sobota, 9 marca 2024

BYĆ KOBIETĄ


zdjęcia ze strony ciastkarni

No to co, że święto komunistyczne, każdy powód jest dobry, żeby świętować i BYĆ KOBIETĄ (nie rozpłodową klaczą). DOBREGO ŚWIĘTOWANIA KOBIETY. bo dobre świętowanie na jednym dniu się nie kończy... a najlepiej cały rok świętujmy. bądźmy Odświętne.

Najpierw trzeba być kobietą a potem całą resztą, bo cała reszta, to tylko role do odegrania, które przyjmujemy wybieramy My kobiety. świadomie.

i nikt nie będzie nam wciskał dziecka w brzuch.

Kobiecość nie przechodzi z wiekiem, odeszła ikona i stalowa podpora tego hasła, czyli Iris Apfel, Kobieta, która miała fantazję, i była kobieca do końca przez 102 lata. 

[PRECZ Z GARSONKAMI I WĄSAMI !!! PRECZ z kijem w dupie] 

KOBIETA nie jest dodatkiem do czyjegoś życia. inkubatorem. jest po prostu sobą. integralną istotą, pracującą i podejmująca decyzję i robiącą karierę. i jak chce zakładającą rodzinę.

może być kim zechce.

i nic nikomu do tego.

[zwłaszcza starymbabom i dziadersom]. 

Na dzień kobiet chcę masaż gorącą czekoladą i wykwintną kolację z dobrym winem. i Diunę. 

Tymczasem NA RAZIE wczoraj Naczelnik odwiedził doskonałą ciastkarnię:

KAISER Patisserie mieści się w centrum Słupska w zabytkowej kamienicy przy Starym Rynku 4. Eleganckie wnętrze nawiązuje do czasów z przełomu XIX i XX wieku, kiedy Słupsk (wówczas Stolp) leżał w granicach cesarstwa Niemiec.

 

ciastka PYCHA.

*

 Gdyby ktoś jeszcze nie czytał wywiadu z autorką Chłopek i Służących do wszystkiego, to proszę bardzo. bo to ważne słowa w kontekście ostatnich wydarzeń. trzeba też zauważyć, jak daleko odbiegłyśmy od tych czasów. trzeba pamiętać, że wolna RP dała kobietom prawa wyborcze nie z sufitu i nie dlatego, że były miłe, tylko WALCZYŁY o swoje. trzeba pamiętać, że ustawa aborcyjna w tej RP była dużo liberalniejsza, niż dziś ...i że w obronie kobiet stanął Boy i Krzywicka. i że COŚ się złego zadziało, iż nastąpiła cofka... 

[wtedy kobiety walczyły parasolkami i robiły rzeczy, które stare matrony potępiały, dziś kobiety krzyczą: Wypierdalać, i też matrony to potępiają]

muszę głośno zadać to pytanie: kto i co cofnęło nas cywilizacyjnie w kwestii praw kobiet?? jakie postawy temu sprzyjają? czy nie akceptacja postaw babć i dziadków, zwłaszcza ze wsi? bo że chujowa robotę zrobili sukienkowi, to wiadomo.

Jednak powoli, za powoli ale  konsekwentnie Zmienia się na naszych oczach myślenie o kobiecości. ufff. 

 Ta chusta(len, bawełna) bardzo lekka, na wiosnę i lato jest efektem dwutygodniowego chorowania. jestem na półmetku. będzie bardzo duża, prawie na całego człowieka.


wploty jedwabne i małe koraliki

Wczoraj puściłam paprocha, żeby dokładnie wysprzątał sypialnie, i umył, bo wrócił wyprany po rzygowince dywan i jest piękny i czysty.

Dziś trochę domu, bez zbędnej napinki i trochę ogrodu. bo pogoda wyśmienita a ja postanowiłam w poniedziałek wracać już do pracy. i muszę się oswajać ze światem. kaszel się uspokoił.

Dobrego łikendu.

48 komentarzy:

  1. Szal piękny. Kolorki wykwintne. Spędziłam dzień kobiet na fotelu dentystycznym, bezustannie pytając panią dentystkę, czy mogę już iść do domu ;-). Iris kocham. Jest (i zawsze będzie) cudowną, niebanalną, wielką kobietą. Mam w swojej pracowni w szkole miejsce dodające mi sił - zdjęcia kobiet, które mnie inspirują: Virginia Apgar, Wanda Rutkiewicz, Tracy Edwards, Margaret Hamilton, Rosalind Franklin, Simona Kossak. Myślę, że czas wbić kolejnego gwoździa i powiesić zdjęcie Iris. Chcę być taką staruszką - 102 years young.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ja chcę być taka staruszką. Zainspirowałaś mnie Kalino tym miejscem, bo ono jest w moim sercu i duszy ale ... i tak jestem postrzegana jako kobieta feministka, robię dużo, żeby na historii bez przerwy mówić o kobietach. może czas na kawałek ściany...
      o dentyście nawet nie wspomnę, musze iść koniecznie :-(

      Usuń
  2. Ale pysznosci! Wszelkie! Niestety garsonki sa tez potrzebne ale nie powinny odbierac kobiecie kobiecosci. Na zdrowie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. garsonki to dla mnie raczej stan umysłu, niż samo odzienie :)
      Wszystkiego dobrego.

