niedziela, 22 września 2024

Wczorajsza niezwykłość staje się dzisiejszym banałem, a dzisiejsza skrajność jutrzejszą normą.



Poprawność... ciężka sprawa.

znikają posty, i komentarze... bez zająknięcia. bez zbędnych tłumaczeń. 

Wszyscy internauci są zaniepokojeni i wkurzeni a także oburzeni tym faktem, (kij ma dwa końce) niektórzy nawet śmią porównywać ową poprawność do skutku finalnego w postaci obozów koncentracyjnych. tak się rozzuchwalają. Niepoprawni. 

[jeszcze niedawno bym im skoczyła do gardła, poprzegryzała tętnice, dziś mi się tylko w głowie gra cytat z Lema] 

W imię poprawności politycznej, usuwane są posty przez system oraz dla świętego spokoju na blogach usuwani są komentujący i usuwane są komentarze. sami robimy dokładnie to co robi system. DOKŁADNIE. IDENTYCZNIE. bez zbędnych tłumaczeń.

Jednocześnie będąc oburzeni, że system ogranicza nas (!!! ???) 

Dziwne nie.

Dziwne, że tego nie widzimy ... 

jak hipokryzja zżera nas po kawałku.

W tle dyskusja o zagadnieniu cenzury wedle poprawności. 

I tu powiem, że się bardzo zdziwiłam, swego czasu zdaje się w pandemii, że istnieją propagatorzy teorii zupełnie nienaukowych...serio. że po fafnastu latach pobierania nauk wszelakich istnieją ludzie, którzy wierzą, że ziemia jest płaska a Giordano Bruno przewraca się w grobie. i myśli po cholerę ja się spalić dałem. 

No ale zakładanie kagańca nie jest dobre. Bo działa w dwie strony. i zawsze tak było. Kto sie dorwie do władzy ten ...zakłada. swój

Ludzkość musi jednak wypracować kryteria wedle których będziemy żyć. bo 10 przykazań nie działa i religia idzie w odstawkę a koran jest niepoprawny politycznie w Europie ;-)

Poza tym historia ma nas uczyć, nie popełniać w kółko tych samych błędów. 

I tak szerzenie teorii spiskowych, uderzanie w naukę, w medycynę, rozpowszechnianie wątpliwości  i strachu... podsycanie rasizmu, seksizmu, nienawiści do obcego, dla nikogo nie jest dobre. 

[Przypomnę tylko lincze i nagonki na Żydów i innych odmieńców. i nawet głupota ich nie usprawiedliwia]

także ten.

Zdaje się, że ten cytat z Lema: "wczorajsza niezwykłość staje się dzisiejszym banałem, a dzisiejsza skrajność jutrzejszą normą"  obowiązuje.

Ach i jeszcze jedno, nie mówiąc, unikając, wygładzając, polerując, żeby bożebroń nikogo nie urazić, niczego długofalowo nie załatwimy, nie ma takiej możliwości, żeby wszystkie strony miały rację...niestety i bez obrazy :-D

[Sama kilka razy uniknęłam rozpierduchy, obie blogerki uwielbiam. Sama byłam w takiej sytuacji, że mnie kasowano albo stawano w obronie interlokutorki, sama nie wpuszczam trolli...Kto tego nigdy nie zrobił niech pierwszy rzuci kamieniem]

*

 Dwie ważne aplikacje. Polecam

Too Good To Go

 dotycząca paczki niespodzianki z jedzeniem, żeby nie marnować. W dobrych pieniądzach. I w okolicy. sprawdźcie sami.

A druga platforma z polskimi filmami:  35 milimetrów online.(chyba) niestety pewnie wkrótce płatnej....jest na niej wszystko co ważne i  wartościowe. 

**

Leżę plackiem...wczoraj sie szprycowałam, dziś nadal sie szprycuje i już nie wstaje...kurcze mam kilka dni, żeby sie doprowadzić do pionu. jestem przerażona. gil tkwi tam gdzie tkwił i pojawił sie lekki kaszel...

takie piękne dwa letnie dni przeleżę.

***

Takie samo działanie rozpierdalające działania pomocowe na terenach zalanych doprowadza do Dezinformacji. 

Naczelnik dostał rozkaz aby na własną rękę jednostka nie jechała na Śląsk, bo chaos i przeładowanie...

wszystko uzgadniać ze Strażą Państwową. 


11 komentarzy:

  1. Nic nie wiem o znikających postach czy komentarzach. Usuwanych przez system… owszem bywa, że na fejsie algorytm czasem nawet nie pozwala komentować zbyt długich postów, bądź daje blokady za kontrowersyjne treści, ale że na blogach też? Pierwsze słyszę…

    Wpuszczam, bo nigdy nie moderowałam, acz usunę, gdy idą same bluzgi. Jeśli na mnie to mam to w doopie, ale jeśli są wmieszane w to inne osoby, nacje, to nie ma zmiłuj się.
    I oczywiście, że się cenzuruję, ale nie w poglądach, tylko w tym ile swej intymności mogę upublicznić. I tak uważam, że sporo… blog to jednak ułamek z życia, myśli, odczuć…
    Ale już mi przeszło wtykać „swoje trzy grosze”, w tych miejscach gdzie kompletnie ktoś nie bierze pod uwagę innego zdania tylko usilnie próbuje dopasować odpowiedzi do swojej wizji, a że często nie w temacie, bo brak argumentów… No robi się z dyskusji sieczka intelektualna, jałowe mielenie jęzorem.

