niedziela, 2 września 2018

Ludzka mozaika. na koniec wakacji.


 Pisząc od końca - Grupa Teatralna Forma za autorski spektakl ODWRÓCENIE
w reżyserii (stosowne nazwisko) i z minimalnym udziałem Sylwii Chutnik oraz Damiena Ryża
otrzymała I nagrodę Jury Młodzieżowego oraz PIERWSZĄ Nagrodę Profesjonalnego Jury Festiwalowego.
Dwa lata ciężkiej pracy, ostatnie miesiące koszmarnego zmęczenia na ich wszystkich szczęście doceniono ... bo inaczej bym chyba[sięwkurwiła] ... się zdziwiła. czy coś.

wylajtowane po premierze ...w strefie komfortu.
*
Pisząc z doskoku,
Pisząc z miejsca zdarzenia: Goleniów i największy festiwal, jaki w życiu widziałam i najszczelniej wypełniający dni od rana do nocy ciemnej.KAŻDEMU.
*
Hotel przy rzece. pokój całkiem na poziomie z prysznicem posiadającym funkcje radia.ha.
no nie wiedziałam, że takowe istnieją, znaczy panele prysznicowe masujące, świecące, deszczujące
i grające... teraz nie wychodzę spod prysznica.
*
Ludzie i światy festiwalowe dosłownie i w przenośni.
Cały świat tu przyjechał w postaci ponad 400 artystów ze wszystkich kontynentów i dziesiątki spektakli, zdarzeń, działań performatywnych, teatralnych, parateatralnych, recytatorskich, tanecznych, plastycznych, koncertów, warsztatów, paneli dyskusyjnych, wczoraj Czesław Mozil, Natalia Miedwiediewa i jeszcze ktoś otwierali panel dyskusyjny(Czesław śpi obok w pokoju)).
dyskutuje się głównie o tym głównie, że sztuka łączy ludzi, i że to jest język międzynarodowy.
I nadzieja na przyszłość świata.
Tymczasem ja boleśnie odczuwam nieznajomość angielskiego na poziomie dyskusji istotnych.
Choć można usłyszeć tu kilkanaście języków: hiszpański, fiński, nepalski (??) ))
hinduski(??)))serbski,francuski,amerykański,niemiecki,portugalski,duński,rosyjski,ukraiński,włoski,
szwedzki?? a nawet chiński i można utrafić w język, którym się dysponuje biegle.
Obok chodzi Eugenio Barba...
no bardzo bym chciała ale niestety święta legenda światowa teatru alternatywnego, prawdopodobnie jeden z niewielu żyjących współpracowników Grotowskiego(obok Mai Komorowskiej) )...
otóż nie przybędzie do Goleniowa. Są Odyny owszem i prowadzą warsztaty.
Uczą tańców, Korsykanie śpiewów polifonicznych. Każda kultura mająca swoich przedstawicieli, odkrywa przed nami swoje tajemnice. MAGIA i SIŁA.
Dwa festiwale i duży międzynarodowy projekt w jednym czasie oraz dożynki gminne.
(Łaknienia, Bramat,  Carawan Next, Strefa kontaktu, Music i niezapominajmy o dożynkach gminnych he he)

koloseum z balotów na dożynki przeznaczone
 Ogromna panorama  zdarzeń obok się dziejących w przestrzeni całego miasta.
 Warsztaty kulinarne(vegańskie i wegetariańskie) w wykonaniu magicznego Turkusowego domku,
którego właściciele zrobili wyjątkowy klimat własnymi rękami, budując przestrzeń wokół teatru, przenosząc indiańskie wigwamy ze swojego ogródka w Warszawie.
 