      Usuń
    2. Dla mnie to "to samo". Stan umyslu czy ubrania. Co do dnia kobiet to sie obawiam, ze wnet zabronia obchodzic bo przeciez istnieje taki margines poza dwoma plciami i sie obrazi, ze tylko te kobiety i kobiety.

      Usuń
    3. myślisz, że też sie do dnia matki przyczepią? bo to ciągle te matki i matki...no ale nikt nie zabrania obchodzenia dnia trzeciej pełci, kominiarza, frajera, ogrodnika, nauczyciela etcetera obchodzmy co kto chce.

      Usuń
    4. Oczywiscie, pierwsze beda bezdzietne, potem sieroty i ... reszta. No nie bedzie tak zle, Matka jest tylko jedna (u mnie to Dzien Matek - w liczbie mnogiej).

      Usuń
    5. No ale bezdzietne maja matki, więc chyba nie tedy droga

      Usuń
    6. Nie tedy. Matkowac mozna innym. Jednak te z wyboru bardziej mialam na mysli.

      Usuń
  3. Mnie zawsze wypełniały i stylistycznie dopełniały wnętrza, które projektowała Iris, i również fakt, że bycie sobą daje wytchnienie i spokój. Ona już zawsze będzie we mnie, mam ją w sercu.

    Pięknie wplotłaś,  chusta ma cudowny kolor i wplotka z jedwabiu, ekstra :)

    Politycy kobiety stopują, inne kobiety, które stroją się w piórka swoich szefów i kościelnych autorytetów, cofają nas, bo nie potrafią patrzeć na kobiety silne, i wiedzące czego chcą.

    Ciastka wyglądają apetycznie :) fajnie, że miałaś przyjemność.

    102 lata kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciastka przepyszne ale wiesz dupa rosnie😅
      No i to jest bardzo dobra odpowiedz na zadane pytanie. Tradycja, polityka,kk i starebaby.

      Usuń
    2. A chusta no cóż zdjęcie nie oddaje prawdziwości wplotek zwłaszcza bo wiesz jakie one piękne są.

      Usuń
    3. A niebieskości i szarości to dla mnie kolory lata, morza tutejszego. Właśnie skończyliśmy Gentelmenow. Świetny.

      Usuń
    4. I jeszcze napisz mi co to za wełna, jeżeli pamiętasz of course ;p

      Usuń
    5. Niestety nie pamiętam...kupowałam kilka lat temu. Sama szukałam jakiegoś papiera żeby dokupić na sweter... Przykro mi ale popatrz po lewej stronie bloga rozwinęłam tryb linkow z wełnami. Których używałam. Może coś znajdziesz.

      Usuń
    6. Margo linki w dziale Clamoten

      Usuń
  4. Daleko masz do Gdańska? Bo tam otworzono Deso jakie tam som ciacha!!! Są w Warszawie, Poznaniu i teraz otwarcie będzie we Wrocku, ale tam kawa od ziarna sprowadzanego z plantacji, czekolady robione na miejscu- właściciele jeżdżą po świecie i wybierają najlepsze produkty. No i ogólnie są podróżnikami… ale też testują ciacha wypieki wszędzie gdzie są. Mają swoje receptury.
    Teatru, ja nigdy nie zrozumiem tych kobiet, które mają usta pełne hipokryzji i chcą narzucać drugiej kobiecie swoje poglądy i urządzać życie, piętnując, oceniając. Masz swoje sumienie, to się nim zajmij, bo nikt cię do niczego nie zmusza, więc nie zmuszaj i ty. O dziadersach to szkoda słów…
    Dobrego 😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejku dziękuję pięknie za namiar. Do Gdańska rzut bereta. Przy okazji pójdziemy koniecznie. Uwielbiam takie miejsca😃
      Niestety do niedawna matkipolki dominowały krajobraz plus garsonki. Się zmienia dzięki tym które poczuły się oszukane a zaczęło się od blogerek właśnie...
      Dziś przeczytałam.naszego czołowego kołtuna w komentarzu, że wojna to młode pokolenie które chce aborcji, Nauczy. Nie wiem czego. Ale ręce opadają.

