wtorek, 16 kwietnia 2024

o tym, że nadal pizga lodowatym zimnem.

Nigdzie wczoraj, ani przedwczoraj nie pojechaliśmy, wyło, wiało tak, że ptaki krzywo latały, a nam się świerki wyginały we wszystkie strony. STRACH normalnie na to patrzeć. strach się szwendać po ogrodzie... normalnie.

Robiliśmy Drobne roboty w domu ale w nastroju DO przodu !

 i do końca kwietnia jest szansa na dogłebnokątne sprzątnięcie chałupy, umycie okien, zrobienie porządków z domowymi kwiatkami i zmianę wystroju. No chyba, że nie przestanie wiać i pizgać lodowatym zimnem.

poza tym przespałam niedzielę, całe popołudnie, tak mnie mieliło. Wczoraj słońce owszem  ale nadal lodowato zimno. Wiosna. kurwa. nie wiem jak się ubrać?? nigdzie mi się nie chce iść, niczego ciekawego robić. ani pracować. tylko masaż z indibą na zakończenie dnia był miłym rozluźniającym akcentem. plastrem na ciało i duszę. 

A dziś dla odmiany leje. Ślimory bez domów wpierdolą mi wszystkie młode roślinki. Z drugiej strony dobrze że leje. Nawsadzałam cebul w skrzynie i donice. 

[wstałam dość wcześnie nagle a niespodziewanie, widocznie znów mi cos doskwiera, nawet nie chce myśleć co]

Choć zimno i leje to jednak

W powietrzu wisi zapowiedz całkiem ciepłych dni i myśli szybują do miejsc ulubionych. A cały człowiek wyrywa do wyjazdu, podróży przemieszczania. jestem biegunem nie ma rady.

i lubię zaglądać we własne wspomnienia i miejsca do których tęsknię:

 Zdjęcia są wymieszane, Karpacz, Śnieżka, Karkonosze, Sudety, Dolny Śląsk i nasze bliskie tereny kaszubskie czyli Szczelina Lechicka. O wszystkim tym już tu wspominałam. Góry kocham wszystkie, wiadomo i wracam tam zawsze chętnie. W niektóre miejsca po wielokroć.

w taki Karpacz, to nagminnie, do różnych hoteli, a teraz to do domu przyjaciół. Samego Karpacza nie znoszę, bo wszędzie pod górkę ;-))



Dolny Śląsk

Śnieżka wiadomo.
no i
najpiękniejszy fragment z Samotnią




a tu już nasze  kaszubskie tereny SZWAJCARIA  Kaszubska jesienią

Rezerwat przyrody Szczelina Lechicka (kaszb Lechickô Strzelëna) – leśny rezerwat przyrody na Pojezierzu Kaszubskim (utworzony w 1990 r., o powierzchni 41,32 ha ) na obszarze Kaszubskiego Parku Krajobrazowego w kompleksie Lasów Mirachowskich. Ochronie podlegają lasy bukowe (kwaśna buczyna niżowa i żyzna buczyna pomorska), łęgi i olsy  TU





i znów Dolny Śląsk

No więc Dolny Śląsk, jest przepiękny i magiczny. wiadomo. oprowadzaniem zajmuje się nasz przyjaciel 
Wszystkie te zdjęcia mają wspólny mianownik a mianowicie nie robiłam ich ja.

*
Dyskusja o ustawie antyaborcyjnej i w efekcie o płodzie w 12 tygodniu mnie powaliła. i rozwaliła. zobaczyła wyedukowana jedna z drugą, jak wygląda i ... przecież to człowiek !! 
No tak samo jak słoń, kot, myszka, rybka ...Eureka. a podobno człowieka wyższą rasę, Nadzwierzę odróżnia myślenie abstrakcyjne, od krowy. oraz wiara w bogów. Zabijacie zwierzęta, zadajecie im krzywdę, świadomie je męczycie i żrecie ich dzieci, i nosicie na dupie a tu taka afera. o zwierzątko ? serio. 

Nie wiem czego nie rozumieją pewne typy, to jest czas na definitywne zakończenie sprawy, czyli oddanie życia kobiet, kobietom. nie ma co dyskutować. wiadomo starebaby wiedzą najlepiej. zwłaszcza wąsate. Ale dyskutować może każda, tylko gdyby przyszło do referendum, to dramat. z takim średniowieczem i hipokryzją. 

34 komentarze:

  1. Dolny Śląsk rządzi. Jak napisał Rokita w "Odrzani", kiedy Polak mówi, że jedzie w góry, to prawdopodobnie chodzi o tatry. Ale ja jestem Odrzanką, więc wiadomo co mam na myśli mówiąc o górach :D

    Aborcja na życzenie. Kropka.

