sobota, 11 marca 2023

O chujwej grawitacji. i maximie culpie.

Torba, plecak wielofunkcyjny dotarła i jest świetna.Wczoraj była premiera, Akurat jest na teraz, bo leje, wieje, pizga, śnieży. nooo zajedzie mnie ta pogoda.

a tymczasem  W tle rozgrywa się tragedia nasza narodowa[sprawa JP2] i tragedia nasza tutejsza a nawet dwie [nie chcę nowego dyrektora a już tym bardziej menadżera]. Wykończą nas te trolle na żywo, rozpowszechniające obezwładniające informacje o konkursie na dyrektora. A wszystko to metody na wyeliminowanie psychiczne przeciwnika, tylko kto jest wrogiem ?? kto chce wykończyć ?? kogo ale przede wszystkim, za co?

Czy to nie jest cudowne, że nadal mamy Wolną prasę. i telewizję i internetyetcetera? 

W zaciekle katolickim dwudziestoleciu międzywojennym, nikt za wiele nie wiedział o tak zwanych sługach bożych, a lud boży leżał plackiem, miał wszy, świerzba i był analfabetą. tak nawiązuję, gdyż Niejaki książę niezłomny A. Sapieha jest podobno kluczowy dla zrozumienia, dlaczego JP2 odwracał wzrok od pedofilstwa w sutannach. 

[Sapieha, wybrane fragmenty życiorysu:"Po wybuchu I wojny był przeciwnikiem Legionów Józefa Piłsudskiego. W 1914 roku stwierdził, że Piłsudski chce stworzyć Polskę „socjalistyczną i żydowską" 

W maju 1935 wydał jednak pozwolenie na złożenie zwłok marszałka Piłsudskiego w krypcie wawelskiej, zastrzegając przy tym, iż jest to lokalizacja tymczasowa, a po przygotowaniu godniejszego miejsca w podziemiach katedry trumna zostanie tam przeniesiona.

Przeniesienie 23 czerwca 1937 na polecenie arcybiskupa trumny Józefa Piłsudskiego z krypty Świętego Leonarda na Wawelu. Ponieważ odbyło się to bez zgody władz państwowych, nastąpiły protesty społeczeństwa, polityków oraz wojska. został oskarżony o obrazę głowy państwa.

 W 1916 nie zezwolił na pochówek Sienkiewicza w katedrze wawelskiej

 Sapieha, jeden z nielicznych tak ustosunkowanych w polskim episkopacie był zdania, że Kościół polski powinien być całkowicie niezależny od władzy świeckiej.

Pierwsze spotkanie Sapiehy z Wojtyłą nastąpiło 6 maja 1938, gdy arcybiskup odbywał wizytację w Wadowicach, rodzinnej miejscowości późniejszego papieża. Osiemnastoletni Wojtyła witał wtedy Sapiehę w swojej parafii, metropolita wyraził natomiast zainteresowanie jego przyszłością zawodową." Wiki]

Z rozmowy z Ekke Overbek, wynika jasno, że Sapieha molestował kleryków i pojawia się sugestia, że przyszły papa też mógł być molestowany ... a nawet więcej. Czyżby przywykł ? do takich działań ? i dlatego nie reagował należycie?

nie jest dla mnie nowością zgniła moralność kk ...

ale tak jak się brzydzę, gdy świętym zostaje ktoś, kto robił rzeczy niemoralne, będąc częścią organizacji RYCZĄCEJ o moralności, napierdalającej tą moralnością.

tak mnie brzydzi ktoś, kto odwracał wzrok od ofiar. nawet jeśli ten ktoś miał zasługi w innych kwestach. Owszem zbiorowa histeria prawicy nie pomaga jakoś godnie załatwić sprawy. ludzie mają prawo wiedzieć, a typy w sukienkach MUSZĄ być traktowane, jak ludzie a nie święte krowy.

no i ten tutejszy sejmik, no doprawdy żenada. proponuje jeszcze pogłosować sobie na to, żeby natychmiast przestało padać (Orwell to pikuś)))) i potupać nuszką na rzeczywistość, pogrozić paluszkiem na zgniły zachód i w tej kwestii, ZATKAĆ GĘBY WSZYSTKIM LEWAKOM  oraz oczywiście kreować własną, oderwaną kompletnie od prawdy, za to zgodną z ideą, kanonami i bibliami oraz wytycznymi. boskimi a jakże. wytycznymi żydowskiego boga. jednocześnie będąc antysemitą obuchacha byłoby śmieszno, gdyby jednak nie było wstydno.

