niedziela, 5 lutego 2023

O tym, że Naczelnik to ma i o tym, że Ostatni będą pieszymi.

 Naczelnik, jak powszechnie wiadomo ma różne pasje. jedną z nich całkiem niedawno odkrytą jest polowanie na bursztyn...ogląda instruktażowe filmy, zakupił sprzęt i ....niestety jeździ nad morze sam lub z sąsiadem. o 4 w nocy jeździ. Na przykład Dziś pojechał. W związku z tym czasami się rozmijamy zasadniczo. Wczoraj padłam ok drugiej a Naczelnik wyjeżdżał o 4 a wrócił ok siódmej i oczywiście piesa na równe nogi postawił i mnie też. Także po spaniu. 

Natomiast On sie przespacerował, nawchłaniał jodu, wrócił, zjadł i poszedł spać...

Oglądałam sobie Wikingów Walhallę. Gdyż serial równie spektakularny co Wikingowie z Ragnarem i Lagerthą. Ale świątynię w Uppsali, to chyba raczej w Gamli nie kręcili. Oraz nieco się odkleili od wersji historycznej numer jeden, że świątynia była częścią kompleksu pałacowego, nie osobnym budynkiem. Trwa spór. Spór trwa, bo w zasadzie nie wiadomo do końca w którym miejscu stała najważniejsza pogańska świątynia w Skandynawii(inni sadzą, że w miejscu kościoła. Co też logiczne i historycznie uzasadnione). Mnie ta wersja filmowa się podoba. zwłaszcza kapłanki (uzasadnia twierdzenie, że teatr wyrósł z obrzędów a potem wiara stała się teatrem). Ale polecam sobie pojechać do Gamli Uppsali, odwiedzić muzeum i zobaczyć wizualizację miejsca.

Nawet jeśli nie lubicie postapokaliptycznych produkcji, nie lubicie filmów World War Z,  Epidemii strachu Soderbergha, Mad Maxa? (no jak można, no) to i tak polecam bardzo serial, który powstał w oparciu o grę i jest zwyczajnie Bardzo dobry. 

The last of Us, kapie powoli co poniedziałek, czego nie lubimy. Odcinek trzeci jest na razie ostatnim i ... Rozczulił mnie.

oraz pojawiła się tym razem na HBO, Sztuczna inteligencja Spielberga, film sprzed 22 lat, niesamowite i ciekawe, jak dziś go odbiorę...bardzo polecam.

ach i jeszcze Wczoraj zobaczyliśmy na Primie Szumowskiej" Śniegu już nigdy nie będzie...i nie wiem co sądzić? Jakaś bezbrzeżna pustka biła z tego ekranu, że niby warstwy klasowe posiadające kasę i przywileje( klasa średnia, nuworysze), a zwłaszcza kobiety, to jakieś ludzkie skorupy pełne uprzedzeń i tęskniące za duchem...ale pustką wiało też od scenariusza  i reżyserii(Kieślowski nie wystarczył). Ja namawiam Szumowską, żeby zrobiła kolejny odcinek o zamkniętych katolskich osiedlach bogaczy, gdzie mieszkają takie ludzkie popłuczyny, jak sraja smrodek. uuuch.

* No i jak zwykle u mnie, Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu: 

to mamy ojczyzne dojną !!! dla nauczycieli nie ma ale czarnek rozdaje katolskiej prawicy miliony. i Kłamie. endecja nie zginie w kraju tutejszym. nigdy. NIE MA MORALNEJ prawicy. tak właśnie wygląda moralność katolska w kraju tutejszym. TFU. [poprzednicy nie lepsi. w zasadzie organizacje pozarządowe, te z którymi miałam przyjemność, a zwłaszcza osoby, to zwykłe przekręciarskie typy. łakome na kasę].