    OdpowiedzUsuń
  2. O, właśnie, dawno już nie było o wąsatych 🤣
    Co trzymasz w lewej rączce na rozkrzyżowanym zdjęciu? Papierosa?
    Moje Dzieciątko włóczy się aktualnie po Gdyni i Wejherowie. Podobno nabyła dla mnie ręcznie haftowaną (po kaszubsku) chustę. Nie chcę wiedzieć, ile zapłaciła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmieniam Ci ksywę na sokole oko😃
      Chusta piękna będzie. Nie pacz na kase

      Usuń
    2. No, podejrzewam, że piękna!

      Usuń
    3. jesli lubisz kaszubskie wzory to będzie piękna zobaczysz, dużo niebieskiego :-)

      Usuń
  3. Dlatego ja od samego początku jestem przeciw referendum, pomijam już fakt, że uważam iż nikt nie powinien decydować za kobiety, to zwyczajnie obawiam się o wynik, bo stare baby i dziadersi w cuglach by pobiegli do urn w obronie życia. I dobrze to wie Kamysz i Hołownia dlatego tak chcą referendum.

    Ech, mnie ta dyskusja wymieliła przez noc i dzień w trakcie szpital, tak że sama już nie wiedziałam jak się nazywam😉 piszac ciągle to samo , za każdym razem chcąc już odpuścić, bo irytujące jest, że ktoś nie przyswaja o czym mowa. Chu z poglądami, trudno , ale na miły buk czytanie ze zrozumieniem nie boli… szczególnie gdy enty raz się wyjaśnia. Ale na polityczne tematy też te dyskusje wyglądały podobnie, bywałam uznawana za „zwolenniczkę pisdzielców”, więc ten tego…. Mam nauczkę, kolejną. Ktoś wytłumaczył jej u niej, że to nie był hejt, bo teraz zostałam jeszcze hejterką…. I weź tu dyskutuj 😇

    Idę po kawę mam ciasto i zanim przywiozę Najmłodszych z placówek leże i nabieram sił, fizycznych i psychicznych po poniedziałku. Intensywnym.

    I piękne góry nasze som i doliny i krainy. Karpacz, Szklarska- niezliczone wyjazdy…Ech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami czytałam te dyskusje ale do polowy...nie dawałam rady. Mnie by już szlag trafił czasami.
      Niestety nie rozumiem jak można być w ciąży trochę. Mieć ciastko i zjeść ciastko.. niby demokracja ale kulawą. .Poza tym to Baska wąsata tylko z drugiej strony barykady 😂😂😂

      Usuń
    2. I ja gdy zobaczyłam wykres to zbladłam. Oczywiście że jestem przeciwniczka referendum jakie referendum w ogóle.
      Czy w szpiltalu ok, wszystko?

      Usuń
    3. Nie czytam, bo to ten sam efekt co czytanie antyszczepionkowcow czy wyznawców altmedu. Okopanie się w innym myśleniu.

      Usuń
    4. Repo to nie jest myślenie!!! jakie myślenie??

      Usuń
    5. A ogólnie Roxy i Repo: no poszłam i przeczytałam akt oskarżenia...i powiem wam, że mimo wszystko, to jest dużo sympatyczniejsza kobieta, która owszem "myśli" po staremu, owszem ma tryb wąsatych w pewnych kwestiach, rocznikowo zapewne. ALE nie ma startu do niż wąsatych z baśką katopato na czele i innymi agresywnymi babami robiącymi dym. piszącymi długie wywody w komentarzach i umoralniającymi kurwa na siłę, najlepiej na cudzych blogach. Wszystkie one mają kłopot psychiczny, społeczny i cywilizacyjny. nie mogą żyć bez faceta, męża, pana i władcy, (a to pięciu mężów, a to bóg wszechmogący ... NIE rozumieją, że kobiety nie chcą aby ktoś decydował za nie, bo same ZAWSZE były pionkami i nie potrafią decydować i myśleć za siebie, najlepiej, żeby ktoś decydował za nie. albo wspólnie. taki mental zaorany przez komunę !!! i kk

      Usuń
    6. Dlatego ciągnęłam tę dyskusje, bo z kimś pokroju aisab, to już dawno bym przecięła i wyrzuciła komentarze tam gdzie ich miejsce…
      Mnie tylko jedno smuci, że znamy się nie od dziś ze swoich blogów, nie raz wymieniałyśmy poglądy, a ktoś dalej nie potrafi łączyć kropek i każdy przejaw odmiennego zdania traktuje radykalnie i wyciąga absurdalne wnioski. Trudno się dyskutuje… jak ktoś lubi dyskusje takie jakie toczy z Maruda… poczytaj sobie, choć uprzedzam… na własne ryzyko😇
      Ja już dawno przestałam czytać.
      A do niej wciąż mam sporo sympatii, mimo wszystko. Ale nic na siłę.

