poniedziałek, 30 września 2024

Chodzić i popiardywać.



Nie lubię szpitali, jakie by wypasione nie były [zawsze znajdzie sie dziaders lekarz i chichoczące pielęgniarki] ale w przewadze obsługa medyczna raczej fachowa, pomocna i na stanowisku. Jednak o wszystko trzeba samemu pytać, dopytywać, zabiegać i martwić. nie ma więc żadnego zdziwienia, że wujekgugel idzie w sukurs.
Pierwszy raz gupijasio mnie zmiótł, że nie pamiętam kompletnie niczego, film mi się urwał. koleżanka z celi mi opowiadała co robiłam, gdy mnie wożono [trochę się martwię, bo potem pielęgniarki były bardzo miłe].

Było minęło.
ale dochodzenie będzie długie, gdyż łaski nie robię, muszę dać sobie czas i na razie bolesne. w każdym zasranym(zwłaszcza) detalu, szczególe. jeśli mam w środku dziurę wyszarpaną, potrzebny jest czas na ułożenie się wszystkiego. Czas jest kluczowy. Zawsze był. tylko o tym nie wiedziałam. 
[I Czas jest najcenniejszy. poświęcany mnie teraz, gdy nie mogę się ruszyć, oddychać, wstawać i siadać, kaszleć, śmiać się... co bardzo doceniam i jestem wdzięczna.]

Nie wiem co się dzieje na świecie. i nie wiem czy chcę wiedzieć. chyba nie. 
szafki w sypialni obładowane mam książkami, telefon i kindle też. w koszu piękne wełny zakupione jeszcze w zeszłym roku. (chyba tym razem machnę sweter). Spokój mi potrzebny i skupianie się na sobie. i tylko Przekładanie klapki z prawa na lewo. wsłuchiwanie się w przeróżne bole i drętwienia oraz odlot. 
 
Jak ja tęskniłam za kawą z mlekiem owsianym.
Naczelnik nagotował wywaru warzywnego. miksuje jogurty naturalne z bananem i kaki. pies Ciri nie odkleja się od wczoraj. Pierwsza noc w domu fatalna i krótka ze względu na zwierzęta, pso-kotne. Przez całą noc przepychanki wokół mnie, aż do zagrożenia zepchnięciem z łóżka... masakra. Interwencja Naczelnika kilka razy w nocy zapewniła mi bezpieczeństwo. 
[Jeśli kiedyś będę sama, samotna stara panna z kotami i psami i dopadnie mnie wylew...to mnie zjedzą, jak nic.]

Na  początek w celu odwrócenia uwagi od rzeczy przykrych i na dobry START świetny Serial netflixowy : NIKT TEGO NIE CHCE. Polecam bardzo. Zabawny i na poziomie. (jednak bycie sexy rabinem w NY nie jest łatwe)).

Za dwa dni,  może cztery, już mnie będzie wszystko wkurwić i będę chciała myć okna. przesadzać kwiatki i sprzątać taras. układać książki i segregować ciuchy...no może za 7, kiedy zdejmą szwy.

oraz mam nadzieję, że żadnego błędu lekarskiego mi nie zrobili, i nie zostawili niczego... ani nie wycieli za dużo. że zastrzyki przeciwzakrzepowe zrobią swoje. bo dziś obudziłam się z bardzo zdrętwiałym i bolącym udem. muszę zadzwonić do znajomej pielęgniarki.

ps
tytułowe "chodzić i popiardywać", odnosi się do wypychania pacjentki z łóżka zaraz nazajutrz po operacji, że leziesz po korytarzu i wleczesz za sobą cewnik na sznurku i pojemnik od sączka, do którego ścieka twoja krew. bo masz sączek jeszcze wszyty i on boli ale jesteś na haju, więc dajesz radę to ciągnąć, kilka kroków trwa wiecznie. i jakie to sexy jest, czarna do kolan koszulka, bose stopy, czarne pazury, brak majtek.... włosy rozpuszczone, fryzura w nieładzie. wzrok błędny. look ąnaturel. z bólem na ustach i niedowierzaniem w oczach, że ktoś od nas tego wymaga, chodziłyśmy tak obie, jednak widocznie za krótko bo bez sukcesu.
Jesteś jak spacerujący Armstrong na księżycu. tylko bez podskoków. i skafandra.

a ludzie piszą i dzwonią i pytają i życzą zdrowia...nie planuje żadnych wizyt domowych w słusznej obawie przed przywleczeniem chujowych zarazków. no nie wyobrażam sobie kaszlu w tych okolicznościach.  umarła bym z bólu.

a Margo w słupsku ma spotkane na którym mnie nie będzie...los jest ślepcem i chujem.
>>>
poddaje w wątpliwość plany wyżerania kandyzowanych owoców. i pisania o tej słodyczy only jedynie.

