę teraz za okno a tu śnieg leży a ja gupia wystawiłam rozmaryna w donicy z obory...

      Usuń
  2. Jak mnie kusi ta Ustka😊
    Beżowe torty też uwielbiam. Chyba czas chociaż na chwilę ruszyć nad nasze morze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lubisz zimno Repo, to nasze morze jak znalazł :-) ale teraz nie radzę...wypizga was na amen. Mnie przewiało a dopiero co wylazłam z choróbska. ...kurde. no dawno nie jadłam takiego toru...chyba właśnie ostatnio tam.

      Usuń
    2. W Lublinie specjalizuje się w tortach beżowych cukiernia Williams, właściciel to lekarz z zawodu, cukiernik z powołania. Jak z koleżankami się umawiam na kawę to zwykle tam i caly.tort zzeramy na posiedzeniu.
      Nasze morze to zupełnie nne emocje niż Śródziemne. Mieszkańcy Bałkanów mają temperament, ale morze dostało im się nudne:)

      Usuń
    3. e tam nudne:-) to jest punkt widzenia, który zależy od punktu oczekiwania ;-D ja oczekuję spokojnego, ciepłego i ładnego w kolorze morza, w którym mogę spokojnie zanurzyć doopsko i stroju mi nie zerwie ... a tu szaleństwo, fale, człowiek przemarza od samego patrzenia.
      Tort bezowy jest wyśmienity. ale mogę zjeść na raz tylko mały kawałek, bo aż mnie zęby bolą od słodkiego. Rozumiem Was dziefczęta, że na jednym posiedzeniu wcinacie cały. tort w Cafe Mistral jest ogromny, !!! a porcja to taki kawał wielkości całego tortu w innych kawiarniach, serio. no i oni się szczycą tym, że to są ich autorskie pomysły.

      Usuń
    4. i zapamiętam Twoja cukiernie, w razie pobytu w Lublinie...oj dawno nie byłam. Przydała by się taka pielgrzymka po wschodniej ścianie.

      Usuń
    5. Tylko jak ja tam będę! Bo bez cicerone jakże tak😀

      Usuń
  3. U nas minus 12. Wiosna! Kurde, caly czas wiosna. I sniegu dopadalo. 15 cm. Zastanawiam sie; co sie stanie jak w tym roku zima bedzie trwala w nieskonczonosc? Wyprowadze sie do Ustki. Ze wzgledu na bezy. Chyba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kobieto w Ustce piździ że cho ho a nawet HOOOO ale bezowe torty wyśmienite, gdy ktoś nie przepada za za słodkim to zje jeden kawał i mu na trzy miesiące wystarczy.
      jak to -12 ?? rany rety :-(

      Usuń
    2. Ja to malutki kawalek bezy tylko bo przy wiekszej ilosci popadam w szok cukrowy :)))))
      Minus 12 oczywiscie w nocy bo w dzien to tylko minus 2 i jest jasno to weselej. HOOOO mi nie przeszkadza tak jak gory sniegu tu i tam.
      A chustka zrobiona w Ustce (prawie w Ustce) wywoluje usmiech na ustach!

      Usuń
    3. Zmieniam nazwę tej chustce na morze bałtyckie w marcu, zamiast Północnego ))
      i ja tylko kawałek mały bezy, choć bardzo lubie, bo z minuty na minutę czuję jak mi adhd podskakujeeeee

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. podobna cyfrę mieślimy zdaje się w nocy...ale w ciągu dnia było 2 a odczuwalne nad morzem w tej pizgawicy tez była na minusie...przewiało mnie.

      Usuń
  5. A w Warszawie pada śnieg! Wiosno wróć!
    Bardzo jestem ciekawa tej chusty, pokażesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pokaże :-) ale już dziś nie zdołam...nic specjalnego, na prawdę zwykłe prawolewo...a dodatkowo jestem zła z odwróceniem kolorów. i u nas pada...buuu

      Usuń
  6. Ooo, tej bezy to Ci nie daruję! cóż za bestialstwo, pokazywać mi takie rzeczy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NO KOCHANA Frau ja tu idę, zjadam z poświęceniem ten tort a przecież się odchudzam, szukam na stornie ładnego zdjęcia, które oddaje prawdę czasu i ekranu, bo mnie łeb zamarzł na tej wycieczce i Zapomniałam zrobić zdjęcia SPECJALNIE dla ciebie ... a ty mi tu o bestialstwie??? FOCH.

