poniedziałek, 2 września 2024

Wrzesień,sresień, zazdro.

Na winiecie zdjęcie u Beduinów, nie jest to reklama biur podróży, choć mogli by mi zapłacić, nie mówię nie]

Sąsiad mi załatwił szwedzką starą stylową kolię szkliwioną.

Niedziela została przez nas przebimbana. Przyjemnie. i dziś, no cóż niespiesznie do pracy. noce zimne. ale od rana słońce. przyjemnie i spacerowo. No to z nową dekadą, nowym autem, nowa mną Do przodu. Najpierw joga. potem spacer. 

Jutro będzie ciężko... ciężko się będzie wtłoczyć w ramy, tak jak w pełne buty po letnich miesiącach. Osobiście tego nienawidzę. 

i motto:

NA DEPRESJĘ MEDYTACJA. 

pomaga jeśli się umie.

**

Wpadło mi w oko. I postanowiłam się podzielić tym znaleziskiem :-D 

[Gdyż mnie dotyka czyjaś zazdrość bez przerwy, całe życie, głównie #starychbab]

 Cechy osoby zazdrosnej:

  • Nieustanne porównywanie się do innych
  • Naśladowanie/kopiowanie innych osób
  • Niska samoocena, brak samoakceptacji względem siebie i swoich osiągnięć
  • Poświęcanie czasu i uwagi temu, co posiadają i osiągają inni ludzie
  • Trudności z zaufaniem i poczucie zagrożenia ze strony innych osób
  • Obawa przed utratą danej pozycji/osoby
  • Trudności z radzeniem sobie z porażką, krytyką, a także strach przed odrzuceniem
  • Potrzeba władzy i dominacji nad innymi lub daną sytuacją

Te zachowania mogą świadczyć o tym, że ktoś Ci zazdrości [ jak pięknie mi się wszystko ułożyło w całość]
  • Krytyka i umniejszanie twoim osiągnięciom - zazdrość wobec czyichś sukcesów często związana jest z niskim poczuciem własnej wartości. Aby sobie z nim poradzić, ludzie zaczynają podważać i lekceważyć czyjeś osiągnięcia, aby poczuć się lepiej.
  • Naśladowanie ciebie - osoby zazdrosne zaczynają naśladować postawy i zachowania, licząc, że to przybliży ich do osiągnięcia wymarzonego celu. Kopiowany może być wtedy nie tylko udział w tych samych wydarzeniach, styl ubierania się, ale także twoja praca i działanie. Takie osoby mogą też pragnąć zdobyć twoich znajomych, kontakty z pracodawcami lub towarzystwo współpracowników. Jest to spowodowane potrzebą poczucia, że twoje relacje, osiągnięcia i sukcesy dzieją się w ich życiu.
  • Zerwanie kontaktu - sytuacja, w której ktoś nagle zaczyna izolować się od ciebie lub zrywa z tobą kontakt i unika codziennych interakcji, może świadczyć o tym, że mamy do czynienia z osobą zazdrosną. Tacy ludzie czują dyskomfort, złość lub przygnębienie, przebywając z osobami, które osiągają sukcesy bądź posiadają czyjeś wymarzone rzeczy lub relacje.
  • Rozmowa o tobie za twoimi plecami - osoby zazdrosne udają przed nami naszych przyjaciół, jednak za naszymi plecami mogą rozpowiadać plotki na nasz temat, aby zaszkodzić naszej reputacji, bądź zdradzić nasze niepowodzenia, słabości, sekrety.
  • Prawienie fałszywych komplementów - jeśli bliska osoba w waszym otoczeniu zazdrości wam, będzie próbowała pod przykrywką komplementów i fałszywego wsparcia zaszkodzić i umniejszyć waszym zasługom i osiągnięciom. Często obok na pozór wyrażających pochwałę sformułowań, znajdować się będą delikatne uwagi i przytyki, które mają obniżyć waszą pewność siebie i poczucie własnej wartości.


Istnieje pewien TYP osobowości szczególnie predystynowany do TYPU ZAZDROŚNICA, to osoby z cechami wiecznych nauczycielek (!!!) przemawiających ex katedra. Znieść nie mogą, że ktoś ma własne osobnicze zdanie, i że ich nabożnego pierdolenia nie słucha z należnym szacunkiem. 

kurtynka.

