sobota, 4 marca 2017

o sobocie. o wiośnie. o lubię.


Gadżety bez których nie można....
Lubię mieć.
mam mało, ale tak, że wystarczy i dobrej jakości.
Z tkliwością i uwagą poświęcam czas kosmetykom, perfumom, bo zapachy i jeszcze tembr głosu
są dla mnie drogowskazami. w postawie zainteresowania, zaufania, wyborach przyjacielskich.
Lubię poetów z ich pochylaniem się z czułością nad słowem, bo kto dziś to robi?
lubię poetów z krwi i kości. też.
Lubię artystów malarzy z ich poplamionymi farbą butami, sukienkami, koszulkami.
lubię siebie.

**
A dom, gdy będzie wyszorowany zawiśnie obrazami i kolorami przepowiadającymi wiosnę.
Przywoływanie wiosny na wszystkie możliwe sposoby trwa.
detale skupiają światło, soczewki skupiają detale, światło rozjaśnia przestrzeń i przeciera świat.
ech lubię.

***
ech sztuka artysta, ech teatr
musi poruszać, porusza od początku, od ateńczyków
żebyście wiedzieli co się działo na spektaklach u ateńczyków
a rzymian fiu fiu ho ho ho
TEATR wyrósł z demokracji !!! nie przypadkiem stworzyli go ateńczycy.
Jest elementem demokracji,  wolności słowa i można go uwielbiać,
kontestować, rzucać pomidorami...to prawo każdego obywatela, mieć zdanie!!!

Strawiński wystawiając Święto Wiosny w Paryżu został prawie zlinczowany
Jelinek robi zamieszanie ...
itepe.
Reakcja jest pożądana i wskazana ! ale nie nakazy i zakazy rządowe.
nie zakazy, nie zakazy
zakaz, nakaz to element systemu totalitarnego.

Teatry są zamkniętą przestrzenią. trzeba podjąć decyzję o zobaczeniu widowiska. kupić bilet.
Sztuka nie wpycha się do mojego domu na chama. a jeśli się wpycha, to mam wtedy prawo
wyłączyć, usunąć.
i tyle.

Malina dla Smoleńska !!! i słusznie !!!


oraz
dla równowagi:
sąsiad się buduje więc ja nie śpię.
taka historia przy sobocie.

POZA TYM PIŁY, FURY WOŻĄCE DREWNO, POLICJA, STRAŻ MIEJSKA
i niezmordowane zabieranie zwierzętom ich siedlisk, nie tylko ptakom, ale dzikom, sarnom, lisom.
A POTEM DRĄ RYJA, ŻE DZIKI, LISY PO MIASTACH BIEGAJĄ
A GDZIE MAJA BIEGAĆ SIĘ PYTAM SIĘ?????
20-30 tysięcy drzew zniknęło z polskich miast w ciągu ostatnich 2 tygodni,
oto ukoronowanie, zwieńczenie rządów okupanta, a w jego imieniu idioty.
WOLNOŚĆ TOMKU NA SWOJEJ POSESJI.
wycinka trwa nadal, rozlewa się krajobrazowa hekatomba,
mam nadzieję że i was dopadnie  !!!
I pusty śmiech  mnie ogarnia wymiennie z wkurwieniem, gdy słyszę, że to do ich filozofii zarządzania nie pasuje. Sądzę że populiści nie mają żadnej filozofii. To mendy bez zasad.
Lud zażąda wejścia na balkon i pokazania dupy, to populiści się wypną gołymi dupami na balkonach.

oj dobra musiałam.


23 komentarze:

  1. U nas na szczęście drzewa się nasadza. Kiedyś Anglik wyciął w pień Irlandię, bo przecież flotę na te wszystkie najazdy/kolonie z czegoś trzeba było stworzyć. A drewniany biznes, to bardzo dobry biznes i Pan Szyszko doskonale o tym wie :) uwolnił ustawę, bo tak jest dobrze, dla tych, co chcą mieć dobrze. I też Cię lubię, bardzo :) wiele dobrego człowieku robisz. Uśmiechy posyłam i idę z Paddym na spacer, bo przestało chlupać wodą. Kisses

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale macie dobrze, ja na próbie a za chwile w sklepie na zakupach ...
      a potem szoruję chałupę ale chyba też pójdziemy na spacer z Erną ))

      Usuń
    2. A ja zamówilam sobie olejek z pestek malin, boscie mnie z obie nakrecily na niego :)

      Usuń
    3. Ze śliwki tez jest cacy i zauważyłam z orzecha i z opuncji - szaleństwo :) to wszytko wina t. :P

      Usuń
    4. moja wina i jestem kontenta ))) bo rewelacyjne te olejki, mam ochote na opuncję tylko droga w cholerę bardzo ))) malinowy se zamawiam teraz dla odmiany ))

      Usuń
    5. ja mialam arganowy poprzednio, wasnie mi sie skonczyl, tez byl super. Tak jedrnej skóry to dawno nie mialam, jak po tym olejku.
      Ten malinowy to co prawda nie z tej firmy, co Teatralno zdjecia pokazywalas, bo oni niemozebnie droga przesylke zagraniczna mieli - ale tez bedzie fajny, mam nadzieje :)) jak nie - to tez Twoja wina ;))))

      Usuń
    6. I dalej mają ceny przesyłek z kosmosu. Dlatego zamawiam te rzeczy, jak się wybieram do Polski i sobie przywożę. Szaleństwo.