14 komentarzy:

  1. To co Ci wycięli, jeśli można spytać? Pewnie kiedyś napisałaś, ale mi się absolutnie nie zapamiętało.
    Przyjemnego powrotu do zdrowia, szalona czarownico.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pisałam i nie napiszę.
      przyjemny to on nie będzie ale mam nadzieje, że skuteczny. Dzięki.

      Usuń
    2. Ok. Jedno jest pewne, nie wycięli Ci oka prawego, widzę je na zdjęciu.😁
      Dwa z Twoich ceramicznych ślicznych ptaszków pojechały do Holandii. Bardzo się podobały osobie obdarowanej.
      Reszta nadal zdobi nasz ogród i bramę.
      No to skutecznego powrotu.

      Usuń
  2. Daj sobie czas, reszta z tym czasem sie ulozy, czego zycze serdecznie. Rozpieszczaj siebie i daj rozpieszcza Cie innym. Nie z takich operacji sie wychodzi na calo! (ale pocieszenie :) ale prawdziwe :)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ano prawdziwe :-)
      daje sobie czas a nawet prawo do nicnierobienia. absolutnego nicnierobienia...jednak znam siebie i wiem, że będzie to walka ...z wiatrakami. stąd przygotowania z wełną, książkami etcetera

      Usuń
    2. I nic nie podnos! Z wiatrakami to sie selfie robi a nie walczy. Odpusc robienia (oprocz na drutach). Pokaz od czasu do czasu co dlubiesz :)))

      Usuń
  3. Ojojojoj! Szpital to wiadomo, ZŁO. Najpierw myślałam (po zdjęciu), że właśnie z niego nadajesz, ale już jest lepiej, bo z domciu 😍 Teraz tylko powolutku się wygrzebać.

    Po operacji czułam ciągle parcie na pęcherz, ale gdy dzwoniłam na pielęgniarkę i ta podtykała mi kaczkę, nic. Za którymś razem wkurzyła się i mówi "wstajemy, idziemy do łazienki". Trwało to, trwało ładnych parę minut, zanim doszłyśmy - ale pomogło 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. święte słowa że złoooo
      oraz sikanie to jest pikuś...jak się okazuje ;-)
      chodzę sama płacze i chodzę...jedynie schody ograniczam do jednego przejścia ... góra dwóch.

      Usuń
    2. Był taki moment w moim życiu, kiedy patrząc na schody 15 minut poświęcałam na rozmyślanie, czy ont na pewno muszę tam wejść i w 90% okazywało się, że nie muszę
      Tak że ten. Raz dziennie wystarczy

      Usuń
  4. Z każdym dniem będzie lepiej, a świadomość, że już jest po i że jest się pod własnym dachem to wartość dodatnia do szybkiego dochodzenia do się. Cza po prostu być cierpliwą.
    Pamiętam jak po hajpeku wyszłam ze szpitala i nie mogłam sobie odmówić placków ziemniaczanych z sosem kurkowym, które zrobiła Mam, bo jak zwykle po ciężkich szpitalnych przejściach zostawałam w DM przez kilka dni- efekt całą noc na kiblu i bolesny skręt kiszek. No jeśli ktoś wcześniej miał potraktowane wnętrzności gorącą chemią prosto do brzucha, to czego miał się spodziewać? Także lepsze futrzaki niedające spać, niż własna głupota- serio myślałam, że umrę…
    Najważniejsze żebyś nie dźwigała, bo się można nabawić przepukliny. Ale ruszaj się, ruszaj. Dla szybkiej zdrowotność ruch wskazany, nie leżenie. W swoim rytmie, na raty bez przeforsowania się… również po to by nie było zakrzepicy.
    I nie Googlaj! Pytaj lekarzy.
    😘

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi poważnie.
    Daj czasowi czas.
    Trzymaj się.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspieram z całego serca.Na szczęście to zło minie.:))))))
    Ela D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo fszysko mija nawet najdłuższa żmija...😃 dziękuję kochana

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....