sobota, 15 czerwca 2024

Trudna sztuka wyboru i rezygnacji.

 No i mam gila, boli mnie gardło i głowa. bo jest zimno przeraźliwie zimno. w domu i w teatrze. i wilgoć wszędzie. 

[boli mnie a tu impreza. i tydzień ciężki, pakowanie, pranie, zakupy. koniec roku, papiery, wstępne plany finansowe...]

Niech się wreszcie skończy ten rok szkolny. niech. niech się wreszcie zacznie wakacyjny luz i praca artystyczna już tylko w teatrze ale najpierw WYJAZD :-))

No i zaproponowano mi jeszcze więcej godzin w szkole. japierd... nie dam rady. no nie dam rady. no. dzieci chcą historię tylko ze mną. inaczej rozpacz, dramat i rozpierducha...a ja chcę mieć już nauczanie z głowy. przecież. ja chcę ale oni nie chcą. chcę nie dlatego, że mi się już nie chce, nadal bardzo lubię uczyć, nadal mam dobre pomysły, ciekawe lekcje, nadal mam poziom, i mam sympatie moich alumnów. a dyrekcja na hospitacji ...płacze. 

Za to nie mam czasu na sztukę. ..

i to mnie przygniata i przytłacza. ten wybór. to odkładanie na potem.

taka sytuacja. 

Poza tym skończyłam Dziady i dybuki Kurskiego i cóż to jest za piękna książka. opisu śmierci matki nigdy nie zapomnę. i pogrzebu. Żeby facet miał w sobie taki rodzaj delikatności. i czułości, to rzadkość.

No i ja jestem fascynatką historii i frazy: Ciemno wszędzie, głucho wszędzie...

Jeżusowa uskuteczniała wczoraj wędrówki po wsi. zwiedzanie i szukanie żarcia. Polazła do sąsiadów i wyżerała z michy chrupki dla psów. Denerwuję się. że łazi po ulicy, że włazi w obejścia, gdzie są ostre psy...


31 komentarzy:

  1. No i co zrobisz, jak nic nie zrobisz? Musialabys dac nowe ogrodzenie, przez ktore nie przedostalby sie jez, i juz na zawsze zamknac jezusiowa rodzine na wlasnym terytorium, wtedy bylyby bezpieczne.
    Wspolczuje szkolnych wyborow i koniecznosci podejmowania decyzji, bo to wybor miedzy "chceniem" uczniow a wlasnym interesem, nielatwy, ale co zrobisz, bedzie wlasciwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a masz rację Pantero, wybór trudny ale to ja decyduję. ostatecznie. od 2 godzin nie stanę się bogatsza a każda godzina mnie ogranicza jednak. Z jeżami obok fajnej historii istnieje całkiem niefajna...

      Usuń
    2. Czlowiek czuje sie niejako odpowiedzialny za istote, ktora karmi, cos jak Maly Ksiaze z Lisem. Ale dzieci nalezy nauczyc latac i pozniej wypuscic z gniazda, bo podcinanie skrzydel do niczego dobrego nie prowadzi.

      Usuń
    3. no tak, Odpowiedzialny. Czytam, że jeże należy dokarmiać a karmiące matki w szczególności. to gatunek zagrożony. Martwie się, ze nie ma wody w pobliżu więc zawsze mają całą dużą michę, postawioną podobnie jak ptactwo latem.
      co jednak nie zmienia faktu, ze to jest wolny zwierz i nikt jej na siłę nie zamknie i nie udupi w obejściu. poza tym na cholerę nam 7 jeży ??? :-) kiedy towarzystwo sie rozlezie bedę płakac.

      Usuń
  2. Nie wo co to zimno ten, kto nie mieszka w lux w tym roku...

    Zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gil sie rozkręca jednak...
      od dziś u nas upały.

      Usuń
  3. Ojojojoj… niedobrze😟
    Zdrowiej…😘
    Czasem wybory są trudne.
    Czekam na te Twoje wakacje- zdjęcia i opisy…

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trudne i nietrudne ;-) zależy od podejścia. może czas na bycie zainteresowaną głównie sobą...
      gil sie zadomawia...ale nie ma goraczki no i dzis upały. Scisakm.

      Usuń
  4. A ten drugi facet totalnie odmienny....fascynuje mnie to, te odmienne drogi Jarka i Jacka.
    Zdrowia Ci życzę i wydłużenia doby😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesli cos jeszcze napisał przeczytam.
      no cusz katar leczony nieleczony jeden pies, byleby sie nie rozlazło... mam duzo roboty.

