piątek, 16 grudnia 2022

Kij w szprychy.

 Teraz wszyscy napierdalają o tym, że się poślizgnęli autem, wywalili na chodniku a ich życie było zagrożone, oraz o tym, że pług nie dojechał. a także, jaki piękny kraj zimowy. Otóż nie będę odosobniona i od siebie dorzucę, że owszem pięknie jest ALE: chabazie przymarzły do taczki, drzwi przymarzły do uszczelek, bagażnik do auta a auto do podłoża. i pies się poślizgnął. oraz pani na pasach. wszystko boksowało w miejscu i samochód i ja. /coraz więcej ludzi ma wątpliwości, co do skuteczności opon zimowych/ że w mieście tutejszym jednak chujowo ogarniają drogi. że pod moim płotem pług owszem jeździ ale już piachem nie sypie. No i do tego zaraza szaleje. Dokoła coraz więcej ludzi choruje. W klasach nie ma już połowy uczniów. Nie ma też nauczycieli. W ogóle brakuje nauczycieli. Skądinąd pisdzielski ministrant na te ewakuacje inteligencji z placówek, zareagował i "wymyślił": że można na emeryturę wcześniej się wybrać(i jakieś 1000 dostać po studiach, podyplomówkach, kursach etcetera z doktoratami i ponad 20 latach pracy) a że wyżyć się z tego nie da, to pisdzielce zapraszają w progi szkolne, żeby dorobić i można wtedy zgarniać i emeryturę i wypłatę. No wypas. 

W obliczu odwrotu młodych ludzi z tego chujowego zawodu(przez ostatnie 10 lat, ani jednej osoby po studiach!!! moje placówki nie widziały) i ciągłego unowocześniania (obuchacha) systemu szkolnictwa w kraju tutejszym, zapanuje średnia wieku w okolicach 70-ki.  I nie szkodzi. Tym siedemdziesięciolatkom się już nic nie chce, to i bruździć nie będą. Lepiej im idzie wykonywanie rozkazów. Poza tym nauczyciela trudno(jeszcze) zwolnić, a emeryta można z dnia na dzień wykopać. i wszystko gra i buczy. W ogóle po co szkoła? rodzice wszystkiego nauczą sami. a tvp zindoktrynuje i wyjaśni, jak funkcjonuje świat. a Pani halinka potomków mesjanizmu polskiego i wyznawców Kaszpirowskiego a aktualnie Ziemby, wyleczy metodą pokręconej witaminy i węglem a reklamy suplementami diety. 

I tak można wyliczać w nieskończoność absurdy kraju tutejszego.

Po spektaklu Magdy, wychodzą kobiety w wieku balzakowskim i  mówią: przyzwyczaiłyśmy się do tego bagna w którym żyjemy, że tego nie widzimy? ja mówię: tak, i dlatego od czasu do czasu trzeba wstrząsnąć towarzystwem. wysadzić z ze strefy komfortu. sprowokować. pokazać, że jesteś ugotowaną żabą.

A Guggenheimowa obok drobnego druku jest chyba też trochę kulawo przełożona. albo napisana. Zamawiam kolejne audio, bo przy wszelkiej robocie fizycznej, to bardzo dobry czas na czytanie uchem. Niemniej nie umiem pracować z fragmentami literatury na  ebooku i dlatego muszę nabyć jeszcze w formie papierowej na przykład CHAMSTWo, gdyż czytam fragmenty swoim studentom. Są też inne pozycje.

Wstawiłam w dom dużą prostą, jak drzewo gałąź modrzewia i teraz mam kłopot.


PS. UWAŻAJCIE na pochlebców. Przychodzą do Was, włażą wam w dupę a potem rąbią wam dupę. gdy nie pasujecie do schematu.

11 komentarzy:

  1. Wczoraj osobisty możliwy inżynier zaszczepił mnie przeciw grypie. U nas też wszyscy chorują.

    Naprawdę się przyzwyczajamy do bagna. Jak sobie przypomnę dowcipy o kobietach które mnie kiedyś śmieszyły to mi się słabo robi. Dowcipy mnie śmieszyły, nie kobiety.

