środa, 22 października 2014

post sponsorowany

podoba mi się wychowanie dzieci w Szwecji

od małego stawia się na dużą samodzielność, odpowiedzialność i sprawiedliwość.
uczy się wartości pieniądza nie bezmyślnie spełniając zachcianki
ale każąc zarabiać na takowe. Sprawiedliwość zaś objawia się tym,
że każde dziecko podlega tym samym zasadom i prawom.
w każdym razie normą jest wyprowadzka w wieku 16 lat na swoje
gmina daje mieszkanie, a nawet dom i przez rok wspiera młodych
podobnie ze studiami. a domy tam malutkie, bo nie wielopokoleniowe.
a jeśli wola mieszkać z rodzicielami, to trzeba płacić tak, jak przy wynajmie.
ludzie starsi są objęci opieką socjalną, jak nigdzie w europie aleee...
ale i dzieci od małego nauczone są sobie dorabiać na przyjemności
i gadżety, pomagając starszym sąsiadom za pieniążek. właśnie.
idą rąbać drewno za pieniążek. myć okna za pieniążek, robić zakupy....
pewnie tak to właśnie wygląda.
i nikt nikomu szklanki wody z łachą podawać nie musi, zapewne
i nikt ową, młodzieży w wieku rozrodczym nie straszy... będąc hiperegoistą!. 
bo w końcu wychodzi na to, że się pociechy trzaska, żeby se ulżyć, na stare lata 
byt zabezpieczyć, przyszantażować, kiedy trzeba
  A ja tobie całe życie poświęciłam dziecko!!
kariery nie zrobiłam, pracę zarzuciłam, od ust sobie odejmowałam,
ja mogłam być primabaleriną... ale Ty będziesz przecież za mnie
 i dawaj młodej/młodemu życie urządzać.
i od takiego pierdolenia się odechciewa dzieci własnych.....


A w Szwecji gra
i klawo
i wszystkim żyje się dobrze.
i socjalizm pełną gębą.
no w życiu bym nie pomyślała, że to kiedyś napiszę.
 skrzywiona pseudo-socjalistycznym wychowaniem.

ps
a naszło mnie
w odpowiedzi na post Dreamu.

7 komentarzy:

  1. Szwecja dla mnie jest wzorem i celem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://biznes.onet.pl/szwecja-stanie-sie-wkrotce-krajem-trzeciego-swiata,18491,5661838,1,news-detal niestety...od środka wygląda to coraz gorzej, lepiej inny wzór :))

      Usuń
  2. No właśnie jeden cwaniaczek narobił se siódemkę dzieci i na stare lata wziął się kurna utopił, no i wody miał po dziurki w nosie, no to po co na chlastał tych dzieci tyle??
    A szwedki tez mi się podobają, znaczy mieszkanki Szwecji nie okrycie wierzchnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I mnie się wczoraj ciśnienie podniosło!
    I mam wrażenie, że to tylko czubek góry:((
    Mogę tylko jedno, nie zamykać oczu na to, co w koło;

    OdpowiedzUsuń
  4. Całe szczęście , że im tych pieniążków nie zabraknie, żeby płacić za każde np. wyniesienie śmieci :) Umiar i rozsądek we wszystkim, bez przegięć w żadną stronę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. byłam, widziałam, i też mi się to podoba ale... ja już Szwedką nie zostanę...

    OdpowiedzUsuń
  6. mnie się też czasem odechciewa mieć dziecków .....a czasem sobie życia bez niego nie wyobrażam ..i bądź tu tera mądry człowieku :)))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....