środa, 18 lipca 2018

Zgnilizna w natarciu.

Leje. Gruby, gęsty deszcz. Cały wczorajszy dzień lało i teraz leje.
Ulewa sprząta daszek patio, zmywa brudy i kawałki komina.
Zakłóca działanie naszego wsiowego internetu. Zawiesiło się nad nami to coś i wylewa wiadra wody.
Nie schnie tynk, nie schnie myta kompulsywnie podłoga po zafugowaniu. Przelewa się beczka
 z deszczówką, dotąd pusta. Kwiczy opuncja postawiona pod płotem i chyba kwiczą pomidory
 w donicach. Dynie są systematycznie podżerane przez ślimory bez domów, które wyległy masowo przy tych ulewach ...
Czereśnie i wiśnie nie kwiczą, zostały zebrane, wiśnie do słoików na nalewkę. Czereśnie dogemby.
Umyło mi okna i samochód już pięć razy. Wystarczy. Za trzy godziny mam badania psychologiczne
 i nie mam w czym wyjść na zewnątrz, bo ściana wody jest aktualnie za szybami i drzwiami... oraz zastanawiam się czy w mieściektóregonielubie nie będzie za chwilę potopu, jak zwykle.
A tu jeszcze pranko czeka przed wyjazdem. ranyboskie. niech to się wreszcie skończy.
Wszystko jest fajne w umiarze.
**
Robię próby bieli na w miarę białym tynku. Szukam tej właściwej. Dziś będzie murowana kuchnia.
Nie będzie za to parapetów ze starych belek przeciętych na pół, nikt nie chce ryzykować utraty takiej drogiej piły. Trudno. i smutno.
 Zastanawia mnie czy okiennice zamiast rolet rzymskich by nie były lepsze na te małe okienka
 i niskie sufity. W środku oczywiście te okiennice składane w pół, jak drzwi.
*
Margo napisała o  zastępach gniewnych panien. ja słucham jednym uchem Trójki
 i zamieram od informacji o pannicy, która jest wzorem do naśladowania dla milionów nastolatek
 na całym świecie a aktualnie trwa zbiórka kasy, żeby została milionerką, bo...
taki ma kaprys.
???
Coś się jednak spierdoliło na świecie. poważnie.

***
m. Czubaj. Dziewczynka z zapalniczką.  nowy kryminał do ogarnięcia.


11 komentarzy:

  1. A tu Sahara i Nazca w jednym, pali, skwierczy i susza taka, ze niedlugo rzeki wyschna na ament.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem wiem i u nas tak było i teraz doceniam...wiem że ten deszcz potrzebny ale jak była susza i zagrożone spłonięciem lasy tak teraz stan powodziowy i alarm i rzeki grożą bo ulewy nadal ...pogotowie przeciwpowodziowe głównie w Małopolsce i ogólnie w górach...

      Usuń
  2. Zbiórka na pannę, bo ma kaprys? Ja rozumiem, że panna miała odwagę poprosić, ale kto taki głupi, żeby dać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glupich jest dostatek ….

      Usuń
    2. otóż to. a zwłaszcza głupich nastolatek w zasadzie nastolatka/nastolatek to stan umysłu ...jeszcze ale za chwile już będzie choroba psychiczna.

      Usuń
  3. U mnie wsciekly gorac, zawiesilam sie, nie moge nic robic, bo zdycham z tego upalu!!!
    Ta pogoda umiaru nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma albo goronc albo ulewy, wszystko do wyrzygu.jesooo u mnie zaraz pomidory zgniją.

      Usuń
  4. Jestem czarownicą :(

    Jutro jadę do Poznania w ten deszcz, to się porobiło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. współczuję a raczej współodczuwam w tym deszczu a wizyty zazdroszczę bardzo i ... może następnym razem. ech.

      Usuń
  5. No, ja wam jednak tego deszczu zazdroszczę. UK wysycha, nie ma pięknie zielonej trawy, jest żółte klepisko. Pannice mi bokiem wychodzą, przeczytałam pewną informację i nadal nie mogę dojść do siebie. Świat zwariował.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo trzeba podlewać a nie liczyć na drapane ;-)albo lane
      u nas równiez było upalnie i wszystko wysychało a teraz nagle i bez ostrzeżenia rzeki wylewaja...i do was przyjdzie

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....