niedziela, 30 października 2016

...winter is coming

Będzie zwięźle, bo nie chce mi się kwieciście. czasu brak.
Jesień przyszła.
Leje
 i meble w garażu, a drobnica pod wiatą, łapią grzyba i katar.
Zamiast złotej jesieni, pojawiła się stara rozpadająca lafirynda i weszła w mój ulubiony etap
 totalnej zgnilizny, dokumentnego rozpadu, zanim jeszcze kolory dokonały żywota na drzewach
i zanim dopadła je grawitacja.
Zaczyna się najbardziej uroczy miesiąc i dwa podnoszące na duchu trupodziękczynne
święta w roku.
Nienawidzę szczerze i z całego serca przedsionka bożonarodzniowych świąt,
nienawidzę zapowiedzi zimna. błota, soli, zeżartych butów, czerni i bieli w nadmiarze.
Przeraża mnie brak światła, zapach kadzideł,  odwiedziny u sztywnej części rodziny,
przyjaciół i znajomych...
Panie i Panowie zaczyna się depresja, rozkład, nadciąga łitner is koming.
Gdybym mogła wypieprzała bym stąd daleko, gdzie świeci słońce.. szumi ocean i kolory
zabijają intensywnością.
 bo
Starzy górale powiadają, że przyszły tydzień przyniesie opady śniegu i szybki spadek temperatur.
także wniosek jest tylko jeden, kupuję budzik świetlny.
Okopujemy się, okopujemy nasz dom, nasze koty zamieniają się we foki, zwłaszcza Maniek
choć i Luśka przytyła, wyrosła i ma futro.
Lucynka jest bambrem i psują. Wywalam ją na dwór i przestaje się przejmować,
bo Lucynka ma problem ze swędzeniem zębów. gryzie, no gryzie wszystko, co się nawinie
w tym nas.
Tymczasem Matkajadwiga mówi do siebie ciebie kotów psówwróbli, gada napierdala ciągle,
no chyba, że akurat jest turecki serial, to milczy cmokając na kanapie.

ps
no nie mam ani lawendy, ani mienty
kurwusia
czuję się nadal jak ryba wyrwana z kontekstu,
nie widziałam lata, nie widzę jesieni ... ach ach, kiedyż to się zmieni?
od 9 lat po raz pierwszy taka sytuacja.

ps
no patrzę w tele, a tu wstrząsy na Lateranie, 
mój panie Rzym, ale Florencja też odczuła.
ruiny z zabytków... to straszne.

19 komentarzy:

  1. Jesu, nie strasz! Jesieni nie cierpie, ale zimy jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pantero ja nie straszę, taka kolej rzeczy po lecie przychodzi jesień a potem kurwa zima ! a wiesz, ze podobno są tacy ludzie co to kochają zimę )))) nawet jednego znam

      Usuń
  2. Wiesz co?
    Mam ochotę iść z Tobą na spacer;D

    Normalna jestem...ponoć;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli też nie masz czasu na ...życie w życiu ;)

      Usuń
  3. WOW !!! Ale powiało optymizmem :)))) Aż chce się wyjść z domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziś już nieco lepiej ... świeci słońce ale zimno a mnie wkurza, załamuje że nie mogę w pola, bo ...sprzatam, układam, ustawiam, przekładam sortuje...

      Usuń
  4. Nie zazdroszcze. U mnie za to lato nie chce odejsc, a ja mam go juz serdecznie dosc. Wlasnie wrocilam ze spaceru godzina 11ta a na zewnatrz 21C. Ocipiec mozna.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie świętujemy i mamy luzik :) w tym roku może nawet pojedzimy na południe, żeby jakieś zdjęcia porobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a wiesz, ze i my chyba nie będziemy świętować ...po raz pierwszy, ale luziku nie mamy wręcz przeciwnie, mamy robotę ... a nawet zapierdol, nadciągnął czas malowania kuchni i sprzątania...buuu

      Usuń
  6. ojessus, co do tej jesieni: ja tez, ja tez, ja tez i ja tez. Oraz ja tez.
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no i jak My sie rozumiemy, prawda )))) bez słów normalnie...

      Usuń
  7. No nie mogę Ci odpisać pod komentarze, bloger się uparł, że od nowa... miejcie chwilę przyjemności w tym wszystkim. Pomyśl, że jak już skończycie, będzie cacy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Margo ...nawet nasza suka Erna ma problem psychiczny, jak nam dziś wet powiedział, dlatego rana się na łapie nie goi...wylizuje.
      wszyscy mamy dość a teraz jest najgorszy moment. bo sił mi już brak a tu ogarniać i sprzątać trzeba. kręgosłup mnie napier....

      Usuń
  8. Opady śniegu? Już w przyszłym tygodniu? Może jeszcze nie u nas. Wszak górale na nizinach pogody przepowiadać nie potrafią. Opony trza wymieniać na zimowe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. e tam opady śniegu, patrzę teraz na prognozy i widzę u nas obfite opady deszczu...

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....