wtorek, 22 sierpnia 2023

Powinnam...(o manipulacji i chorobliwym lęku przed nią)

 Powinnam rozpakowywać walizki, prać, dzielić, wkładać, układać, prać, zrzucać zdjęcia, filmy, dzwonić, umawiać wizyty, bukować terminy, prać, otworzyć dwie skrzynki mailowe(strach po 2 tygodniach), wykupić karnet na jogę, przygotować plan finansowy teatru (jedyne na co mnie było stać, to telefon do księgowej dziś srana) ... dobra dusza mnie uspokoiła, że jest jeszcze czas a ten pierwszy dzień w pracy niech się jeszcze cieszę echem wakacji. zrobię sobie rozbieg. uff. 

i powinnam produkować posty z podróży. na szczęście są zapiski.

A ja w Stuporze. 

Wszystko rozbabrane. w dzianiu się. a właściwie w zawieszeniu. i niedzianiu. 

nie odbieram telefonów.

czyżby już ? po wyśmienitym nastroju?

A teraz bardzo ważnyPS, bo temat został poruszony ale nikt go nie rozwinął jakoś szczególnie a dla mnie okazał się bardzo ważny osobiście. 

Manipulacja i chorobliwy lęk przed nią.

otóż

Zgadzam się, z teorią, że zmanipulować w obecnych czasach można każdego. I nie ma wstydu. Poziom techniki to sprawia, dostęp do świata. do literatury fachowej. do social mediów. Media masowe. fałszywe Zdjęcia. zmanipulowane Filmy. U wielu ludzi bezwarunkowa wiara w słowo pisane. manipulacja poprzez system. systemowa manipulacja. fejki. systemowe podsuwanie teorii spiskowych.
Często Świat realny wygląda inaczej niż na fb ;-) biorę na to poprawkę, sama to robię, bo przecież nie będę tam wypisywać swoich boli egzystencjalnych, choć nie mam nic naprzeciw.
Ale to nie powód, żeby stać się chorobliwie podejrzliwym człowiekiem, ze złą energią, wszędzie wietrzyć kłamców i manipulantów i teorie spiskowe. To jest chore. Zatruwa relacje. Odcina od ludzi.

Osoby, które z gruntu już zakładają manipulacje, konfabulacje i wstrętne zamiary powzięte wobec nich, powinny się LECZYĆ. zupełnie poważnie i na serio u specjalisty.


Jeśli padnę ofiarą manipulacji w którą ktoś włożył bardzo dużo wysiłku, to przecież nie będę sobie tego miała za złe :-) byłabym głupia. BA !! zbyt pewna siebie, przemądrzała i przekonana o własnej piekielnej inteligencji, przebiegłości i nieomylności. i nie zauważała, że świat nie stoi w miejscu, tylko zapierdala z taką szybkością, że nie dam rady ogarnąć, żeby sprostać wyzwaniom.

Jeśli ktoś myśli, że jest taki cwany, to chyba się myli. na dodatek wpada w kołowrót, który mieli wszystkich równo. i z osobna każdego, kto odstaje. nie pasuje do wzoru. a przecież tak pięknie się różnimy :-PPP

Paranoja nakręca spiralę posądzeń i nagonek.


20 komentarzy:

  1. Te osoby często gęsto nie mają samoświadomości i nie wiedzą, że same są najbardziej zmanipulowane. Tylko czy da się leczyć wyprany mózg? Czy raczej należałoby go izolować od zdrowej reszty społeczeństwa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kurcze Frau głośno tego nie powiem, co mam na myśli :;-) bo ty tu jeszcze dosypujesz górke w postaci wyznawców...oczywiście leczyć chorych z urojenia a izolować chorych wyznawców.

      Usuń
    2. No, schizofrenie paranoidalną sie leczy, ale urojeń nie da się uniknąć, choćby przerwy między nimi trwały latami.

      Usuń
    3. nie jestem specjalistką ale skoro tak mówisz...
      dodam, że do tego dochodzi foch i agresja.

