środa, 2 listopada 2016

listopad z przytupem jego mać.

Listopad się rozpoczął z przytupem i po listopadowemu.
5.30 dziś, 2 listopada, leje, wieje, huczy, wyje i chce wyrwać daszek patio z korzeniami.
Duchy, strzygi, upiory, wampiry, wilkołaki, czyśćcowe duszeczki... do kupy się wściekły.
Leżę i myślę, o pozostawionych na tarasie rzeczach absolutnie nie antypowodziowych,
fotel wiklinowy, butle zielone do wina w koszach wiklinowych,
stół stary wyłożony przeze mnie kaflami, dekorami...i kartony pełne bogactw oczywiście.
Do tego drewniana własnoręcznie malowana szafka. stare drzwi.
a fszysko mokre i ociekające i nigdy nie wyschnie. wyobraźnia pracuje i nie mogę spać.

Patrzę na blogi o skandynawskim odcieniu i myślę sobie, że ta protestancka modła trochę
przynudza. przynudza na za biało, za wylizanie i za ubogo i za chłodno, wręcz lodowato.
Że ja tak nie dam rady, jednak, bo to nie w mojej naturze leży.
że mogę owszem udawać scandi stajl, ale ja jestem przeciwko udawaniu.

W kraju tutejszym
fundament samozadowolenia, to nie patrzeć poza własny horyzont.
ktoś napisał ...
Wstaję i idę się ogarniać, patrzę na te chmurzyska zapierdalające po niebie i huraganowe porywy wiatru zmieszanego z ulewą przeplataną liśćmi.
I patrzę na ten świt straszny i idę szukać odzienia pasującego do tego dnia, tej aury, tego świtu
i mnie samej, mojej umęczonej miny cierpiętnicy, niewyspanej.
To będzie piękny dzień, zapewne. już mi się zbiera na wymiot.
łeb mnie migrenuje i widzę nieostro.
Tak było skoroświt. Teraz jest nie lepiej.
listopad. Zaduszki.

16 komentarzy:

  1. u nas też, jakby się kto powiesił:(
    a ja wpadłam w taki dół jak /Rów Marjański
    też oglądam i się wściekam , bo mam inaczej, niż bym chciała, ale z mieszkania stodoły stuletniej na wsi nie zrobisz:(((
    ech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ano
      znaczy nie ma kasy to i się z marzeniami trzeba nieco rozminąć, znam ten ból ...

      Usuń
  2. Teatralno, gdzie kupowaliscie portę duo? W markecie czy w necie? asetnol.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asentol )) kupowaliśmy w markecie, co się Fimal nazywa, hej)))

      Usuń
  3. Skandynawski w ogole mi sie nie podoba, ja musze miec w mieszkaniu cieplo i przytulnie. Gdybym chciala zimno, przystosowalabym sobie chlodnie do zamieszkania. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi sie skandynawski styl bardzo podoba, bardzo! To jest na tej zasadzie ze porzada sie tego, czego sie nie moze miec - no bo u nmie przeciez na kazdej wolnej powierzchni od razu 40 aniolków, 75 obrazków z rybami, miniaturowa drewniana zabudowa kosmiczna i nadmorska... I tyle bylo tej harmonii i ladu. Jedyne to to, ze mam biale sciany (jedyna opcja w ciemnym mieszkaniu w ciemnej krainie)
    E

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem co znaczy to "E". Nie moje, nie odpowiadam, nie ponosze kosztów ;)

      Usuń
    2. To jest kryptoreklama pewnego proszku do prania ;-)
      Mnie też zachwyca styl skandynawski. Ten "ubogi". Z małą ilością szaf, szafek, kartonów, powpychanych wszędzie pojemników, walizek i pudeł... Bo u mnie... Ach...

      Usuń
    3. no i właśnie u mnie miło być mniej tego po remoncie ale chyba się nie da i tak kilku mebli nie wnoszę, a wielki pawlacz co to po drabinie się do niego włązi, juz prawie po brzegi zapchany, bo wszystko tam pakujemy...
      poza tym ja lubię swoje aniołki i swoje bubeloty i płyty i książki )))
      i po to też mam pracoffnie, że by tam ustawiać więc wygląda to tak że sypialnia i kominkowy pustawe a w pracoffni nasrane !!!

      Usuń
  5. Eeeee ja wiem, to E :)

    a tak serio, to mocno Ci ta szafka przemokła, czy to tylko był sen?

    Cała reszta minie, serio, pomyśl, że zaraz wiosna, przecież od świąt do świąt i styka :)
    I nie wiem, jaki styl lubię... bo mnie tak wiele zachwyca, że tu mam to, a tam tamto i każde z innej bajki :) hehe, ale relaks, jakoś to się ułoży

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przemokła jak cholera...ale ona już na tym tarasie zostanie, ja bm chciała tego skandynawa ale nie ma szanssss)))

      Usuń
    2. oj tam nie, może dzisiaj nie, nie wiesz, co tam przyjdzie na dniach...

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....