      Usuń
    7. Rozumiem doskonale i ja mam do niej sympatię polityczna. Zdrowo myśli ale... nie we wszystkich kwestach według mnie.

      Usuń
  4. Bo dyskusja o aborcji to w gruncie rzeczy dyskusja o tym, w jakim kraju chcemy żyć. I ludzie się boją zmian. Że będą musieli zaakceptować gejów, że dzieci nie będą chciały mieć ślubów kościelnych ani nie będą chrzcić dzieci a na dodatek będzie można głośno mówić o prezerwatywach Świat im się wali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No masz rację Pani świat się zawali normalnie. Wrócimy do szałasów i krzesajmy ogień.

      Usuń
  5. U nas tez pizga, wczoraj w centrum miasta padlo drzewo, wielki kasztanowiec i o malo nie zabilo kierowcy, bo se padlo prosto na ulice. Mnie zalalo dzisiaj przy pakowaniu zakupow do bagaznika, cale zakupy mokre, a ja mellam przeklenstwa i warczalam ze zlosci.
    Dlaczego taka Inna MJ nie poddala sie aborcji bedac w ciazy z blizniakami, ile nieszczesc oszczedzilaby krajowi i miala wiecej zaslug niz to dete uczestnictwo w powstaniu W.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to bardzo niebezpieczne jest z tymi drzewami. My mamy kilka ogromnych swierkow i za każdym razem gdy tak pizga to drżę normalnie. U nas dzies tez walił śnieg z tym deszczem więc cieszyłam się z opon zimowych. I też zmokłam...o tych popaprancach nie będę.

      Usuń
  6. U mnie od wczoraj wieje, że łeb urywa, a w nocy była taka burza, że myśleliśmy, że rano obudzimy się bez dachu nad głową. Jeżeli chodzi o aborcję, nie wyobrażam sobie, żeby w referendum faceci mówili kobietom, co jest dla nich dobre. Zastawianie się wiarą to brudna zagrywka, zwłaszcza w przypadku facetów. Jeżeli twój Bóg zakazuje ci aborcji, to jej nie rób, ale nie wciskaj tych zakazów innym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnie zdanie w punkt, ile razy to mozna powtarzać??? sie pytam, no ile żeby zrozumieli wyznawce popaprane??

      Usuń
  7. U mnie pizga lodem, ale to normalne, jak się w wypizdowie mieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak niby normalne ale sie człowiek nie przyzwyczaja tylko czuje coraz gorzej ...taka sytuacja

      Usuń
  8. Czy taką Kobietę z japkami:) można kupić tak, żeby ewentualnie wysłali? Czy muszę przyjechać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ??? nie wiem te baby widziałam tylko raz w moim życiu, potem juz nigdzie na żadnych jarmarkach gryfitów, ani w klukach, ani w Swołowie czyli okolicznych skansenach tych bab już nie widziałam.

      Usuń
  9. Ja w ramach roboty prawie opanowałam temat aborcji farmakologicznej (tej nielegalnej).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic nie wiem w zasadzie...co ty masz za robote ? sie zastanawiam

      Usuń
  10. Byłam.we.Wdzydzach, liczy się ? 😀
    Pogoda jest IDEALNA do wszystkiego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. owszem liczy, piękne tereny i górki sa :-), Szwajcaria kaszubska jest moim ulubionym krajobrazem tutejszym, poza tym morze i ostatnimi czasy zatęskniłam za Żuławami ale to już pisałam. ... za dwa tygodnie majówka, morze i okolice w planach. a w czerwcu gorki.

      Usuń
  11. Ty, miłośniczko Dolnego Śląska, może gdy będziesz w okolicy podczas którejś ze swych rozlicznych podróży, to wpadniesz do uziemionej Agniechy? Konika pogłaskasz, na trawie posiedzisz, kleszcza izerskiego złapiesz... Korek Ci poskacze dookoła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejku ależ z ogromną radością bym wpadła na prawdę pięknie tam u Was bardzo. Oczywiście gdy będziemy planować dam znac😃

      Usuń
  12. Ja to chyba lubię każdy zakątek w Polsce, zawsze jest coś, co mnie tam zatrzymuje i powoduje, że chcę wrać. W Sudety jeździłam na kolonie, mam bardzo przyjemne wspomnienia, z drosłego życia również.

    co do drugiej sprawy, to kobiety pragną tylko same o sobie decydować, faceci tego nie rozumieją, prawilne baby też.

    OdpowiedzUsuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....