poniedziałek, 2 maja 2022

A wczoraj.

 Zrobiliśmy sobie objazdowke wokół jeziora. Niebylejakiego jeziora, bo ma 22kilometry... Z kilku punktów widokowych staraliśmy się je ogarnąć wzrokowo i w kilku miejscach dojechać. 

Zobaczyliśmy opactwo Cystersów, krowy, trafiliśmy do restauracji podobno typowej dla Szwedzianow


czyli kawka, herbata, ciasto, napoje niskoprocentowe z lodówki. Sami się obsłużyliśmy, Taki zwyczaj, i zasiedlismy w wygodnych fotelach w towarzystwie pięknych staroci. Och.  i przyjemna muzyczka się sączyła i tarta limonkowa smakowala. A w knajpie tylko My. 


Wszystkie te przedmioty miały ceny i można było kupić.


Odbiło mi na punkcie tej ławki szkolnej. 

Na koniec kilka zdjęć z Opactwa.



W tej chwili przenosimy się na Olandie. 

18 komentarzy:

  1. Co za świetne miejsce, też bym tam chętnie przysiadła wśród tych przedmiotów i wypiła herbatę :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno sporo knajpek tak funkcjonuje. Tu na Olandii też. Nalewasz sobie sama kawkę, herbatkę...i do tego jakieś sklepy wkoło.

      Usuń
    2. Na pierwszym zdjęciu masz kredens z kawą, herbatką, kubeczkami...i sobie nalewasz co chcesz i jak lubisz. Fajnie i jak w domu.

      Usuń
    3. Widzę właśnie - to jest kraj, w którym się ufa ludziom. Że zrobią herbatki, pozmywają i zostawią kasę. Nie wiem, za ile lat taki system miałby szansę powodzenia w PL.

      Usuń
    4. NIGDY. Najpierw trzeba setek lat obcinania rąk za złodziejstwo ... a w kraju tutejszym będą obcinać głowy za tabletki wczesnoporonne.

      Usuń
  2. A dzie zdjecie jeziora z punktow widokowych??? Sie pytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będą po powrocie. Ty wiesz że ja tu po jednym zdjęciu wrzucam...ciężko mi wszystko zamieścić ale będą.

      Usuń
  3. Czajniki mi się podobają 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Repo czajników było pod dostatkiem, kawa, herbata wszystko miedziane...ech

      Usuń
  4. Klimatyczne miejsce. Faktycznie, te czajniki robią wrażenie :) I widzę samowar, taki fioletowy. Tak?Mam samowar, ale taki to chętnie przytuliłabym:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana ja bym przytuliła połowę tych garów )))

      Usuń
  5. Ależ ciekawie, wytargałabym sobie miedziany garnek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałam chętkę na taki wielki że kwiaty możesz wstawić albo drewno przy kominku postawić...ale nie wzięłam a teraz żałuję

      Usuń
    2. zawsze tak jest, znam to :P

      Usuń
  6. Jak ja uwielbiam pchle targi... Szykuję się znowu na spędzenie części wakacji wędrując po takich miejscach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w Szwecji pełno takich sklepów, co i rusz...można zwariować.

      Usuń
  7. Bardzo ładnie tam, tak naturalnie , co najmniej kilka rzeczy bym przytuliła.. chętnie😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widzę, że wszystkie My tu w podobnych klimatach operujemy )) mnie by był potrzebny duży bus.

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....