      Usuń
  5. No, mnie się udało znienawidzić moją profesję doszczętnie. To już nie jest zawód, to galery.
    Sztuka przede wszystkim! I na niej bym się skupiła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nigdy nie byłam nauczycielem na pełen etat, tylko dochodzącym w różnych zresztą konfiguracjach...historia, edukacja regionalna, edukacja teatralna, WOK, historia teatru :-)

      Usuń
    2. Ale przynajmniej nie miałaś gestapowca za dyrektorkę.

      Usuń
    3. jak gorzej? nie byłam jakoś specjalne związana z tymi placówkami, to oni mnie chcieli a nie ja ich :-) to im zależało bardziej i tak jest do dziś...
      i nie miałam gestapowca za dyrekcję to fakt, z gestapowcem bym nie pracowała.

      Usuń
  6. Herbatka z tymianku z imbirem i kardamonem. Zero miodu, zero cytrusów. Odstaw laktozę.
    Nie czujesz tej roboty, to nie bierz, Ty jesteś najważniejsza❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dreamu czuje te robotę i to bardzo a zwłaszcza lubię te klasę...ale nie mam siły, żeby brać wszystko. i nie robic komus przykrości lub zeby ratować dzieci ;-D masz racje ja jestem najważniejsza.
      Pije tymianek. z imbirem i kardamonem.

      Usuń
  7. "z niewolnika nie ma pracownika"
    a jakie pikne usprawiedliwienia
    jaka skrumność
    bo łune chcom tylko mnie jedynom
    zasmarkanom , zagilonom, zaflegmionom
    szkoda zdrowia, daj szansę innym, młodszym i zdrowszym i nie bądź poświęcającą się "mamuśką'
    70 dni płatnego nieróbstwa, wykorzystaj bez skrupółów socjalistyczne osiągnięcia przed emeryturą, czas chyba o niej pomyśleć?
    poldi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znana jestem ze skromności. chcą i naciskają, bom dobra jest w nauczaniu, nie ma sie co oszukiwać. na emeryturę się jeszcze długo nie wybieram, nie ma mnie kto zastąpić w teatrze. Szkołę mogę sobie odpuścić ALE to 4 tysiące różnicy w wypłacie, a podróże kosztują...także ten. Młodych do szkoły nie ma . za niskie zarobki, także nikomu pracy nie zabieram...


      Usuń
    2. a z tym niewolnikiem, to nie bardzo rozumiem???
      zawsze pisałam, że lubie uczyć i nie muszę uczyc.

      Usuń
    3. i jakie 70 dni płatnego nieróbstwa? się pytam.
      urlop zakończony w II połowie sierpnia. i chyba wszyscy pracujący mają urlop czyli płatne nieróbstwo, czy ty miałeś bezpłatny?

      Usuń
  8. Ejże Teatru dobrze jest. Kochają cię w szkole, lada chwila przed tobą zupełnie inna przestrzeń i powietrze. Gil minie, a decyzje czasami same się podejmują tak z marszu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poważnie, to cieszy mnie to trochę, bo jednak przepaść pokoleniowa. i podobna młodziez trudna :-)))
      chcom nie chcom ja już nie chcem robić pewnych rzeczy. na przykład imprez szkolnych za darmo. a nawet za kasę... to rozgrywanie kasą, to też jest cwane.
      Masz rację czas czas i czas i perspektywa. robią swoje. bym sporo chciała ale juz nie mam siły. ..

      Usuń
  9. Siedzimy w Dymie na Wodzie i uff i ach i och!!! Strasznie serdecznie dziękujemy za piękne polecenie.. Chylimy główki i zasyłamy życzenia zdrowotności wszelkiej.
    Zachwycone Mietki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mietki, to jeszcze Wam polecam w Ustce nowa knajpę, bar? gruziński podobno, nie wiem, jeszcze nie byłam ale ma dobre recenzje - Meduza. a pizza Rukola którą osobiście lubię :-)
      pozdrawiam i udanego pobytu.

      Usuń
    2. a najpyszniejsze ciastka zjecie w Mariażu, Mariaż patisserie na Mostnika 3, tu macie link : https://pl-pl.facebook.com/mariaz.patisserie/ w Słupsku, och i ach zachwycicie się i kawka w KAISER Patisserie mieści się w centrum Słupska w kamienicy tu macie link: https://kaiserpatisserie.pl/slupsk/
      zaraz obok Mariażu. :-)

      Usuń
    3. Teatru, jesteś nieoceniona :)))

      Usuń
  10. Teatru, czytam teraz Trąbkę do słuchania. Bardzo dziękuję za polecenie.
    A czy czytałaś Mendozy Niezwykłą podróż Pomponiusza Flatusa?
    Czuję że obie książki mogą podobać się tym samym ludziom 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak czytałam czytałam oczywiście a Ty czytałaś Niezwykłe przygody fryzjera damskiego ? Mendozy jeśli nie serdecznie polecam Kalino.

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....