      Ja nievwiem czy

      Usuń
    2. Boszzzzz jaka ja przymulona dziś, że ja zachwyt nad chustą nie popełniłam co czynię teraz😍

      Usuń
  5. Nie chcialabym dozyc takiego wieku, juz dzisiaj mam dosc zycia, tej chujowizny, drozyzny, polityki i wszystkiego. Mialabym jeszcze 35 lat babrac sie w tym gownie? A na dobre zycie mnie nie stac.
    Chusta przepiekna, ale chcialabym ja zobaczyc w calosci i na Tobie, musze wiec poczekac.
    Apage, wszystkie przypyszne ciastka!!! Od samego patrzenia dupa mi rosnie. Na dzien kobiet nie dostalam zadnych zyczen, ani tym bardziej kwiatkow. I to wcale nie jest swieto wymyslone przez komunistow.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie napisałam że wymyślone przez komunistow😀
      No tak, pozwól że się z Tobą nie zgodzę, owszem hedt w Tobie bardzo dużo z Iris

      Usuń
    2. Miało być jest w Tobie. Piszę telefonem wrrr

      Usuń
  6. Do dupy z taką cukiernią, gdzie nie ma co zjeść. Gdzie są bezy? No, gdzie?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm pewnie są i bezy. Ja też lubię. Jak będę tam osobiście to sprawdzę, ok?

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Dobra. I przyślij ekspressem :-)

      Usuń
  7. Słuchaj, a może garsonka i wąsy to też rodzaj kobiecości? Takiej "inaczej"... :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Innej nowisz kobiecości. Nieeee to jest rodzaj czegoś co ma kobiecość tylko z nazwy nie jestem nawet pewna czy jeszcze cipke posiada....

      Usuń
    2. A fe, takie podejrzenia na światojebliwe!

      Usuń
  8. No i te ceramiczne koraliki. Ja pierdziu, wymiatają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój autorski pomysł choć nie wykluczam że ktoś już robil😁

      Usuń
  9. Piękna chusta , kolory nieodparcie kojarzące się z naszym morzem. Zgadzam się, że kobieta jest istotą integralną i samodecydującą, ale w myśl tej zasady uważam , że może być pilotką, matkąpolką, lekarką, blogerką, curą domesticą , a ma prawo również zostać wąsatą babą w garsonce, jeśli to jej odpowiada :) Ważne, żeby to był jej wybór, a nie presja otoczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wasate w garsonkach to podła odmiana której nie kupuje

      Usuń
    2. Wąsata sama jest presją 🫤 kwintesencja presji

      Usuń
    3. ale masz racje, że jej wybór, to jest koniecznośc :-)

      Usuń
  10. Ja to bym chciała, żeby liczył.sie tylko człowiek. Bez względu na płeć, która jest wieloraka, a poza tym.nie każdy chce ją eksponować. Ja nie chcę. chcę żeby mnie traktowano jako pełnoprawnego człowieka.
    Chusta super😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię być kobieta

      Usuń
    2. Nie mam nic przeciwko, ale wolałabym, żeby takich podziałów nie było w polityce, w prawie, w obyczajach.

      Usuń
    3. Sama wiesz dobrze ze to ludzka spuścizna, tradycja,wiara chrzescijanaka nade wszystko a aktualnie jeszcze zjebana prawica dokłada.

      Usuń
    4. tez wole równość płciową, wiadomo.

      Usuń
  11. Dziękuję za miłe słowa na temat chusty😃

    OdpowiedzUsuń
  12. Chusta bomba!!!
    No i masz rację, kobiety walczyły i dzięki temu dostały prawa, patriarchat bardzo niechętnie wypuszcza władzę ze swoich rąk i nadal dziadersko-starobabowa część społeczeństwa mocno próbuje trzymać kobiety za twarz i mówić im, jak mają żyć i dlaczego im nie wolno i nie wypada.
    No więc nie tylko wolno, ale trzeba i po to jest wolność.
    A jeśli ktoś nie zrozumiał, to będzie musiał zaakceptować, że raz uruchomionych zmian nie da się zatrzymać ani powrócić do ubiegłych zacofanych wieków.
    Zdrówka stabilnie ci życzę!!!!
    I dzięki za wspazówki o magnezie, poszukam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prace stanęły od poniedziałku, kurczę, bo w pracy czasu nie mam, no ale musze się zorganizować w teatrze pod koniec tygodnia już...żeby ją robić, te chustę, bo nie zdążę ;)
      tylko szkoda Iw, że tak powoli...no ale idzie, idzie i młodzi ludzie, uczniowie mają misje, traktuja powaznie i nie daja się dziadersom :-)

      Usuń

nie musisz Czytaczu ale możesz ....