      Usuń
    7. aleszsz offkorss moja i biorę na klatę ))
      arganowy też kupuję oraz nagminnie uzywam kokosowego na cielsko
      niemniej cały plan aby tylko olejków używać bo skóra nawilża sie powierzchniowo ... buuu podobno

      Usuń
  2. Post - sinusoida.
    Zaczął się tak poetycko, że pierwsze dwa akapity przemyśliwałam dłuższą chwilę z rozmarzeniem...
    Potem - historia pomieszana z dokumentem. Zastanawiałam się, czy teatr to rzeczywiście demokracja. Kilka chwil. Bo dla mnie trochę tak i trochę nie.
    Wiedziona ciekawością zaglądam na koniec posta - a tu jebs siekierą przez łeb. I piłą tarczową. I trocinami.
    No Teatralna, Ty to umiesz napięcie stopniować... ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tak miało być ))))
      a teatr to wypadkowa demokracji, to nie przypadek, że właśnie w Atenach. w jakim innym kraju w starożytności teatr by pozwalał naigrywać sie z urzędników państwowych,rzucać w nich pomidorami, okpiwać, wyzywać i ...??w jakim innym kraju lud/obywatele/ wyrażał by beztrosko swoje zdanie na każdy temat? pomyśl.tylko w teatrze bezkarnie można było pojechać po każdym, bez wyjątku w komediach i dramatach satyrowych!!!
      i on wtedy przypominał atmosferę stadionów sportowych.
      Teatr wyrósł z demokracji.



      Usuń
    2. Myślałam o teatrze bez korzeni. O tym, jak się go tworzy i co prezentuje. Teatr jest niedemokratyczny. Artysta nie ogłasza referendum w sprawie. Przedstawia swoją wersję. Egoistyczny punkt widzenia. Siedzisz na widowni i poznajesz cudzą opinię. I dlatego wychodzisz z teatru z rozwaloną duszą i zmielonym sercem, bo ktoś wsadza w Ciebie swój punkt widzenia, swoją perspektywę, swoją ocenę, swoją wizję. W tym sensie teatr jest niedemokratyczny. Bo sztuka, tak mi się wydaje, nie jest siostrą przeciętnego, średniego, statystycznego obywatela. ;-)

      Usuń
    3. No weź. Pomidory przyjechały do Europy grubo po 1492.
      Zgniłymi jajami, to rozumiem. Czy to dobrze o mnie świadczy, że "to" rozumiem?
      Niech się dobrze ma, ona demokracja, i nie tylko w teatrze.

      Usuń
    4. Myślałaś o sztuce o ogóle, każda sztuka taka jest, znaczy egoistyczna, inaczej byc nie może )))), to mój jako artysty punkt widzenia.mój ogląd rzeczy...ja zas pisałam o okolicznościach powstania konkretnie teatru. Ateny demokratyczne i rytuał!!! wiara, to okoliczności pojawienia się teatru na świecie po raz pierwszy. a po raz drugi już tylko obrzęd chrześcijański, święta wielkanocne i odgrywanie sceny pustego grobu pańskiego...
      oraz sredniostatystyczny obywatel w Atenach zapewne mocno różnił sie od średniostatystycznego człowieka w średniowiecz oraz dzisiejszego obywatela...

      Usuń
    5. Uwielbiam się z Tobą nie zgadzać :-)

      Odnośnie do teatru - ok. Kupuję teraz Twoją wersję. Chociaż kiedyś pewnie będę musiała ją przemyśleć. Jeśli kiedyś nagle napadnę na Ciebie z jakimiś pomysłami w tej sprawie, bądź przygotowana ;-)

      Usuń
    6. będę gotowa )))))))))))) oraz też uwielbiam he he

      Usuń
    7. Agniecha, rzucali zgniłymi oliwkami ))))))))))))))))))))
      pomidory były przenośnią ofkorsssss
      a dobrze dobrze ))) ale ... w teatrze demokracji nie ma ;)

      Usuń
    8. Ciekawe, że cyrk, teatr , parlament jako architektura, budynek, są oparte na bardzo podobnym planie.
      Więc pewnie mają tę część wspólną, czy to będzie demokracja, igrzysko, czy też aspekt mniej lub bardziej obrzędowy...
      Wolałabym jednak, żeby to były zgniłe jaja. Bardziej widowiskowe. :-)

      Usuń
  3. Zeby to tylko bylo wolnoc na wlasnej posesji, ale oni rzna tez panstwowe, rzna w rezerwatach kilkusetletnie zdrowe drzewa, rzna w parkach narodowych, wszedzie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to przerażające ... i najgorsze, ze nic...nie można. widze jak znikaja drobne brzozowe laski między miastem a wioską ...widze gdy jadę autem każdego dnia...

      Usuń
  4. O matkoicorko!!!!!
    Ja jak Kalina, pomalutku czytalam, smakowalam, a potem jebuuuut!
    Masz dramatzm w piorze, powinnas dramaty pisac i swoje wystawiac :)

    Ja mam co prawda wiosne, ale nie mam sily na wyszorowanie krysztalkow, zeby swiecily... buuuu...
    Moze sie ktoregos dnia pozbieram, ale na razie: krolestwo za sen!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu ...ale to nie ważne ważne, żebyś Ty poczuła się dobrze )))
      sprzątnie to najgłupsze zajęcie świata.
      a w Twojej sytuacji ...

      Usuń
  5. Matko...tak bylo przyjemnie na poczatku. Teraz zatykam uszy, zamykam oczy i spiewam - la la la. Bo inaczej zwariuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nooo i ja bym tak chciała ale nie mogę....i mało mi brakuje do zwariowania

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....