*** 

Marzec jest pełen imienin, urodzin, same barany wokół i imprez wszelakich.

Tak jestem spięta, że grawitacja nie daje rady ... na jodze, przy pozycji dziecka, nie siądę tyłkiem na macie.

ps

jakiś dziwny tłok był tu wczoraj?? wejść co niemiara. a przecież nic takiego nie napisałam. raczej ktosie czytają bloga do tyłu ...

23 komentarze:

  1. Stresy też wchodzą mi w ciało. W brzuch, ramiona, plecy, nogi. W gardło i oczy. W mojej szkole teraz afera za aferą. Ciągle te same osoby tworzą setki plotek, kłamstw i pomówień. Rzeczywistość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w mojej placówce wszyscy skichani. jesteśmy przed konkursem. moje stresy wchodzą wszędzie ... zimno nie pomaga, mielenie ciśnieniowe nie pomaga, niech sie wreszcie skończy ten marzec i kwiecień. niech będzie lato. Zawsze mnie zastanawiało, po kiego grzyba, plotki.

      Usuń
  2. Teatralna, moze przyjmij na macie jogowej pozycje doroslego? Zaznaczam, ze nie mam zielonego, niebieskiego ani zoltego pojecia co to pozycja dziecka. Chyba zapomnialam. Ale masz racje, ze sie wyprawia i jako historyczka cierpisz za miliony. Pociesze Cie, ze mrozy (u nas to i pojda w swiat) trzymaja sie bardzo dobrze - maja niskie (wysokie - kwestia rozumowania) wartosci. Marzec to wymarzony miesiac na imprezy! Baw sie dobrze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. marzec to wymarzony miesiąc na leżenie w łóżku, siedzenie pod kocykiem i w kinie ;-)
      Wyprawia się monstrualnie. można się wkurwić.
      oraz nazwa pozycji, to już jest kwestia mistrzów a pozycji na dorosłego nie ma )))

      Usuń
    2. ...w lozku, pod kocykiem, kino - o takiej imprezie tez pomyslalam. Buuuu. Pozycji doroslego nie ma? "Ketutus" mnie bierze czyli cywilizacyjnie wyrazony wkurweek :))) Milego marca wiec tylko!

      Usuń
  3. Cóż, takie traumy się ciągną, pokoleniami. Im mniej się o nich mówi, tym gorzej...Dla wszystkich.

    Nie martw się, ja też nie daję rady pozycji dziecka wykonać - kolana się nie zginają do samego końca i tyłek w powietrzu wisi... Trzeba zginać, aż się zegną do końca, ale una/ja nie jest wytrwała. Rehabilitacja i gimnastyka zdarzają się okazjonalnie. Wychodzi mi na to, że kocham się za mało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa teoria z tym kochaniem ))w moim przypadku kamienne plecy nie puszczają...kolana ok. powięzie nadal nierozerwane... spinka po całości odkładana latami robi swoje.
      Ja rozumiem, znam mechanizmy, mnie mierzi to zapętlenie. że nie ma jakby normy!! jest po skrajnościach. i wbrew dowodom, świadkom, nauce... Na własne oczy widzimy, jak to jest zakłamywać historię, religia smoleńska najlepszym przykładem.

