poniedziałek, 1 lipca 2024

W kierunku Haugesund.

  30 czerwca. 2024

W piatek Minął tydzień od naszego wyjazdu. Dziś mija 10 dni.  I siedem naszego wspolnego wakacjowania. Dziś odstawiamy przyjaciół na lotnisko w Haugesund. Zaraz kawa, pakowanie i przepakowywanie auta i ruszamy znad fiordu do miasteczka na coś dobrego do jedzenia. Następnie z Haugesund ruszamy w kierunku Stavanger.

Z kampingu w Nå wyjechalismy po śniadaniu I jeszcze było przyjemnie i słonecznie. W miarę przemieszczania się w kirunku morza I wysp i przede wszystkim w kierunku Bergen, cholernego Bergen, z jego chujową deszczową aurą ... zdjęcia wychodzly coraz ciekawiej i mroczniej. 

Ale po kolei.

 Aby pomieścić wszystkie wrażenia I zdjęcia powinny być trzy posty.

Najpierw objechaliśmy nasz fiord. Jest co prawda tunel pod lodowcem i zamiast 150km I 2godzin mozna wybrac opcję przejezdu w 10 minut. Ale ja się postawiłam, gdyz poniewaz tunel.ma 11km... 😱I nikt nie pozbawi mnie takich widoków. Po które tu przyjechałam. 

Najpierw prom w kierunku Kvandall. 







Objaz fiordu z widokiem na gorzyska i  lodowiec. z tej strony widac go najlepiej. 



Za to wielbię Norwegów. To jest toaleta. Taki grzyb z korzeni drzewa.



Widać jak pogoda sie zmienia, zdjęcia coraz mroczniejsze...






Lodowiec widoczny z auta. Przez Szyby w deszczu...

Zaczyna mocno padać  i temperatura spada do 12 stopni. 

Dojeżdżamy nad wybrzeże i leje już na całego. Parkujemy w porciku Na wyspie Tysnesøy.

[Na środkowym Ujęciu tęcza😊i magia zejapierdole, nie sposób się złościć]




Przespałam popołudnie. Zimno, leje ale widoki i klimat nadal magiczny.  Patrzymy na wysepki na których jest pełno ptactwa. Oglądamy ptasi teatr. A w tle wysokie góry. Niesamowicie.

Nad ranem budzą mnie mewy rozszarpujące nasz worek ze śmieciami. Ranek słoneczny I optymistyczny.

Cdn. Szybciej niż się spodziewacie😃


21 komentarzy:

  1. Do Haugesund brat też często jeździ. Ciągle obwozi jakichś krewnych 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym tu miała barata, rodzinę to bym bez przerwy tu siedziała.

      Usuń
    2. Niestety, ja muszę pracować.
      Przypomniało mi się, bo piszesz o mewach, że brat przysłał mi wiadomość (dawno, dawno), że tam żyją jakieś ogromne ptaszyska, które się drą. I przysłał zdjęcie... najnormalniejszej w świecie mewy 😁
      Tak to jest nie mieć morza pod ręką... 😥 😭

      Usuń
    3. No tak te mewy tu to jakby większe?😂

      Usuń
    4. Ale w wakacje bym.tu siedziała non stop.

      Usuń
    5. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że nie stać mnie na życie przez 2 miesiące w Norwegii, a siedzieć na czyimś utrzymaniu to głupio, nawet jeśli to jest ktoś tak bliski.

      Usuń
    6. A kto tu mówi o 2 miesiącach 2 tygodnie w zypelnosci wystarczy, każdego roku.

      Usuń
    7. I mnie nie stać na 2 miesiące w Norwegii 🙁

      Usuń
    8. No bo była mowa o całych wakacjach 😁

      Usuń
    9. No nieco przesadziłam...jak zwykle ale ja bym tak chciała bardzo

      Usuń
  2. Też bym wolała wokól fiordu🙂To żeby nie padało!✌😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i wszyscy rozsądni by woleli😃 oby nie padało.

      Usuń
  3. boszzz już myślałam, że jestem ślepa, ale nie widzę, widzę tęczę!
    i pozostałe cudne widoki też, bo niezależnie od pogody to jest magicznie, ale życzę słoneczka i ciepełka, by było jeszcze przyjemniej :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety nadal rześko a dzis deszcz pozamiatał nam plany. Ale jest cudownie 😃
      Dziękuję 😘😘

      Usuń
  4. Czekam na deszcz. I coag dalszy. A za dwa tygodnie będę w Sodertalje:) ale tylko na dłuższy o dzień weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem leje i sloneczkuje i ldzis leje I mrzy, mgla, chmury, zimno ale i tak jest pięknie. I plany rujnuje. No to fajnie.

      Usuń
    2. Znaczy mży czy jakos tak...kurewa Nienawidzę pisać telefonem

      Usuń
  5. Wszystkiego nalezy doznac, wiec i zachmurzone niebo i deszcz. Wszystkie zdjecia sa urocze. :)))) Ciesze sie, ze tak Wam dobrze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja się cieszę. Tu jest zachwycająco. Tu jest wszystko.

      Usuń
  6. U mnie podobna pogoda, patrzę na Twoje fotki, drugim okiem pracuję, otulona swetrem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mamy irlandzka pogode😀 nadal ...11 stopni i w kamperze.

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....