      Usuń
    4. a i nigdy nie wiesz KIEDY trafisz na paranoiczkę, to jest dramat.

      Usuń
    5. Owszem, to jest dramat. W siedmiu aktach!

      Usuń
  2. No właśnie
    Trzeba być otwartym na fakt, że i nad którą zmanipuluje. Sama tego doświadczyłam i czuję ulgę, że nie ma w tym nic dziwnego, że wykształcona itepe a się dała wrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ano nie ma w tym nic dziwnego, upokarzającego nawet. Trzeba się z tym pogodzić, że takie sytuacje są i będą a przede wszystkim były zawsze, tylko teraz są duuużo lepsze możliwości. Dla wszystkich.

      Usuń
  3. Znow nie wiem, o co biega, ale w takim upale kazdy staje sie przymulem umyslowym. Mysle, ze w takim stanie umyslu latwo byloby mnie zmanipulowac, choc nie w kazdej dziedzinie, bo w niektorych jestem jak skala i nawet przez sen bym sie nie dala. Ale masz racje, paranoja panuje i ma sie nienajgorzej.
    W Polsce bede na same wybory, wiec dogladne, czy wszystko odbywa sie uczciwie. :)))
    I nie poganiaj sie ze sprzataniem i praniem, bo Ci zaszkodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rybenka podała linka do art. i ja się z tezą, ze każdy może być zmanipulowany zgadzam. Nawet zdrowo by było się z tym pogodzić ;-) ale być czujnym. No ja się zajęłam, dla równowagi druga stroną medalu, bo to mnie bardziej ciekawi, że od dawna istnieją ludzie, którzy maja paranoję w tym kierunku :-))) a się nie poganiam, bo przechodzę kryzys...

      Usuń
    2. Buchnij jointa i miej na wszystko wywalone, w dupie z kryzysami.

      Usuń
    3. i tak zrobiłam ...ale nie do końca pomogło ;-)

      Usuń
    4. oraz tak ci jeszcze dopowiem, że w kraju tutejszym jakoś tak łatwo o paranoiczki ;-)) za kazdym rogiem. a nawet całe tabuny.

      Usuń
  4. Jako osoba, ktora łatwo zmanipulować, przyznaje się, że nie straciłam swojej naiwności. Miałam dwóch partnerow z piękną, mroczną triadą i nie byłam pierwsza i ostatnia, która udało,się boleśnie wkręcić.
    Dużo pomogła mi terapia i zdrowe relacje rodzinne i partnerskie.
    Węszenie wszędzie spiskow I drugiego dna nie jest w moim stylu I nie chciałabym żyć ciągle w takim lęku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lęk, to słowo kluczowe, żyć w leku i jeszcze innym życie upierdalalac... straszna wizja. każdy kiedyś padł ofiara manipulacji. nic strasznego w sumie. ale lepiej nie. no i zależy jaka to manipulacja i po co?

      Usuń
  5. trzeba być czujnym na manipulację, umieć się przed tym chronić, ale doszukiwanie się jej wszędzie i zawsze zakrawa na paranoję... to tak samo, jak walić po dziobach wszystkich mijanych przechodniów, bo nam się ubzdurało, że chcą nam zrobić kuku...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i o paranoidalnych zachowaniach piszę. przecież. niby patrzysz, czytasz i normalny człowiek a tu za chwilę jazda bez trzymanki, dramat i oskarżenia i nagonka.

      Usuń
    2. i chamskie teksty, i histeria i foch i obraza majestatu i )))))))))))))))))))))))))))))))

      Usuń
  6. W dzisiejszych czasach manipulacja została podciągnięta do rangi dyscypliny olimpijskiej... Im prostsze życie, tym mniej okoliczności do bycia zmanipulowanym.
    Niestety niełatwo poznać manipulatorów "od pierwszego wejrzenia" i czasem ulegam urokowi psychopatycznych oszustów. Na jakiś czas. Aż budzę się poobijana psychicznie i staram się uciekać jak najdalej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miewałam podobnie Kalino. teraz jestem mniej naiwna a nawet bardzo juz niewiele.

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....