sobota, 25 lipca 2015

875. Porto i oliwa.

piękna ta Portugalia
...  prawie jak Hiszpania, gdyż się nie umywa
i sporo jej brakuje,
 choć utrzymana w takich właśnie klimatach, że
na każdym kroku dopadało mnie deżawi
jednak ... z nutką rozczarowania
bo









żarcie za tłuste i za "proste"
woda za zimna
temperatury za niskie, w słupsku było o dziesięć stopni więcej w tym samym czasie
sztuka sakralna i architektura o wiele surowsza i mniej finezyjna i bogata
no i brudno 
brudno jak w Grecji  i we włoszech.

kropka.

ps
jeśli ktoś zaczyna swoje podróże sródziemnomorskie albo iberyjskie
polecam najsampierw portugalię, żeby się zanadto nie rozczarować
potem grecję i włochy ze względu na sztukę
bogactwo i przepych piękna, spoza którego już nie widać tego brudu i lenistwa,
rekompensuje wszystko.
choć grecy życzliwi i sympatyczni /nie wiem jak teraz/
a włosi to ... i buce. i w dupie mają turystów.
na absolutny deser polecam sobie zostawić HISZPANIĘ.
Moje serce rozdarte między te trzy kraje, w kolejności na pudle
Hiszpania
Grecja
Włochy.


6 komentarzy:

  1. może zimno, może brudno, ale dla mnie i tak pięknie, biorąc pod uwagę, że ja swój urlop spędziłam we własnym mieście, w krzaczorach nad wodą...
    witaj w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj )))
      oraz jesteś tą, która powinna zacząć zwiedzania od Portugalii )))

      Usuń
  2. Podobne odczucia i spostrzeżenia. Gdyby Portugalia była przed Hiszpanią , to byłabym w siódmym niebie, serce biłoby dla Lizbony.... A tak????? Tęsknię do Barcelony! Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. akurat Lizbona mi się podobała tylko przewodniczka jak słusznie napisałaś dodupy była i nam jej nie pokazała jak trzeba... szkoda. Barcelonę też liznęłyśmy zaledwie... po wierchu dla mnie za mało.
      pozdro

      Usuń
  3. Wybieram się w październiku do Florencji. A teraz akurat pracuję z Portugalką i Hiszpanką , to mam przepyszną wyżerkę....mniami, mniami. Hiszpańska kuchnia bardziej mi podchodzi:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no i mnie i mnie podchodzi bardziej hiszpańska kuchnia i w ogóle Hiszpania )))
      ekh Florencja ... ci zazdraszczam Czarna tej Twojej roboty/za wyjątkiem latania offkorsss/ jak cholera.

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....