    Ech i współczuję tego leżenia z gilem, trzymając mocno kciuki za rychłą poprawę i całkowite wyzdrowienie❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesoooo na chwilkę weszłam, gdzie nie potrzeba, bo mnie zaintrygowała kwesta cenzury i kto też jest ten troll i chyba mam podejrzenia. bo styl mi sie zgadza. oraz wlazłam w gniazdo ... no ale każdy ma jakąś bańkę i jakieś koleżanki :-)) dochodzę do siebie jeszcze.
      Roxy, no gdy ktoś wypisuje swoje refleksje używając słownictwa i wypisuje krzywe krzywdzące teorie oraz postępuje tak jak typ który wsiada do samolotu i krzyczy bomba. no teraz przesadziłam ale cos w tym stylu, to może mieć kasacje.

      Usuń
    2. no i ja kreuję swojego bloga w sposób, który mnie chroni. KREUJĘ nie znaczy kłamię :-DD jak to niektórzy rozumieją. Cenzura nie odnosi sie do cię tylko do komentujących. to oni maja pretensje.
      oj, tak i ja się trzepie po łapach i jęzorze. po co mi to, przecież widzę, że nic się nie zmienia. piszę ogólnikami :-))
      no i ja mam nadzieje na dobrnięcie do konca.

      Usuń
    3. Ale ja się z tym zgadzam. Nie jestem totalnie przeciwko cenzurze, bo zdaje sobie sprawę ile krzywdy nieodpowiednie słowa, informacje mogą poczynić.
      To nie jest łatwy temat, bo przecież jesteśmy za wolnością słowa, tylko że trzeba umieć stawiać granice.
      A co do blogów, to uważam, że są wystarczające narzędzia- blokada przez autorów niepożądanych osobników. Jak trzeba to i wszystkich anonimów. Gdybym miała ich jakiś wysyp, to pewnie włączyłabym moderację. Z głupotą i chamstwem najlepiej walczyć ignorowaniem. Choć czasem aż język czy palec świerzbi rownież mnie 😅

      Usuń
  2. A ja kocham ciagle pana Sztaudyngera: Fraszka Wynalazek. Bog mowe nam wymyslil dla ukrywania mysli. (kto nam media wymyslil dla ich ujawniania?). Ja tam dzialam wg fraszki Echo. Ma wlasne zdanie na zawolanie... (jak nikt nie wola, siedze cicho).

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi się, że w ramach tzw. poprawności coraz mniej wolno mówić i myśleć. Dla mnie to za daleko idzie. Jak można dopieprzać się do książek napisanych kilkadziesiąt lat temu? Ja nadal piekę murzynka i rzadko używam feminatywów, bo wychodzą wtedy śmieszne wyrazy. Ostatnio rozbawiła mnie strażaczka, ministerka i komisarka).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. komisarka mnie rozbawiła i reżyserka, bo ma obecnie inne znaczenie.
      Feminatywy były w języku polskim od zawsze. I w zasadzie mi nie przeszkadzają. Murzynka nie piekę, bo mi wychodzi zakalec;-DDD
      dopieprzanie sie do książek też uważam za nadużycie. bo wiesz, we wszystkim trzeba znać umiar. Zenona Kliszki pewnie już nikt nigdy czytał nie będzie. ... zdechnie przez zapomnienie. i to spotka wszystkich nieprawilnych.

      Usuń
  4. Nie moderuje, ale nie wpuszczam anonimow, kto chce ze mna podyskutowac, ma sie ujawnic, kto chce mi nauragac, nie bedzie mial szansy, chyba ze pod wlasnym nickiem.
    Na jutro mam naszykowany post na podobny temat, bo cenzura rozlewa sie po internetach z sila powodzi w Dolinie Klodzkiej, kazda nowa wladza stosuje wiekszy zamordyzm. Bo ich prawda ma byc najprawdziwsza, a oponenci najlepiej, zeby nie mieli okazji sie wypowiadac, najpierw oblewa sie ich pomyjami, oczernia, probuje delegalizowac, na koniec ustanawia prawo karzace wiezieniem za wypowiedzi. Od rzemyczka do koniczka dotyczy nie tylko zlodziei, wladza tez tak ma, zwlaszcza kiedy stolki zaczynaja sie chwiac pod tlustymi dupami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Aaa, zapomnialam! Trzymam kciuki za szybki powrot do zdrowia. Do kiedy masz czas wyzdrowiec? I czy robilas testy na covid?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no kurna nie robiłam, ale w takim razie dziś Naczelnik pojedzie do apteki....o boże drogi:-((
      do czwartku...
      kurewa czyż ja nie jesę przeklęta???

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....