Wieczory polski, ukraiński, amerykański, hiszpański, bałkański...koncerty i szlagiery lat 80-tych,
berlińskie klimaty, hiszpańska kapela uliczna, amerykańskie country...
Tańce i śpiewy do rana na scenie, wczoraj przy ognisku młodzi ludzie z różnych polskich teatrów śpiewali szlagiery [Autobiografia], zręcznie dyrygowani przez Szymona Jachimka, który jest cudny.


warsztaty z Odynami
Takie to klimaty.
Nie myślę o tym, co w domu. psychicznie jestem w raju ale fizycznie odczuwam ból całego ciała.
za dużo w te wakacje, za dużo wszystkiego. ale za to szczęście wypływa mi uszami.
Spotkania z przyjaciółmi. Poznawanie nowych. Rozmowy. Rozmowy. Rozmowy.
 **
A tak w ogóle, to koniec wakacji.
Ból odczuwam.
W domu bym chciała Rustic chic. a mam cholerawieco.
oraz Matkęjadwigę mam.

i wróciłam.

22 komentarze:

  1. Wow! BRAWO! Wielkie gratulacje. Maestro, chylę czoła!

    OdpowiedzUsuń
  2. No! Gratulacje wielkie!
    Festiwale to dobra rzecz, dobra energia.
    Ja na "Mieście słowa" w Gdyni byłam cztery dni, ale stężenie dobrych emocji i wrażeń estetycznych, poznawczych - ogromne. No i ludzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. )) ech ten był wyjątkowy pod kazdym względem)i także dlatego, ze się już raczej nie powtórzy. po festiwalach mam chandrę jak stodoła w związku z tym stężeniem

      Usuń
  3. Jesu jak sie ciesze! Brawo Wy!!! Najserdeczniejsze gratulacyje!
    I straszliwie zazdroszcze tego wszystkiego, a prysznica chyba najbardziej. Chyba bedziesz przerabiac lazienke, jak mniemam? :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. achachacha Pantero
      ZGADŁAŚ ale nie teraz ...za rok dwa mejbi ;-)
      prysznic z radiem stał się moją obsesją..

      Usuń
  4. Gratuluję! Ściskam i gratuluję!
    I w przyszłym roku jadę z Tobą! Jako Twoja sekretarka, albo coś. Mogę spać w Twoim łóżku, skoro Ty i tak cały czas pod prysznicem ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a proszę bardzo tylko w przyszłym roku juz takiego festiwalu nie będzie...niestety
      a prysznic poszukam zakupię miec będę sooon

      Usuń
  5. Gratulacje jeszcze raz i fajnie Ci tak :) Świetne zdjęcia! Kisses

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetne zajęcia ) i ludzie i klimat, którego nie oddadzą żadne zdjęcia...

      Usuń
  6. Gratulacje... (wiedziałam😉)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ej Dream jak to? skąd ?? skoro ja nie wiedziałam? ja byłam po raz pierwszy od długiego czasu wystraszona, że polegną...dziękuje.

      Usuń
  7. Brawoooooooo!!!!! Jupiiiiii!!!! Uuuuuuuu!!! :D
    No i tak ogólnie, to musialo byc fajnie na takim festiwalu!

    A rustic chic bedzie, powoli ale bedzie. Nie od razu Kraków zbudowano, prawda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PRAWDA )))było fajnie i tak jak napisałam szczęście mi się ulewało ;-)

      Usuń
  8. G R A T U L A C J E !!!!!!!!!!!!!!!
    Zasłużyłaś na to za tą ciężką pracę!
    Naładowana energią wyżyjesz się twórczo w ... domu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chacha owszem ...na czworakach i z omamami )))))
      dziękuję bardzo

      Usuń
  9. Gratulacje, wielkie BRAWO. :))) Życzę wielu sukcesów. :) Podoba mi się ten 'Turkusowy domek', bardzo klimatyczny. :)

    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Skazana na sukces :)))))))) wiedziałam i mówiłam ..normalnie gabinet wróżb otworzę czy cóś na kształt, bo jesteś druga, której wróżyłam i przepowiedziałam.... zdolne Wy !!!!!pierwszej zdjęcie opublikował National Geografic na okładce !!!!!Jestem z Was dumna dziewczyny !!!macie moc !!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję sukcesu przedstawienia! Bo to najważniejsze. :) Fajna ta strefa komfortu. I inne obrazki z przyjemnością obejrzałam. Jakoś nie mam siły na czytanie o chaosie, ledwo odwracam oczy od mojego, który jeszcze jest. :)
    Pozdrowienia
    IW

    OdpowiedzUsuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....