      Usuń
    2. A Ty znęcasz się nade mną psychofizycznie! Co mam zrobić? Polizać ekran? FOCH!

      Usuń
    3. 🤣🤣🤣🤣polizać i docenić.

      Usuń
  7. Bardzo lubię torty bezowe, a Tuśka robi je wyśmienite, niczym a może lepsze niż z najlepszej cukierni.
    No zimno. Ale dziś przynajmniej jest słońce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roxy, jakie słońce, u nas od wczoraja chmurzyska, wicher, piżdzenie , zimno i śnieg pada. Torty bezowe to jest to co lubię również. bardzo. i szacun dla Tuśki. Ale masz dobrze ;-) ci robi te tory na zawołanie co?

      Usuń
    2. No nie na zawołanie, niestety i dawno nie robiła, bo to był jedyny tort /ciasto jakie jadł jej już były mąż 😅
      A robiła na wszelkie rodzinne uroczystości i święta… Z dwa lata nie robiła, bo nie przypominam sobie, żeby robiła go w mieszkaniu, a Najmłodsi nie przepadają za nim,
      I fakt jest pieruńsko słodki, ale Tuśkowy mniej i dlatego mi bardziej smakuje. Zresztą kupny jadłam tylko od Sowy i jeszcze z jakieś cukierni z DM, ale nie pamiętam, bo to dziecka zakupowali.
      Buszuje w sieci, robię opłaty a w tle leci Soboń na komisji. Jak ja tego aroganckiego typka nie trawię.

      I doczytałam, że to „Złota Mucha” jest tą pozycją, gdzie najwięcej jest treści o połowie bursztynu i się zgadzam- przekartkowałam z grubsza, no i ta złota mucha była właśnie w bursztynie.

      Usuń
    3. Przeważnie poważnie mi już ta muchę zasugerowała zdaje sie i teraz potwierdzasz, więc muszem przeczytac zaraz poszukam czy jest na story. sobie jakos nie przypominam tej pozycji hmmm
      Dziś nie słucham obrad komisji, po ostatniej miałam niestrawność i rozwalony dzien. a jeszcze arogancki bubek, to już w ogóle. wystarczy mi chujowa pogoda :((
      bezowy tort kupny, nawet najlepszy jest nad wyraz słodki, mnie owszem wchodzi dobrze aż po korek ale potem jestę pobudzona i mam wstręt przez dwa tygodnie...hehe

      Usuń
  8. Się wróciło z 22 do 5, cóż
    Ale w dzień nawet 11 to nie narzekam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyrazy współczucia składam, bo znam ten ból :-/
      teraz uwazaj, zeby sie nie przeziębić, serio.

      Usuń
    2. Ja się bardzo rzadko przeziębiam, w tym roku już zaliczone:)

      Usuń
    3. Ojejku to takie ludzie istnieją 😯co to chorują raz w roku?

      Usuń
  9. Intrygujesz mnie niemożebnie wplotami w wełnę. Jest gdzieś film lub jakowaś instrukcja dla ćwierćinteligentów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalino ja to robie w ten sposob ze dokladam do nitki wstazke i przerabiam. Rozumiesz?

      Usuń
    2. A jak sobie radzisz z inną grubością?

      Usuń
    3. no właśnie o to chodzi, że mi to nie przeszkadza a wręcz odwrotnie :-) bo ja w tym temacie(faktury a niekoniecznie wzoru) nie lubię nudy.

      Usuń
  10. Ustkę bardzo lubię... u nas ciepło/zimno, znośnie :P Sweter pokaż jak skończysz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ustka stała sie piękna po wszystkich rewitalizacjach i i ja ją lubię ...po sezonie lub przed.

      Usuń
  11. Zazdroszczę Ci, Kochana, tego morza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm i ja lubie to morze bardzo :-) ale poza sezonem...

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....