18 komentarzy:

  1. Ladny naszyjnik! Hmmm. Jestem juz zazdrosna? Naszyjnik Twoj skojarzyl mi sie z wczorajsza tęczą, podwojna na niebie podczas dosc mocnego deszczu. No tak, okres jesiennych teczy rozpoczety. Deszcz w dzien i w nocy przyspiesza zolkniecie lisci brzoz. Grzyby rosna jak... po deszczu. Rosna piekne, dorodne. Wszedzie. Dobrego poczatku szkoly! I reszty. Ja sie jesienie tylko. :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy jesteś. A spełniasz warunki?

      Usuń
    2. No nie. Naszyjnik mi sie podoba ale bardziej ciesze sie ze go dostalas niz martwie, ze ja go nie mam. :)))
      Oczywiscie wspolczuje zazdrosnikom, chyba im nie jest lekko w zyciu z taka przypadloscia.

      Usuń
    3. Po czasem to niezłe cwaniary są🫥

      Usuń
  2. Kiedyś napisałam post, że pielęgniarki na moim oddziale onko od razu wyczuwały, która z pacjentek to nauczycielka😂
    Znam kilka, ale serio tylko jedna jest takim typem. Akurat jest teściową mojego chrześniaka, syna przyjaciółki. Jak zaczyna przemawiać, to moja przyjaciółka jej przerywa i mówi: J. streszczaj się, bo tu nikt nie potrzebuje naukowych wywodów 😉
    No syna też ma za teściową nauczycielkę, ale to zupełnie inny typ,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, ja uciekam jak najdalej bo mnie zatruwa taka typiara. Jedna z drugą. Zwłaszcza że czasem to typy agresywne 🙈

      Usuń
  3. Kolia cudenko, ale nie zazdroszczę, ostatnio noszę mniejsze,ale kiedyś lubiłam bardzo 😉
    Po trochu chyba każdy zazdrości, byle zawiści unikać, podobnie nie da się uniknąć oceniania, bo zawsze coś tam porównujemy, jakieś mamy oczekiwania.
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja w niej raczej chodzić nie będę...oceniania nie unikniemy. Ocenie podlegamy z każdej strony. Ale zazdrość to inna bajka. Wielu rzeczy bym chciała ale mam co mam i nie widzę powodu żeby kogoś kto ma dłuższe nogi albo więcej kasy sekowac i obmawiać.. i robic jej swinstwa..

      Usuń
    2. No bo to już byłaby zawiść i paskudny charakter...
      jotka

      Usuń
    3. ale to często idzie w parze jotko, zazdrośnice i paskudny charakter.

      Usuń
  4. Ja Ci zazdroszcze tego morza w poblizu, ale nigdy nauczycielka nie bylam. A w ogole strasznie przechodze ten covid, temperatura do 40° i kaszel chce mnie rozerwac. Slubny w troche lepszej kondycji, to wychodzi z psem, ale calymi dniami lezymy w lozku i posypiamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesooo Pantero juz myslałam, że objawy zelżą i .. dbaj o siebie. oby szybko przeszło.

      Usuń
    2. a morza to sama sobie zazdroszczę wiesz. Teraz jest przecudownie, nie ma ludzi...a pogoda letnia...tylko ta robota :-(

      Usuń
  5. Ale jak to z nowa dekada, przegapiłam urodziny???? No to najlepszego, niech się marzy i niech się darzy! 😘
    Ja nie zazdroszczę, bo mam to, czego mi w życiu trzeba. Miłość, że tak na początku wymienię. I psy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje, były minęły :-)
      no i chyba tak własnie jest, ze zazdrosnice to nieszczęsliwe osoby, ktore mają spaprane zycie prywatne, ze tak powiem, sa niekochane, bite, poniżane...maja traumy z dzieciństwa :-DD
      i takie tam

      Usuń
    2. a My jesteśmy szczęśliwe i kochane :-)

      Usuń
  6. Kolia cudna, kolor! Tak, to co opisałaś wiele wyjaśnia :) uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i mnie sporo, choc to tylko takie gazetowe popierdółki...
      kolia okazała się być wyrobem greckim :-)

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....