piątek, 12 marca 2021

Kucharki.

na jednym kubku postanowiłam nie kamuflować swoich poglądów gwiazdkami
Nadal robię w glinie ale mało. Ostatnio w ogóle. A czasami dostaję różności od sąsiada, jak ten okrąglasek ceramiczny na kominku - natomiast jaszczury własnoręcznie wydziergałam..

Dostaję też święte obrazki i figurki, które są formą ozdobną chałupy, artystycznym dopełnieniem do wykorzystania.  Warunek jest jeden: muszą mieć charakter, muszą być nadgryzione zębem czasu, żadne tam sklepowe dewocjonalia. Aktualnie dostałam gwiazdę filmową w koronie(obuchacha)), i za chwilę ją przyozdobię piorunem i koralami. monidła i święte obrazki sąsiad znajduje w starych meblach. Siedzą tam ukryte i zapomniane a że Sąsiad zajmuje się renowacją mebli i ogólnie grzebie w starociach więc mi podrzuca od czasu do czasu, to co znajdzie i mu zbywa.[ Ikony kupuję, bo lubię i pasują do chałupy, pochodzą z Grecji(Meteory), Hiszpanii a krzyż z Rzymu]. Marzą mi się przekornikowane drewniane figury kościołowe... mogłabym ukraść bez pardonu z każdego miejsca za wyjątkiem muzeum.


Ta madonna była używana w kościele ale ją dostałam. nie ukradłam. nosi ślady używania i to jest git. stoi w kuchni obok książek kucharskich i garów.

     Powiem tak, już w roku zarazy zamierzaliśmy się wziąć za oborę, garaż i ogród. Zaraza pokiereszowała nam wszystkie plany-przestałam myśleć logicznie i planowo a zaczęłam panicznie... 

Może kogoś to wszystko nie wytrąciło z równowagi, mnie owszem. Teraz jest jeszcze gorzej, gorzej i gorzej, z każdym dniem jest kurwa gorzej w kraju tutejszym i już nie rozumiem tego narzecza, którym przemawia do mnie ta władza i część tego narodu a obie opcje równie parszywe. A ja tymczasem w ramach ucieczki i inflacji, wracam do planów porządkowo-remontowych, zarzuconych. Tylko z ogrodem możemy nie dać rady. bo Ciri. ooooo sweter Naczelnika też się przestał robić, bo nie pozwala gnom jeden. i ja jestem padnięta namordę. JESTEŚMY ZMĘCZENI. oboje. ja nie funkcjonuje zbyt trzeźwo, gdy jestem niewyspana a jestem.

Ja nie wiem co jest z moją pamięcią??? dlaczego nie pamiętam gryzącej Erny??? owszem pamiętam za to kopiącą i niszczącą grządki i dlatego z moimi planami nasadzeniowymi, mam letki dyskomfort. Cirilla księżniczka Cintry rośnie. Łapska jej się wydłużają i nabywa ciężaru gatunkowego. I trochę mądrzeje, znaczy rozumie coraz więcej i drze się na kupę i siku a także na zwariowane biegi po ogrodzie, drze się pod drzwiami tarasowymi. Z kotami sprawa niełatwa - Lucynka ją obserwuje nadal, syczy i wali połbie bez pardonu a Maniek ją obserwuje, prycha i goni z bardzo nieprzyjemnymi zamiarami zjedzenia zapewne. Nadal ona przy Mańku malutka jest i drobniutka. 

