niedziela, 18 lutego 2024

gniecie mnie

 Uczę, więc WIEM,  jestem zainteresowana i DECYDUJĘ. 

Postulaty młodzieży: Rozpoczynanie zajęć nie wcześniej niż o godz. 9, zastąpienie klasycznych dzwonków cichszymi. Do tego psycholog niezależny od dyrekcji, dostępny w każdy dzień tygodnia, z pełnym wykształceniem psychologicznym. 

i BRAWO, to są mądre postulaty. Potrzebne są konsultacje ze wszystkich stron ale wyzierają tu i ówdzie dziennikarskie kanalie. i rodzicielskie pierdolenia. 

Nauczyciele i Młodzi ludzie powinni mieć wpływ na warunki nauczania a nie #starebaby z wąsem. i dziadersy. świat idzie prze zapierdala w kierunku, którego dziadersy nie ogarniają.

*

W piątek zjadłam solidnie przeterminowany makaron i było rżnięcie we flakach, które wraz z aurą mnie Dobiło. że nastąpiło jakieś psychiczne załamanie, choć cały czas się ratuję literaturą, jakby wesołą, i jakby mądrą. No jest to dowód niewątpliwy na to, że organizm nasz zamyka się w całość wzajemnie od siebie uzależnioną. a moje Odpływy i Przypływy udowadniają, że wszystkie organizmy żywe są connection. 

Aktualnie po prostu pływam emocjonalnie, jak aura za oknem. 

Może sie odmieni, myślałam, bo wieczorem miałyśmy babską imprezę :-) w susziknajpie. pogadałyśmy solidnie i pojadłyśmy, popiłyśmy i było całkiem sympatycznie. niestety widać różnice między tymi, które uczą a tymi, które już nie uczą ;-)

Ale chyba jednak nie odmieniło mi się za bardzo, w nocy miałam koszmary. okazało się, że ja nie lubię, gdy Naczelnik wyjeżdża a już na prawie dwa tygodnie, to dla mnie za długo... koszmary dotyczyły jego i mojej przyjaciółki, dawno nie widzianej. Gniecie mnie w mózg podświadomość. 

*

No i dysputa narodowa w temacie wiadomym, trwa w najlepsze, bo za chwilkę kolejna światopoglądowa wtopa zwana rekolekcje. absolutnie NIE w czasie lekcji. to jest nieporozumienie totalne. w mojej placówce są egzaminy klas 8. ja nigdy nie szłam do kościoła, ale też nie jestem wychowawcą. uważam, że zmuszanie nauczycieli do czegoś takiego jest zwykłym chamstwem. i powinno być to uregulowane natychmiast. w sposób prawny a nie, jak dyrektor czy podhale podlasie chce. kwestie wiary są absolutnie prywatną sprawą i nigdy nie powinny zaistnieć w placówkach oświatowych. 

*

Nawalny...a świat wiedział, nic nie powiedział, Janek Wiśniewski padł. jakiekolwiek porównanie kamińskich wąsików i innych przestępców jest (i tu zabrakło mi stosownego słowa). serio? i jeszcze łaskawca prezes. oni nie mają żadnej przyzwoitości. żadnego kompasu moralnego. oni są zdemoralizowani do spodu.

Dziś nie ma odpoczynku, druk k07. a niewyspana jestem... no chyba, że będę mieć doła. to film. też.

25 komentarzy:

  1. Jeżeli film, to ‚The Midnight Sky’ George’a Clooneya.
    Jeżeli chodzi o edukację, to dorzuciłabym jeszcze ‚higienę psychiczną’ zajęcia z psychologiem, który nauczy dzieciaki technik relaksacyjnych, uwalniania emocji i skupieniu się na tu i teraz. Takie zajęcia mają szansę zbudować jakąś relację z psychologiem na tyle, że w sytuacji kryzysowej dzieciaki będą miały na tyle zaufania, żeby pójść i poprosić o pomoc.
    No i jeszcze ten psycholog, kilka moich dzieciaków doświadczyło ‚fachowości’ szkolnego pedagoga. Rzeźnik to mało. Sama miałam ochotę pójść i pier… w łeb. To MUSI być psycholog, terapeuta, osoba empatyczna, osadzona w temacie młodych ludzi. A jak dzisiaj, teraz musisz komuś pomóc, polecam na fb albo yt Agę Rogalę, fantastyczną dziewczynę wyjaśniającą rodzicom świat nastolatków, a nastolatkom świat rodziców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak i młodzi zauważają różnice między psychologiem a psychologiem, pedagogiem dlatego podkreślają: z pełnym wykształceniem psychologicznym. Film widziałam już dawno, bo on z 2020 roku jest. Bardzo mi sie podobał :-)
      a dziś nowy odcinek Detektywa.

      Usuń
  2. Co ja moge miec do powiedzenia, sama juz sie nie ucze, ani nie ucze, dzieci dawno szkoly pokonczyly, wnuki zaczynaja. Tu wprawdzie nie ma psychologow w szkolach, ale dostep do nich jest latwy, a wychowawcy maja oczy i uszy otwarte.
    Natomiast przymuszanie do ceremonialow religijnych w ogole, a podczas lekcji w szczegole, to skandal jakich malo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego teraz robia z tym porządek... a jędraszewska starbaba indyczy sie, że mniejszość decyduje za wiekszość...o bobrze wszechmgący jak łune nic nie rozumiejo...a czy to rzeczywiście wiekszość to sie wyjaśni. za chwilke.

      Usuń
    2. Wystarczy wprowadzic podatek koscielny i zaraz by sie okazalo, jaka to wiekszosc. Poki jednak maja za darmo odpuszczanie, zbawienie i zycie wieczne, to co im tam szkodzi. Jak przyjdzie utrzymywac tych pasozytow, wiele osob dojdzie do slusznych wnioskow, ze sa ateistami.
      Ale zobacz, jak sutannowi nagle protestuja przeciw ograniczeniu godzin religii, przymusowi przesuniecia jej na pierwsza/ostatnia lekcje i stawiania ocen liczacych sie na swiadectwie. A takie byly na poczatku ustalenia.

      Usuń
    3. Protestują bo już czują pismo nosem. To agonia. Żeby się utrzymać na powierzchni będą się musieli postarać, ruszyć dupska i zmienić podejście.

      Usuń
  3. Czekaj, czekaj, zaraz się okaże, że Pegasusem podsluchiwano kościelnych hierarchów i może przejdą chociaż częściowo na dobrą stronę mocy😊
    Dobrze, że nie jadłaś galarety z Nowej Dęby, rano dostałam alert RCB na ten temat.
    A co do dziadersow- świat pędzi do przodu, ale wyważony głos mądrego, starego szamana nie zaszkodzi. Oczywiście li tylko z powodu wieku nie jest się szamanem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ano szaman zawsze potrzebny ale mądry i skuteczny. a nie dziadyga stojący w poprzek ulicy.
      Galarety ?! FUJ.
      jasne, ze podsłuchiwano, nie mam wątpliwości żadnych. nie jestem za to optymistka, i sobie jędraszewska starababa wytłumaczy to jakoś...jak one wszystkie starebaby. gwiazdy katopato.

      Usuń
  4. Jak to historia sie powtarza. Rowniez z ta religia w szkolach. Czy psycholog rozwiaze problemy mlodziezy? Watpie.Zlagodzi ten okres. Moze. Moze nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. problemy rodzą się w domu!! psycholog ma wspomagać rodzinę! całą! ma objąć opieką całe środowisko. w każdym razie BRAK pomocy to jest skandal i koszmar. taka pomoc jest potrzebna.
      nigdy nie byłam za religia w szkole, ani nikt z mojego środowiska a nawet nikt z mojego środowiska kk. w tamtym czasie.

      Usuń
  5. Z doświadczenia wiem, że oświatą zawsze zajmują się cepy niemające nic wspólnego z tąże.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jak maja to zazwyczaj urzędasy siedzące w kuratoriach czy innych jednostkach nadzorujących...kurewa.