    A ufam tylko tym, którym ufam. Niewielu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mówią, że czasy były inne i nikt nie widział nic złego w różnych zachowaniach względem Kobiet a to szefów a to mężów a to kolegów z pracy a to księdza... nie szczepie się na grypę, bo w kraju tutejszym nie ma szczepionek, nigdy nie wiem też czy nie jestem przypadkiem akurat chora...

      Usuń
    2. Akurat przy szczepieniu przeciw grypie. To nawet lekkie przeziębienie nie jest przeciwwskazaniem

      Usuń
  2. Siedze w chalupie na jakims zadupiu swiata, nie kontaktuje sie wlasciwie z nikim, ale... ziec kaszle i kicha i obawiam sie, ze moze mi cos sprzedac, a wolalabym nie chorowac, bo roboty whuk.
    I chyba wszedzie ludzie przyzwyczajaja sie do zycia w ograniczeniach i kagancach, u jednych poboznie, u innych poprawnie politycznie - wszystko generalnie do urzygu, ale nikt nie protestuje, widac dobrze wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widać dobrze wszystkim ))) jedna katopatolka i ukryta opcja watykańska jest zbulwersowana, że ja tak świat zwiedzam dzięki pisiorom i jeszcze marudzę ))))))))))))))))) widać dobrze wszystkim, bo winę jest na kogo zwalić. W kraju tutejszym ludzie umierają, nie mogą się dostać do lekarza, leczą się gusłami a wszystkiemu winni lekarze oczywiście. Bo oni ci ludzie, to by za darmo kurwa pracowali, gdyby byli lekarzami. poza tym lewica nie wie co tu zrobić ze swoim bagażem intelektualnym i stała się w chuj poprawna a nowa prawica rozpierdala nam świat...

      Usuń
  3. Jak ważny jest przekład zrozumiałam na przykładzie opowiadań Zoszczenki. W wersji tłumaczonej przez A( nie mam na podoredziu książki) porywają dowcipem, w wersji od B są przyciężkie jak torty z maślanymi masami.
    Niestety organizm się przyzwyczaja. Jak słyszę o politykach, że"Ci tez kradna", to zastanawiam się skąd nam przyszło zobojętnienie, zgoda, że to tak działa. Że premier kłamie i no tak, kłamie, wszyscy wiemy i nawet się śmiejemy.
    Jak walczyć z sobą, żeby się chciało stanąć okoniem i na sztorc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zgadzać się na to!! WYSTARCZY mówić stanowcze NIE. pisać, poruszać tematy, ruch me to zrobił swoje, solidarność zrobiła swoje, Sekielscy robią swoje...łatwo nie jest. NO ALE jeśli ja słyszę, tak jak piszesz: wszyscy kradną, wszystkie rządy są dodupy, nie idę na głosowanie, nie interesuje się polityką...łatwiej przecież zwalić na to że wioska, to taka zawsze była, że młodzi niech się biją bo to ich przyszłość, i takie tam pierdolenia. A ja ani młoda. ani stara jestem jestem w sam raz !! i mi się chce zarówno mielić ten temat WIDZIEĆ problemy jak i wychodzić na ulice, strajkować i przede wszystkim UCZYĆ. choć nie muszę. No ale ja nie jestem na emeryturze. JA Żyję, nie wegetuję. Głupi naród.

      Usuń
  4. Polityka - samo zło.

    Fatalne tłumaczenia psują wiele książek, od kiedy zaczęłam czytać w oryginale odkrywam nowe/stare książki, to jednak wiele zmienia. A co z tym modrzewiem nie tak?
    Sytuacja z nauczycielami przykra, aa lód na drodze nie mniej. Tak to, jakoś.

    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. modrzew jest wielki i rozłożysty )) i piękny oczywiście i cały czas jakiś kot go atakuje ))
      jesteś szcześliwcem, że czytasz w oryginale. zawsze chciałam tak umieć języki. Czytałam w oryginale jedynie Alicję z krainy czarów;-)
      a kwesta przekładów ważna nad wyraz, zwłaszcza to widoczne w przekładach Szekspira. Hamleta na przykład.

      Usuń
    2. Margo sytuacja z nauczycielami, z lekarzami, z lekarzami z pielęgniarkami z ... za chwilę życie w kraju tutejszym stanie się upiorne, jedynie obajtki i pisdzielskie rządy przetrwają.

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....