środa, 12 maja 2021

musiałam to napisać...

    Nagle zrobiło się ciepło i kwietnie i wreszcie adekwatnie do pory roku, choć bez ostrzeżenia a przejście zbyt gwałtowne wytrąciło mnie z równowagi  i zmęczyło.  Opalam się powoli i coś tam grzebie w ziemi. sucz szaleje i wyrywa trawę. ale myśli nieco cięższego kalibru się miotają po głowie. Może to nie adekwatne porównanie ALE wykładając historią międzywojnia i drugiej wojny zawsze mnie zastanawiało: dlaczego wszyscy Żydzi nie uciekli z tego kraju i w ogóle z Europy przed trzydziestym dziewiątym? i jednocześnie ta myśl mnie przeraża, bo domyślam się, że nie wyobrażali sobie jakie piekło im adolf szykuje ... dziś wiemy do czego zdolny jest biały człowiek, katolik służący do mszy, europejczyk i jego koledzy - napisałam to pod ostatnim postem i rozwinę, że pomimo dwudziestego pierwszego wieku i wojennej traumy, pomimo opłakiwania ofiar nie tak daleko nam znów do podobnych rozwiązań. Jeśli u władzy znajdują się katoliccy fundamentaliści, chory z nienawiści stary człowiek z przetrąconym ego, narodowcy i "patrioci" to w imię miłości do ojczyzny, boga i człowieka o ironio, będą prześladować, osadzać i wreszcie skazywać. Przy radosnym wtórze moherowych emerytek i emerytów. i różnych innych popaprańców. Nie mam wątpliwości, czytam ich blogi. I tym razem nie wolno nam mówić, że mnie to nie dotyczy. bo zachowamy się jak nasi dziadowie, którzy patrzyli na obozy koncentracyjne z bezpiecznej odległości... tak niektórzy walczyli, nazywamy to nawet polskim państwem podziemnym ale to było garstka ludzi. GARSTKA. Naród się wycofał, poczuł się zastraszony, niektórym to odpowiadało, niektórzy się przyłożyli do tej masakry, niektórzy się rozgrzeszali słowami, które i dziś padają. Niektórzy oślepli i ogłuchli. Wybaczono im wszystkim. Wstyd mi. I już zawsze mi będzie wstyd. Za naród tutejszy, za katoli, za tchórzostwo, pazerność, brak człowieczeństwa, choć tak kochają boga w człowieku i człowieka w bogu. 

Jak to jest, że podobno kochają a tak im lekko rączka chodzi, gdy zabijają?? tak lekko jęzor lata, gdy osądzają ??

nie oczekuję odpowiedzi.

4 komentarze:

nie musisz Czytaczu ale możesz ....