Z wieści gminnych: WILKI mamy blisko wsi, na polach w zagajnikach, albo wilka, można się natknąć ok 5 nad ranem osobiście lub w postaci resztek z sarny... i gdzie ja będę chadzała na spacery z Ciri?

 ps

czasami, gdy mi się nudzi, zaglądam do blogów kucharek, to co tam piszą już mnie nie wkurwia a jedynie śmieszy. stare baby z wąsami, dziadersy nadal mają ciśnienie na ustawianie życia kobietom wespół w zespół z godek i biskupami. Z mentalności kucharki się nie wyrasta wręcz przeciwnie się zapada coraz mocniej. i mocniej i mocniej i się pisze coraz cięższe głupoty, coraz bardziej agresywnie. bo wiadomo im mniej się może, tym bardziej się gryzie i ujada. w imie boże nienawiść rośnie. aż się nią udławią mam nadzieję.



15 komentarzy:

  1. Jaszczur mnie powalił. Cudo. Na tym garze wygląda cudnie.
    Lubię ikonki maleńki, drobinki. Kilka sobie kupiłam na starociach, kilka sama zmajstrowałam. Naturalnie moje "ikonki" to madonny. Każda od innej sprawy. Ile tych wszystkich madonn było?? Zawsze mnie dziwiło, że jest taka dyskryminacja w tej kwestii: jedna madonna ma wielką bazylikę, a inna malutki, drewniany kościółek. I ciekawe, czy one się wszystkie lubią...? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalino a ty słyszałaś o tym, że w kościele jakieś kobiety nie są dyskryminowane??? madonna tez kobieta :-P

      Usuń
    2. cały czas myślę o namalowaniu se ikonki ale to jeszcze przede mną a pokaż swoje na zdjęciu

      Usuń
  2. Jesoo, a ja wrzuciłam właśnie przepis 😂😂😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. achacha chyba by mi ręka uschła i jęzor odpadł gdybym ciebie tak nazwać miała ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) to nie profesja to stan umysłu, taka kuchta.

      Usuń
    2. Bo już się zmartwiłam🤣

      Usuń
  3. Wspominalam juz, ze Cie kocham milosciom wielkom? Szczegolnie za ten kubek. Jaszczurki tez bardzo mi sie podobaja, ale kubka nic nie przescignie.
    No i czego sie dziwi, ze zmeczona. Tak to jest jak sie ma male dzieci w domu, dwu- albo czworonozne, one sa bardzo absorbujace. Tyle ze Czeska za pol roku zmadrzeje, a z dzieckiem musialabys sie meczyc z 18 lat. :))) A na spacery to jedz nad morze, wilcy na plazach nie zeruja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie możemy kochana Ciri jeszcze nie zaszczepiona ...dopiero w kwietniu jakieś spacery będą. na razie demoluje ogródek :-((
      jebać pis ))))

      Usuń
  4. Tak! ***** ***!
    Przed chwilą skończyłam rozmawiać z koleżanką i konkluzja tej rozmowy był taka: znikąd nadziei.
    Żadne protesty i zgromadzenia nie pomagają, Węgrzy też protestowali i nic to nie dało. Powiedziałam, że tylko strajk generalny mógłby to draństwo zatrzymać ale kto miałby strajkować, korporacje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sami siebie załatwią, taką mam nadzieję.
      Cirilla wilka też załatwi. Jak nie sama, to z tatuniem i mamunią.

      Usuń
    2. Krystynka- ech Agniecha ma rację, tylko w rozpadzie prawicy jest szansa, bo nasza opozycja to ... jakieś nieporozumienie. a ludzie wydawało się, że spawy wezmą w swoje ręce ale chyba jednak za mało tych sensownych...no ale to wybory zadecydują.

      Usuń
    3. Agniecha - jedynie co czuję do wilka to przed wilkiem czuję respekt!!!! i szacun. i nigdy bym im w drogę nie wchodziła newer ewer.

      Usuń
    4. Nie mam nadziei na sprawy w swoje ręce, tańczymy jako naród chocholi taniec i nic, z wyjątkiem chyba rozlanej krwi (bo wtedy przypomnimy sobie, że mamy kosy) tego tańca nie przerwie. Sorry z defetyzm.

      Usuń
    5. no i pełna zgoda, tych nieodzumionych jest za mało...

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....