czwartek, 18 lutego 2021

Czułość.

 Czytam Tokarczuk nareszcie !! gdy mam czas, żeby się wcześniej położyć do łóżka i dać sobie ten przywilej. I wczoraj sobie dałam ten czas. Oczywiście czytam wieczorami zawsze ale Czytanie Olgi jest dla mnie jak nabożeństwo, lubię być wtedy uważna i spijać każde słowo. Delektuję się mądrością nowosłowia i pojęć oraz podobieństwem poglądów i doświadczeń,  Jest w tym czułym wydaniu wiele przemyśleń, podsumowań i propozycji Ku mojej radości, bo może znajdę odpowiedzi. Już pierwsze zdania pokazują drogę. ... 

Bo ja się pogubiłam trochę. Myślę jak żyć? ale też myślę jak wykładać historię i wychowywać?? jak wpływać na dzieci, żeby nie szły naszą drogą... żeby wykorzystać ich potencjał i odmienność pokoleniową a nie wpychać w utarte schematy, w tradycje i wszystko to co doprowadziło nas ludzkość do krawędzi... . Mam nadzieję, że stanę obok i popatrzę bez zbędnych emocji, które wyciszam przecież, pracuję nad tym ciężko, otóż stanę i ZOBACZĘ drogę. 

W kraju absurdów, gdzie ludzie idą ku staremu, bo znane i nie ważne, że zabija, upokarza, prowadzi ku zagładzie, otóż w takim kraju trzeba robić robotę. przede wszystkim TRZEBA robić robotę. każdego dnia, jeśli można wyjść na ulicę wychodzić, jeśli nie można już wychodzić na ulice, przekazywać wiadomości, tropić afery, łapać na gorącym, strzelać po łapkach, uczyć o demokracji, wolności i o godności, być przeciwwagą dla tych planów edukacyjnych:

Brzózka pokusił się również o wskazanie naszego kulturowego pochodzenia. - Jesteśmy dziedzicami tradycji greckiej, antycznej, ale też tymi, którzy oświetleni światłem Ewangelii poszukują prawdy w sposób pozbawiony uprzedzeń i dbają o to, żeby ta prawda była dostępna w sposób powszechny, a nie była jakąś wiedzą tajemną. Niestety, w wielu kulturach i cywilizacjach tak się dzieje, że dostęp do prawdy jest wręcz blokowany - dodał.

 I takie plany w kraju, gdzie bydle Dymer przebrane za księdza przez dziesiątki lat może gwałcić i poniżać dzieci, młodzież z racji bycia duchownym. W kraju gdzie Sojusz tronu z ołtarzem zabija ludzi !!! rujnuje im życie. Wszystkim!!! nawet tym, którzy są niewierzący.

W kraju, gdzie hierarchowie, którzy nie rozumieją ewangelii. nie wiedzą czym jest miłosierdzie, będą nas oświecać, nawet niewierzących. 

Powodzenia.  

i jeszcze ci eksperci w telewizjach wszelkich - jeśli będziemy się testować nagminnie, będziemy żyć normalnie!? Poważnie???

oraz

Ludzie, dlaczego idziecie tą drogą, dlaczego ładujecie kasę w loty na Marsa, w kosmos zamiast ratować planetę???? nie idźcie ta drogą, cała literatura science pokazuje, że to Błąd.


10 komentarzy:

  1. Narrator leży i czeka... nie potrafię się skupić, nie chcę czytać jak gazety. Za dużo się dzieje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem, mam podobnie bywały całe miesiące bez czytania ...

      Usuń
  2. Chyba to nie jest dobra pora na Tokarczuk, dla mnie nie jest, bo trzeba sie skupic, a ja nie mogie, bo mam ochote kogos zabic, zeby mi ulzylo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no więc ani Tokarczuk ani Zygmunt nie poprawiają nastroju... wszyscy ludzie słuchający naukowców, myślący, ogarniający to co się dzieje wrzeszcza na alarm...pandemie nas wykończą każda następna będzie gorsza a może być ostatnia... na chuj się pchamy wszędzie w tereny zwierząt, wbijamy im na chatę, podpalamy, zabijamy bezpowrotnie gatunki, wycinamy, niszczymy ekosystemy dobrze działające, WSZYSTKO!!!

      Usuń
  3. odnoszę wrażenie że jak ludzie zajmą się Marsem nie będą gadać a tym co istotne. Kolejne mydlenie oczu i odwrócenie uwagi? Jak ratować Ziemię skoro debilstwo pali syfem różnorakim , oponami plastikami i odpadkami i nikt ich nie zmusi do zmiany stanowiska. Ch,,,j że jak otworzysz na chwilę okno to oczyszczacz powietrza piszczy pokazując najwyższe wskazania...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znaczy ratunku nie ma ... zasłużyliśmy na koniec tego parszywego gatunku ale dlaczego wszystkie zwierzęta?? dlaczego planeta??

      Usuń
  4. Jak wychowywac dzieci? Uczyc myslec i czuc. Byc blisko emocji, sluchac siebie... Tak mysle...
    Elka-5

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i masz rację.,, tylko czy to nie za mało?

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....