14 komentarzy:

  1. Poszliśmy na AI do końca z dziećmi. To były czasy przed globalnym internetem. Nie mieliśmy pojęcia, że to nie jest film dla dzieci. Syn w wieku chyba lat 8 prawie zasłabł i to już na początku. Musieliśmy wyjść z kina.
    Obejrzałam potem i bardzo mi się spodobał

    OdpowiedzUsuń
  2. Po filmie Body/ Ciało- pierwszym w życiu, na którym prawie zasnęłam w kinie, a 3/ 4 sali smacznie chrapalo, nie daję Szumowskiej drugiej szansy, za mało wyedukowana jestem, aby zrozumieć, co mi chce powiedzieć i nawet Gajos nie pomógł.
    Postapokaliptycznych faktycznie nie lubię. Historyczne lubię to może już Ci Wikingowie, jak znajdę czas. A chwilowo nadrabiam wszystko, co było daleko podczas mojej długiej nieobecności. Żeby się nie rozpraszać domowymi powinnosciami jedziemy na romantyczny tydzień na Jahorinę czyli śnieg, sanki- nie umiemy na deskach😀 basen, spanie, żarcie i takie tam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo to cudownie Repo, odpoczynek i przyjemności to podstawa egzystencji )) i zdrowia i urody. Mnie już narty ne cieszą z tą moją spinką cielesną. bo jeszcze bardziej się spinam. Zaraz bym pojechała tam gdzie Wy, już po tygodniu tu mam dość i nadaję się na wyjazd reanimujący. Śnieg wali i zima pełną gembom, kurewa.

      Usuń
  3. Bardzo nie lubie filmow o wikingach, wiec to na pewno nie dla mnie. Postapokaliptyczne? Tez nie bardzo, ale sprobuje, bo polecasz.
    Zlodzieje z pisu przygotowuja sie na swoja przegrana, bo nie maja gwarancji, ze uda sie po raz drugi sfalszowac wybory. Beda wydawac (czytaj: krasc) co sie tylko da, zeby urzadzic sie jakos po przegranej. Mam nadzieje, ze kolejna ekipa rozliczy ich co do grosza, odbierze to co ukradli i osadzi w wiezieniu, gdzie ich miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj a nóż widelec...podejdzie. No mam nadzieje, że przegrana, bo pewności raczej mi brakuję. I co do wyborów i rozliczeń. Opozycja jest dodupy. tylko lewica i to kobiety sa sensowne, konsekwentne. Odważne. W sprawie polityków już mi rence opadli...

      Usuń
  4. Ten wikingowy serial też mi się podobał, kapłanka, aktorzy, wszystko fajnie stykło. Na resztę już mi brakuje czasu, bo się wpakowałam w wielgachne projekty i do końca roku, to przyjemności odkładam na półkę. W mie∂zy czasie urzęduję z Zosią, zabawowo/edykacyjnie. Nauczam dziecko polskiego, bo już widzę, że angielski poszedł przodem. Ale może późną nocą, w jakiś horror chętnie wpadnę, by lepiej pospać. Uściski niedzielne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem z Wikingami w drugim sezonie i bardzo mi sie podoba. Zosia jest najważniejsza. Fajnie, że dziecko będzie dwujęzyczne, bo tego przypilnujesz Margo. Zazdroszczę jej. teraz dopiero w pełni doceniam dom, rodziców, kraj i klimat w jakim sie dziecko wychowuje...A dużo pracy, fajnych projektów to też dobrze. Ściskam.

      Usuń
  5. Co mi tu z filmami i serialami wyjeżdża?! Nie lubię! I z Czarnkiem. Nienawidzę.
    Popraw się. No!
    :-))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czarnków nienawidzę również ale pisać i pamiętać trzeba i głośno komentować. Natomiast dobre filmy i dobre seriale trzeba polecać ))

      Usuń
  6. no pewnie, że lubię postapo i cyberpunk... ostatnio zrobiłem sobie powtórkę takiego klasyka już z Rutgerem Hauerem, co grają w takie niby rugby-masakra psią czaszką i tak pomyślałem, jakby fajnie tak zagrać czaszką takiego czarneka, plugawego krystyna, czy jakichś innych potworów i czym bym się brzydził bez rękawiczek, w końcu jak mrówki to najsamprzód ogarną, to już czyste będzie, nie?...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oglądamy Projekt Lazarus, i pomyślałam, że to niedobrze, bo aktualnie sprawa z ruskimi jest podobna...zaraz minie rok i nie wiadomo co wymyślą. jakoś się te sjens sprawdza w niektórych przypadkach.

      Usuń
  7. Seriale polecać koniecznie,dziękuję za link do wizualizacji,wczoraj był 4 odcinek The last

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ba oczywiście, że polecać a odcinek oglądaliśmy oczywiście :-)

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....