      Usuń
    2. Proponuje zatem pozycje szczesliwego dziecka, wyglada bardziej zachecajaco i przede wszystkim latwiej :)))

      Usuń
    3. Ania, pozycja dziecka jest pozycją najszczęśliwszą w jodze)))) bo w niej się odpoczywa. rozluźnia i odpada, gdy ciężko.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. no pacz a mnie te barany otaczają zewsząd i to bardzo bliskie mi osoby są ;-)

      Usuń
  5. A ja postanowilam wyjsc tej wiosnie i temu marcu naprzeciw i wzielam sie za kwiatki domowe, przesadzanie wyrosnietych do wiekszych doniczek, rozsadzanie rozmnozonych, podsypywanie zmielonymi skorupkami jajek i podlewanie nawozem guanowym. Dosc snu zimowego, pora na wiosenna pobudke, maja rosnac i kwitnac. I mam takie poczucie dobrze spelnionego obowiazku, choc nalatalam sie miedzy mieszkaniem a piwnica, gdzie trzymam swoje ogrodnicze utensylia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a weź. ja też muszę domowe poprzesadzać i pozasilać ale mi się tak nie chce, i to powinnam dziś ostatecznie zrobić. tymczasem znalazłam wór zamarzniętej ziemi i najpierw do chałupy go trzeba przytargać, żeby rozmarzła.To co jest na zewnątrz to jakaś katastrofa. jak tak dalej pójdzie to wiosnę w kwietniu zobaczymy ...może.

      Usuń
  6. U mię ryby i barany (osobiste, w rodzinie, przyjaciele) w sumie urodzinowo 6sztuk, imieninowo jedna, kiedyś to był festiwal imprez ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no z imprezami to i my nie przesadzamy. chyba taki czas. ale prezenty kupować mus ;-))

      Usuń
  7. Nie zrobi się kroku dalej bez prawdy. Kk moze sobie zresztą robic krok wstecz, a nawet w przepaść, tylko co ze skrzywdzonymi? Im się prawda nie nalezy, bo mieli pecha, nie molestował ich sekretarz partii ani ktoś opozycji tylko ksiądz. To jest dodatkowo straszne w tym wszystkim, nie tylko wina, ale brak woli do przyznania się do winy, nie mówiąc o zadośćuczynieniu.
    Syna mam Barana w całym tego słowa znaczeniu😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli syn uparty? Za kazdym razem gdy juz wizerunkowo kk coś dopadnie odnosimy wrażenie że to początek końca a tymczasem trwa i drugiej Irlandii nie widać. No ale nie dziwi mnie to, gdy czytam ze gęby sobie świętym papieżem nie wolno wycierać... O ofiarach nie mysli ani kk a papież mial te dzieci w swojej świętej dupie. Wybral sukienkowych i interes firmy.

      Usuń
    2. Uparty. Ale łeb twardy😀 i włosy ma na głowie jak zwierzęcą sierść.
      Dysponuję również Bykiem, Skorpionem i Wagą.

      Usuń
    3. Japierdziele 4 dzieci to jest armagedon. Jak ty dałaś radę??

      Usuń
    4. Po pierwsze nie plątał m się żaden mąż😀 bo to najczęściej pomóc niewielka, a dodatkowy obowiązek. Teraz dopiero jest mnostwo ojcow, ktorzy nie pomagaja, a tez maja dziecko. Z sanymi dziećmi jest łatwiej. Po drugie duże odstępy czasowe, 6 lat, przy kilku kilkulatkach część bym wyeliminowała🤣
      I, last but not least, mój tata, który umie postępować z dziećmi jak najlepsza niania/ przedszkolanka/ nauczycielka, a dodatkowo zawsze finansowal pomoc domową. Ja się nawet z moja czwórka nie porównuję do matki dwójki, która wszystko musi ogarniać sama, ja miałam ogromny komfort.

      Usuń
    5. a więc wychowywałaś dzieci ze swoim tatą ;-))) dobre. pod warunkiem mania takiego taty/dziadka.
      [co 6 lat, to znaczy, że ostatnie się urodziło, gdy pierwsze miało 18 lat]. Och wszystko jedno, praca, studia, życie...

      Usuń
  8. Znasz moje zdanie na temat kościoła, a będzie tylko gorzej, jeżeli archiwa KK będą zamykane przed świeckimi historykami, ale to nie daje ludziom do myślenia, to jest najsmutniejsze.

    OdpowiedzUsuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....