      Usuń
  6. No wyprowadzić religię ze szkół już czas!
    Za psychologiem jestem!
    Mam koleżanki, teściowa syna to nauczycielki. Słucham. Nie zawsze się zgadzam, szczególnie gdy mowa była o gimnazjach, bo one u mnie na wsi się sprawdziły.
    Chciałabym przyjaznej, otwartej, kreatywnej szkoły dla dzieciaków, jako teraz ta babcia😉
    Ech, no tęsknota bywa trudna… też już tęsknie. Za wszystkimi i za wszystkim…

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ano i ja bym chciała przyjaznej, otwartej, kreatywnej szkoły dla dzieci i młodziezy. cierpie gdy słysze, że mnie lubią ale historii już nie wszyscy anawet sa klasy że mało :-(...bo trudna, bo nudna, bo po co? komu? do czego/ bo mapy, bo analiza i synteza za trudne, choc staje na rzęsach zeby te lekcje były inetresujące ciekawe, urozmaicone...ale ...cos robie nie tak. no materiał dla nich za obszerny. jednak nie wszystko mozna im odpuścic. TŁUMACZĘ dlaczego jest wazna. dlaczego Zmuszam do myslenia. zawsze byli wdzięczni dopiero w średniej...:-( ale to sie musi zmienić.
      no i więcej do ich łapek ostatnio a w tym roku całkiem sporo, zeby popełniali błedy, zeby sie uczyli byc odpowiedzialnymi, zeby mi pokazali swoja kreatywnośc i mnie nauczyli co dla nich wazne i jak?

      Usuń
  7. Moje dzieci właśnie chodzimy do szkół gdzie lekcje zaczynały się o.8 30 i to jest ideał dla całej rodziny.

    Rekolekcje w trakcie zajęć lekcyjnych to jakieś chore nieporozumienie. I bardzo głupie to jest, bo naprawdę taka ewangelizacja nie działa i już.

    Obejrzałam właśnie dokument o Nawalnym
    Robi porażające wrażenie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja dzis zobaczyłam kolejny raz ten dokument. Zupełnie inaczej się go oglądało gdy On nie żyje
      ...
      Dla mnie model amerykański że wszyscy zaczynamy o 9jest najlepszy.

      Usuń
    2. Jaki symestrystka jestem za 8 30😂😂

      Usuń
    3. Moje dzieci chodzą do amerykańskich publicznych szkół i zaczynają wcześnie - liceum o 7:45 a gimnazjum o 8:20. I z tego co wiem, to jest podobnie w moich okolicach.

      Usuń
    4. czyli amerykańskie filmy kłamia!? :-))

      Usuń
  8. Pocieszające ogromnie jest to, że ja nie mam już dzieci w szkołach i mam looz i spokój, nie tylko w głowie.

    Wszystkim życzę spokoju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pocieszające to prawda i zyjesz w normalnym kraju :-)

      Usuń
  9. Też mi się podobają te postulaty młodzieży, miałabym takie same! :)
    I zdecydowanie oni najlepiej wiedzą, co poprawi sytuację, w końcu spędzają w szkole większość życia.
    Baby z wąsem i dziadersy ... kiedy to się skończy, nikomu źle nie życzę, ale pewnych ludzi nie powinno się dopuszczać do dyskusji na tematy o wiele młodszych generacjach.
    Niektórzy się nie uczą i wtedy naprawdę po pewnym czasie trudno z nimi rozmawiać - też mam od czasu do czasu taką refleksję na temat pewnych ludzi. I potem nawet trudno im coś próbować wytłumaczyć, bo wiadomo, że pozostaną przy swoim, mało tego, będą pouczać innych i nie mieć z tego powodu ani śladu zażenowania.
    Dlatego coraz trudniej mi jest przebywać z równolatkami, wyjątkiem są moim przyjaciele, którzy nie przestali się rozwijać :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no więc zawsze mowie, że najgorszy jest zastój umysłowy i zły dobór lektur :-))) albo o zgorzo czytanie tylko książeczki do nabożeństwa...

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....